Πότε θα έρθει η νέα ισορροπία στον κλάδο των ΙΧ;

Διαβάζοντας στο site iefimerida, το άρθρο που δημοσίευσε ο Guardian, για το τέλος της χλιδής και των πολυτελών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αναρωτιέμαι γιατί εδώ και πέντε χρόνια δεν έγινε μια κίνηση από την κυβέρνηση, για να βρει ο κλάδος του αυτοκινήτου την νέα ισορροπία του.
Πότε θα έρθει η νέα ισορροπία στον κλάδο των ΙΧ;
Διαβάζοντας στο site iefimerida, το άρθρο που δημοσίευσε ο Guardian, για το τέλος της χλιδής και των πολυτελών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αναρωτιέμαι γιατί εδώ και πέντε χρόνια δεν έγινε μια κίνηση από την κυβέρνηση, για να βρει ο κλάδος του αυτοκινήτου την νέα ισορροπία του. Στο άρθρο αναφέρεται, η πτώση των πωλήσεων των πολυτελών αυτοκινήτων και οι προσπάθειες που κάνουν οι κάτοχοι ακριβών αυτοκινήτων για να τα ξεφορτωθούν.

Η μοναδική λύση στο πρόβλημα των συνεχώς αυξανόμενων φόρων και του ιδιαίτερα υψηλού κόστους χρήσης, είναι η πώληση σε άλλες χώρες. Για την ακρίβεια όμως, δεν πρόκειται για πώληση αλλά για ξεπούλημα σε τιμές, που ποτέ δεν υπήρχαν στην ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. ‘’Τα παίρνουν για ένα κομμάτι ψωμί’’.

Κάνει εντύπωση στον συντάκτη του άρθρου ότι, μια Porsche Cayenne αρχικής άξιας 60.000 ευρώ, τώρα πωλείται στην Γερμανία στην Αλβανία ή στην Γεωργία προς 16.000 ευρώ. Θέλω να τον πληροφορήσω πως πλέον, οι τιμές έχουν πέσει κι άλλο.

Επίσης, σημειώνεται στο άρθρο ότι στην Ελλάδα πουλήθηκε υπερβολικά μεγάλος αριθμός πολυτελών αυτοκινήτων – πρωταθλήτρια στις πωλήσεις Porsche Cayenne ήταν η χώρα μας- ενώ αρκετοί ήταν εκείνοι που τόλμησαν να αποκτήσουν ακόμη και κάποιο μοντέλο της Ferrari.

Συμφωνώ με την θέση του συντάκτη ότι, μεγάλη μερίδα του πληθυσμού της Ελλάδας έπαιρνε δάνεια και πως δεν διαχειρίστηκε σωστά τα οικονομικά του στοιχεία. Όμως τα τεράστια ποσά από τις πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων που πήγαν;

Σημαντικό ποσοστό από τις 60.000 ευρώ, που κόστιζε μια Porsche Cayenne πήγαινε στα κρατικά ταμεία, γιατί αντιστοιχούσαν σε φόρους. Τα υπόλοιπα, εκτός από το κέρδος της ελληνικής αντιπροσωπείας, κατέληγαν στο ταμείο της γερμανικής εταιρείας που κατασκευάζει αυτά τα διακεκριμένα πολυτελή οχήματα ελεύθερου χρόνου. Η γερμανική εταιρεία όμως κέρδισε τεράστια ποσά και από την συντήρηση των αυτοκινήτων. Το ίδιο έγινε και με τις άλλες πολυτελείς γερμανικές μάρκες(Audi, BMW και Mercedes). Μάλιστα μερικές πολυτελείς μάρκες (Land Rover, Mini, και Aston Martin) είναι συνδεδεμένες με την βρετανική οικονομία. Μιλάμε για απίστευτα ποσά. ‘’Καραβιές με ευρώ’’ που λέει χαρακτηριστικά, ένα από τα πιο έμπειρα στελέχη της αγοράς του αυτοκινήτου, που συνέβαλε στην αύξηση των πωλήσεων των πολυτελών αυτοκινήτων.

Επιτρέψτε μου να παραθέσω μια ακόμη σημαντική εξέλιξη. Τελικά από όλη αυτή την οικονομική καταστροφή ποιος κέρδισε; Σίγουρα όχι εκείνοι που χρυσοπλήρωσαν τα πολυτελή αυτοκίνητα. Κέρδισαν για μια ακόμη φορά οι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στις άλλες χώρες και οι συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες γιατί τα αυτοκίνητα τους πρέπει να συντηρηθούν.

Δυστυχώς, πολλές χιλιάδες Έλληνες οδηγοί που αγαπούν το αυτοκίνητο και είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν το όνειρο τους, αγοράζοντας ένα ακριβό μοντέλο, εδώ και πέντε χρόνια βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε ένα ατσάλινο κλωβό, που τους κοστίζει κάθε χρόνο πολλές χιλιάδες ευρώ, χωρίς να κάνει ούτε ένα χιλιόμετρο.

Η ζημιά που έχουν υποστεί είναι μεγάλη, γιατί έχει απαξιωθεί η περιουσία τους.

Η κυβέρνηση οφείλει να εξετάσει αυτό το θέμα και να βρει μια δίκαιη λύση. Μια λύση που να είναι ανάλογη με εκείνη που θα υιοθετήσει, για τα μη εξυπηρετούμενα στεγαστικά δάνεια.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v