Πού θα δούμε δωρεάν θερινό σινεμά το καλοκαίρι;

Ένα ακόμα Athens Open Air Film Festival έφτασε και μας καλεί σε καλοκαιρινές προβολές στα πιο όμορφα σημεία της πόλης μας.

Πού θα δούμε δωρεάν θερινό σινεμά το καλοκαίρι;

Από τον πεζόδρομο της Διονυσίου Αεροπαγίτου μέχρι τους ολάνθιστους Κήπους της Γαλλικής Σχολής Αθηνών και από εκεί στην Ακαδημία Πλάτωνος, το φετινό Athens Open Air Film Festival έχει άρωμα γαλλικού σινεμά, αλλά και αγαπημένου αμερικάνικου κινηματογράφου.

Ώρα να ετοιμαστούμε για ακόμα μια χρονιά, για προβολές κάτω από τα αστέρια, στα πιο όμορφα σημεία της Αθήνας.

Κρατάς σημειώσεις;

Ένας Μεγάλος Έρωτας του Ζαν Γκρεμιγιόν (L ‘Amour d’une Femme, 1953 | 104’)

Τρίτη 11 Ιουλίου | 21:30, Κήποι της Γαλλικής Σχολής Αθηνών

Η Marie Prieur, μια νεαρή γιατρός, εγκαθίσταται στο νησί Ouessant. Παρά τις προκαταλήψεις των κατοίκων του νησιού, καταφέρνει να γίνει αποδεκτή. Η φίλη και η μοναδική της έμπιστη, η Germaine , δασκάλα στο σχολείο του νησιού για είκοσι πέντε χρόνια, στεναχωριέται βλέποντας τη Marie να ρισκάρει τη φήμη και το μέλλον της εξαιτίας του έρωτά της για τον André, έναν μηχανικό που περνάει από το νησί.

Όπως γράφει ο κριτικός Ηλίας Δημόπουλος, ένας φάρος προλέγει εξ αρχής την μελαγχολία τούτου του σπάνιου, δυσεύρετου φιλμ, ο ίδιος φάρος φιλοξενεί μια αξέχαστη σκηνή, την ώρα που η νήσος προσφέρει απλόχερα όση ατμόσφαιρα χρειάζεται το δράμα για υποστυλώσει τον κόσμο του.

Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Plein-Air του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος. Η ταινία θα προβληθεί με SDH υπότιτλους για Κωφούς και Βαρήκοους.

Ο Κίτρινος Πράκτορας του Χονγκ Κονγκ του Ρόμπερτ Κλάους (Enter the Dragon, 1973 | 102’)

Παρασκευή 14 Ιουλίου | 21:30, Πλατεία Κοτζιά

Επετειακή προβολή 50 ετών από την πρώτη κυκλοφορία της ταινίας και από τον θάνατο του Μπρους Λι, με ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια. Με τον "Κίτρινο Πράκτορα του Χονγκ Κονγκ", όπως σημειώνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Athens Open Air Film Festival και των Νυχτών Πρεμιέρας Λουκάς Κάτσικας, ο Λι πλαισιωμένος από ένα διεθνές καστ, με ανώτερα μέσα παραγωγής, έναν πετυχημένο συνδυασμό κουνγκ φου και κατασκοπικής ίντριγκας και τις ευλογίες του στούντιο της Warner, καταφέρνει να μετουσιώσει τον μύθο του σε θρησκευτική έκσταση.

Λόλα Μοντές του Μαξ Οφίλς (Lola Montès, 1955 | 116’)

Τρίτη 18 Ιουλίου | 21:30, Κήποι της Γαλλικής Σχολής Αθηνών

Στη Νέα Ορλεάνη, κάτω από μία γιγαντιαία τέντα τσίρκου, πλήθος κόσμου έχει συγκεντρωθεί για να ανακαλύψει τη νέα ατραξιόν της εποχής: η εντυπωσιακή Lola Montès, η οποία ήταν κάποτε χορεύτρια και εταίρα, στους εραστές της οποίας συμπεριλαμβάνονταν ο Franz Liszt και ο Λουδοβίκος Α΄ της Βαυαρίας. Η γυναίκα που λατρεύτηκε από όλο τον κόσμο, προσφέρεται τώρα ως θύμα στους θεατές και είναι καταδικασμένη να ξαναβιώνει κάθε βράδυ τις κορυφαίες στιγμές της πολυτάραχης ζωής της, σκηνοθετημένες απ’ τον θίασο του τσίρκου.

