Κοινή αντιμετώπιση των παραβατών

Έστω και καθυστερημένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να δημιουργηθεί η κατάλληλη υποδομή για να αντιμετωπίζονται με το ίδιο τρόπο οι παραβάτες των κανόνων οδικής κυκλοφορίας σε όλα τα κράτη–μέλη.
Κοινή αντιμετώπιση των παραβατών
Έστω και καθυστερημένα, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να δημιουργηθεί η κατάλληλη υποδομή για να αντιμετωπίζονται με το ίδιο τρόπο οι παραβάτες των κανόνων οδικής κυκλοφορίας σε όλα τα κράτη–μέλη.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς, το αργότερο μέχρι τις 7 Νοεμβρίου 2013, τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα πρέπει να έχουν εφαρμόσει την Κοινοτική Οδηγία 2011/82/ΕΕ, περί της ανταλλαγής πληροφοριών των παραβάσεων και αδικημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια. Η εφαρμογή αυτών των νομοθετικών μέτρων έχει μια σημαντική προοπτική, ως προς την προστασία της ανθρώπινης ζωής και βεβαίως θα βοηθήσει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε όλη την ΕΕ. Η φιλοσοφία της οδηγίας είναι οι οδηγοί που κινούνται εντός των συνόρων της ΕΕ να αντιμετωπίζουν κυρώσεις, σε περίπτωση που παραβούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας ακόμα και αν αυτοί οδηγούν σε μια ξένη χώρα.

Είναι γνωστό ότι οι οδηγοί αποφεύγουν να παραβιάζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας όταν κινούνται στη χώρα τους, γιατί γνωρίζουν ότι οι αρχές θα τους στείλουν το αντίστοιχο πρόστιμο, αφού έχουν πρόσβαση στα στοιχεία τους μέσω της βάσης πληροφοριών των δηλωμένων οχημάτων. Σε μια προσπάθεια αναχαιτισμού των παραβιάσεων των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, το ίδιο θα ισχύει πλέον και στην εκτός συνόρων οδήγηση.

Στο κείμενο της Κοινοτικής Οδηγίας συμπεριλαμβάνονται οι ακόλουθες οκτώ παραβιάσεις της οδικής ασφάλειας: Υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Μη χρήση της ζώνης ασφαλείας. Παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη ή παραβίαση σήματος STOP. Οδήγηση και κατανάλωση αλκοόλ. Οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών. Απουσία προστατευτικού κράνους (αφορά τους μοτοσικλετιστές). Χρήση λωρίδας στην οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία (όπως οι λωρίδες έκτακτης ανάγκης, οι λωρίδες που προορίζονται για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καθώς και λωρίδες που έχουν κλείσει εξ’αιτίας της εκτέλεσης οδικών έργων). Παράνομη χρήση του κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών επικοινωνίας κατά την οδήγηση.

Επομένως οι οδηγοί που διασχίζουν εθνικά σύνορα εντός της ΕΕ θα πρέπει να φροντίσουν να πληροφορηθούν τους κανόνες οδικής ασφάλειας που ισχύουν στη χώρα που πρόκειται να επισκεφθούν. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πλέον των 100 εκατομμυρίων διασυνοριακών ταξιδιών (κυρίως επαγγελματικής και τουριστικής φύσης) γίνονται μεταξύ των χωρών της ΕΕ κάθε χρόνο. Ένα κομμάτι της Οδηγίας ορίζει πως κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ καθώς και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα πρέπει να ενημερώνουν οδηγούς και μοτοσικλετιστές σχετικά με τους κανόνες οδικής ασφάλειας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δημιουργήσει την ιστοσελίδα: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/going_abroad/index_en.htm , με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σε όλες τις επίσημες Ευρωπαϊκές γλώσσες.

Επίσης η TISPOL, το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Υπηρεσιών της Τροχαίας, έχει δημοσιεύσει μια σειρά από εθνικούς-οδικούς οδηγούς που παρέχουν πληροφορίες σχετικά με εθνικούς κανόνες οδικής ασφάλειας: www.tispol.org/ 
 
Όλα αυτά είναι ωραία και χρήσιμα. Ελπίζω, η Τροχαία της χώρας μας να ενδιαφερθεί για την άμεση αποστολή των παραβάσεων στα άλλα κράτη – μέλη. Είναι μια καλή ευκαιρία να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται οι ξένοι.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v