Αδιαφορούμε για την οδική ασφάλεια

Στη λίστα με τα προβλήματα που μας έχει φέρει η οικονομική κρίση, συμπεριλαμβάνεται και η μείωση των ποσοστών οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο.
Αδιαφορούμε για την οδική ασφάλεια
Στη λίστα με τα προβλήματα που μας έχει φέρει η οικονομική κρίση, συμπεριλαμβάνεται και η μείωση των ποσοστών οδικής ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. Η τελευταία εκστρατεία της Τροχαίας σε όλη την Ελλάδα που διήρκεσε τέσσερις ημέρες, αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο πόσο χαμηλά βρίσκονται οι δείκτες που καθορίζουν την οδική ασφάλεια.

Ας ξεκινήσω από την συμπεριφορά των οδηγών. Έγιναν 50.000 έλεγχοι σε όλη την χώρα και διαπιστώθηκε ότι, ένας στους τρεις οδηγούς κάνουν ότι θέλουν μόλις πιάσουν το τιμόνι στα χέρια τους. Θεωρούν ότι, η διαδικασία της οδήγησης είναι απλή και πως μπορούν, να συμπεριφέρονται όπως τους αρέσει. Συγκεκριμένα ένας στους τρεις οδηγούς που έπιασε η Τροχαία, οδηγεί αφού το έχει τσούξει, τρέχει πάνω από το όριο ταχύτητας, δεν φοράει το κράνος όταν οδηγεί μηχανή και προσπερνά σε σημεία που είναι επικίνδυνα. Δηλαδή, κάνουν τα σημαντικότερα λάθη και αδιαφορούν για τις συνέπειες από την επικίνδυνη οδήγηση.

Δυστυχώς, απογοητευτική είναι η εικόνα από τα ευρήματα στους ελέγχους των τουριστικών λεωφορείων. Οι επαγγελματίες οδηγοί, που θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μειώνουν όσο είναι δυνατόν τις πιθανότητες να συμβούν ατυχήματα, δεν δίνουν την απαραίτητη σημασία και βάζουν σε κίνδυνο την ζωή πολλών ανθρώπων. Οι επαγγελματίες οδηγοί που έπιασε η Τροχαία, παραβίαζαν το ωράριο εργασίας τους, είχαν πειράξει τον ταχογράφο για να τρέχουν περισσότερο και έκαναν κι άλλες σημαντικές παραβάσεις.

Αλλά δεν είναι μόνο αυτά τα στοιχεία, που δείχνουν την κατάσταση στην οδική ασφάλεια. Έχουμε τις συνέπειες από τα μειωμένα κρατικά κονδύλια για την συντήρηση των δρόμων. Οι λακκούβες και οι κακοτεχνίες είναι οι μεγαλύτεροι εχθροί των οδηγών. Οι περισσότεροι Δήμαρχοι κάνουν πως δεν βλέπουν τα χάλια των δρόμων που βρίσκονται στην δικαιοδοσία τους.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v