Όπως σημειώνει ο Λουκάς Κάτσικας, με το κύκνειο άσμα του, και έχοντας στη διάθεσή του τον υψηλότερο προϋπολογισμό που είχε δοθεί μέχρι τότε σε ευρωπαϊκή ταινία, ο Μαξ Οφίλς («Τα Σκουλαρίκια της Μαντάμ Ντε») αποχαιρετά το σινεμά με μια μεγαλειώδη δημιουργία της οποίας η εκθαμβωτική ομορφιά και πλανοθεσία συναγωνίζονταν τις άφθονες καινοτομίες στον τομέα της δομής και της αφήγησης.

Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Plein-Air του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος. Η ταινία θα προβληθεί με SDH υπότιτλους για Κωφούς και Βαρήκοους.

Βασίλισσα Μαργκό του Πατρίς Σερό (La Reine Margot, 1994 | 162’)

Παρασκευή 21 Ιουλίου |21:30, Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας

Στη μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας του, που διακόπηκε πρόωρα το 2013 με το θάνατό του, ο σπουδαίος Πατρίς Σερό καταθέτει τη δική του, ασύγκριτα βάναυση και αισθησιακή εκδοχή μιας ταινίας εποχής. Όπως γράφει ο κριτικός Θανάσης Πατσαβός, έτη φωτός μακριά από τις συνήθεις καλλιγραφίες τυπολατρίας και πολυτέλειας που μας επιφυλάσσουν συνήθως τέτοια ιστορικά έπη, η «Βασίλισσα Μαργκό» ξεχειλίζει από πίδακες πορφυρού αίματος και δυσώδους παρακμής, γυμνά κορμιά και θανάσιμες περιπτύξεις, με έναν μεγαλειωδώς ωμό ρεαλισμό που όμοιό του δεν έχουμε δει στα κινηματογραφικά χρονικά του συγκεκριμένου είδους.

Η ταινία προβάλλεται σε ψηφιακή αποκατάσταση και για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην πλήρη διάρκειά της. Προβολή με αφορμή την Εθνική Εορτή της Γαλλίας, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Plein Air του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος.

Άγριο Θηλυκό του Τζόναθαν Ντέμι (Something Wild, 1986 | 113’)

Σάββατο 22 Ιουλίου | 21:30, Άλσος Πετραλώνων (εντός γηπέδου μπάσκετ)

Back-to-back προβολή με το «Διχασμένο Κορμί» του Μπράιαν ντε Πάλμα (Body Double, 1984 | 114’) στις 23:30

Πέντε χρόνια πριν τιμηθεί με το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για τη «Σιωπή των Αμνών», και γνωρίσει αργοπορημένα την ευρύτερη αναγνώριση που πάντα του άξιζε, ο Τζόναθαν Ντέμι υπέγραφε αθόρυβα μια από τις καλύτερες και πιο απρόσμενες δημιουργίες της δεκαετίας του '80.

Στο «Διχασμένο Κορμί» πάλι του Μπράιαν Ντε Πάλμα, σεξ, βία, έγκλημα και σινεμά βρίσκουν τόπο ένα πανηγύρι χιτσκοκικών αναφορών και ηδονοβλεψίας που τολμά να ενώσει τον «Σιωπηλό Μάρτυρα» και τον «Δεσμώτη του Ιλίγγου» με το soft πορνό στο ίδιο μεταμοντέρνο σχόλιο πάνω στον πανίσχυρο μηχανισμό ψευδαίσθησης που είναι ο κινηματογράφος.

Η ταινία θα προβληθεί σε πρόσφατα και ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια.

Τζόνι Γκιτάρ του Νίκολας Ρέι (Johnny Guitar, 1954 | 110’)

Τετάρτη 26 Ιουλίου | 21:30, Πάρκο Λογγίνου

Χαμένοι εραστές, φαντάσματα από το παρελθόν, δαιμονικά θηλυκά και εύθραυστοι άντρες, πιστολέρο και παράνομοι, άσβεστα μίση και καταπιεσμένοι πόθοι δίνουν μοιραίο ραντεβού στο εσωτερικό ενός σκονισμένου σαλούν που βρίσκεται στη μέση του πουθενά και του οποίου την ιδιοκτησία δυο γυναίκες αναμένεται να διεκδικήσουν σε μια μονομαχία μέχρις εσχάτων.

Σύμφωνα με τον Λουκά Κάτσικα, το «Τζόνι Γκιτάρ» είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση ταινίας, ίσως επειδή καμιά άλλη δημιουργία του είδους δεν επιχείρησε να ενώσει την ανδροκρατούμενη μυθολογία της Άγριας Δύσης με μια ζωηρή προφεμινιστική ατζέντα, με ένα παροξυσμικό μελόδραμα που βρίσκεται ένα μόλις βήμα πριν από την πλήρη υστερία, με μια φλογερή ερωτική ιστορία για την οποία έτυχε να γραφτούν μερικά από τα ποιητικότερα διαλογικά μέρη και με μια ξεκάθαρη αλληγορία των δριμύτατων μακαρθικών και αντι- κομμουνιστικών διώξεων που μαίνονταν εκείνη την εποχή στην Αμερική.

Προβολή με πρόσφατα και ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια.

Moulin Rouge! του Μπαζ Λούρμαν (2001 | 127’)

Παρασκευή 28 Ιουλίου | 21:15, Πάρκο Ακαδημία Πλάτωνος

Back-to-back προβολή με το «Romeo + Juliet» του Μπαζ Λούρμαν (Romeo + Juliet, 1996 | 120’) στις 23:30

«Αυτή η ιστορία είναι για την αλήθεια, την ομορφιά, την ελευθερία, αλλά πάνω απ' όλα για την αγάπη»: το 2001, και σε έναν κόσμο που δεν ήταν ακόμη έτοιμος, ο Μπαζ Λούρμαν ολοκληρώνει την «Τριλογία της Κόκκινης Κουρτίνας», μετατρέποντας τον θρυλικό «Κόκκινο Μύλο» στην καρδιά του Παρισιού σε ένα πυργώδες κι αστραφτερό τζουκ μποξ.

Σύμφωνα με τον κριτικό Θοδωρή Καραμανώλη, το «Moulin Rouge!» παραμένει η ύστατη χολιγουντιανή φαντασμαγορία σε έναν πλανήτη που έχει ξεχάσει να εντυπωσιάζεται. Και παρά τα χορευτικά, τη μουσική, την αστερόσκονη, τα πυροτεχνήματα και τις μυριάδες ποπ αναφορές το δευτερόλεπτο που προβάλλει, δεν σε αφήνει να ξεχάσεις στιγμή «το πιο σημαντικό πράγμα που θα μάθεις ποτέ στη ζωή σου».

H ταινία θα προβληθεί σε ψηφιακή κόπια και με δυναμικό σύστημα ήχου. Η προβολή γίνεται σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Αυστραλίας.

Στο Romeo + Juliet, λίγα χρόνια μετά το ντεμπούτο του «Τα Βήματα που Γοητεύουν» ο, Μπαζ Λούρμαν, διαβάζει την αρχετυπική ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας και ενορχηστρώνει ένα ερωτοχτυπημένο φιλμ που φλερτάρει με το κιτς, αγαπά παράφορα την μουσική και θυσιάζεται στο βωμό του θεάματος.

H ταινία θα προβληθεί σε ψηφιακή κόπια και με δυναμικό σύστημα στερεοφωνικού ήχου. Η προβολή γίνεται σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Αυστραλίας.

Ανατομία μιας Πτώσης της Ζιστίν Τριέ (Anatomie d’une Chute, 2023 | 151’)

Τετάρτη 23 Αυγούστου | 21.00, Cine Αίγλη, Κήπος Ζαππείου Μεγάρου, είσοδος με προκράτηση θέσης από 21 Αυγούστου στο aoaff.gr

Οι γκρίζες ζώνες στη ζωή ενός ζευγαριού κι ενός γάμου έρχονται στην επιφάνεια με τον πιο αδιάκριτο τρόπο όταν ο σύζυγος μιας πετυχημένης συγγραφέα βρίσκεται νεκρός έξω από το σπίτι του, θύμα πτώσης που μπορεί να προκάλεσε ο ίδιος, μπορεί όμως και όχι. Ευθύς αμέσως η γερμανικής καταγωγής γυναίκα του, και μητέρα του παιδιού τους, θεωρείται βασική ύποπτη. Και μένει στο δικαστήριο να αποφασίσει για την αθωότητά της ή όχι, για το αν ο άντρας της αυτοκτόνησε ή κάποιος (εκείνη;) τον έσπρωξε στον θάνατό του, για το αν ο ψυχρός και αναπολογητικός χαρακτήρας της συγγραφέα ταιριάζει τελικά γάντι με το προφίλ μιας ψυχρής δολοφόνου.

Πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας που τιμήθηκε με τον φετινό Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Καννών, σε συνεργασία με την Spentzos Film.

Η Πεντάμορφη και το Τέρας του Ζαν Κοκτό (La Belle et la Bête, 1945 | 96’)

Πέμπτη 31 Αυγούστου | 21:00, Κήποι της Γαλλικής Σχολής Αθηνών

Ένας ηλικιωμένος έμπορος στα πρόθυρα της χρεοκοπίας σταματάει σε ένα υπέροχο κάστρο στο δρόμο για το σπίτι του. Εκεί διαλέγει ένα τριαντάφυλλο, τη μοναδική επιθυμία της Belle, της μικρότερης και πιο αγαπημένης του κόρης. Όμως το Τέρας, που είναι ο ιδιοκτήτης του κάστρου, τον κατηγορεί για κλοπή και τον καταδικάζει σε θάνατο αν δεν του δώσει μια από τις κόρες του.

Σχολιάζοντας την ταινία, ο κριτικός Ηλίας Δημόπουλος αναφέρει πως, η σύνθεση τόσης τέχνης πάνω της, η παροιμιώδης εφευρετικότητα του Κοκτώ μαζί με μια σκηνογραφία, μια μουσική κι ένα φωτοστέφανο εικόνας φτιαγμένης από αναφορές σε Φλαμανδούς μετρ και φωτισμό του μέγα Ανρί Αλεκάν, ορίζουν ίσως την απόλυτη στιγμή χειροποίητου σινεμά της δεκαετίας του ευρωπαϊκού ‘40.

Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Plein-Air του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος. Η ταινία θα προβληθεί με SDH υπότιτλους για Κωφούς και Βαρήκοους.

Όσα Έσβησε ο Άνεμος του Ανρί Κολπί (Une Aussi Longue Absence, 1961 | 90’)

Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου | 21:00, Κήποι της Γαλλικής Σχολής Αθηνών

Ενώ το τέλος της σεζόν πλησιάζει, η Τερέζ, ιδιοκτήτρια ενός μικρού παριζιάνικου μπαρ, σχεδιάζει με τον αγαπημένο της τις καλοκαιρινές της διακοπές. Ένα κομμάτι της όμως ακόμη θρηνεί το χαμό του συζύγου της, που εξαφανίστηκε μετά τη σύλληψή του από τους Γερμανούς κατά τον Β' Παγκόσμιο.

Στα χέρια του Κολπί, γράφει ο Θοδωρής Καραμανώλης, η «απουσία» μετατρέπεται σε μια ψυχολογική κατάσταση που εκδηλώνεται ορμητικά στην οθόνη με τη γοητεία ενός αδιαπραγμάτευτου κλασικού, μέσα από ένα έξοχα σκηνογραφημένο δράμα, διανθισμένο από πολύτιμες λεπτομέρειες κι αναπάντεχες γωνίες λήψεις. Μπροστά στο φακό η Αλίντα Βάλι και ο Ζορζ Γουιλσόν συμπληρώνουν μοναδικά τα κενά, αποδίδοντας με μοναδική ευαισθησία δύο ήρωες καταδικασμένους σε μια αναζήτηση χωρίς τέλος.

Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Plein-Air του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος. Η ταινία θα προβληθεί με SDH υπότιτλους για Κωφούς και Βαρήκοους.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v