Δεν αντέχουμε και άλλες αυξήσεις στο κόστος μετακίνησης

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Ελλάδας είναι ότι, ακόμη και τώρα που έχουν φθάσει στο ναδίρ οι μισθοί και αυξάνεται συνεχώς η λίστα με τους ανέργους, εξακολουθεί να κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στη λίστα με τις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης.
Δεν αντέχουμε και άλλες αυξήσεις στο κόστος μετακίνησης
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της Ελλάδας είναι ότι, ακόμη και τώρα που έχουν φθάσει στο ναδίρ οι μισθοί και αυξάνεται συνεχώς η λίστα με τους ανέργους, εξακολουθεί να κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στη λίστα με τις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης. Σε ελάχιστους τομείς έχει γίνει προσαρμογή των τιμών προς τα κάτω.

Δυστυχώς και στον τομέα των μετακινήσεων το κόστος συνεχώς αυξάνεται. Τόσο στο αστικό όσο και στο υπεραστικό περιβάλλον οι μετακινήσεις απαιτούν σημαντική οικονομική δαπάνη, την οποία αδυνατεί να καταβάλει η πλειοψηφία των πολιτών. Η στροφή των πολιτών στα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν είναι τυχαία.

Αυτό όμως που θα πρέπει να προσέξουν οι πολιτικοί μας και οι επιχειρηματίες αυτή την περίοδο- που περιμένουμε πάνω από 17 εκατομμύρια τουρίστες- είναι η περαιτέρω αύξηση του κόστους μετακίνησης λόγω των καινούργιων σταθμών διοδίων.

Σε γνωστό ιστότοπο για τον απανταχού απόδημο ελληνισμό, αναρτήθηκε ρεπορτάζ, το όποιο επισημαίνει την αύξηση των σταθμών διοδίων και τις συνέπειες που θα έχει η παρουσία τους στην διαμόρφωση του κόστους μετακίνησης. Αναφέρεται ότι, 43 επιπλέον σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στα εθνικά οδικά δίκτυα της Ελλάδας τα επόμενα χρόνια, γεγονός που θα αυξήσει σίγουρα το κόστος για όσους τους χρησιμοποιούν.

Αναμένεται ότι οι τιμές θα τριπλασιαστούν. Με μια πρόχειρη διαίρεση των συνολικών χιλιομέτρων του οδικού δικτύου με τα διόδια προκύπτει ένας σταθμός για κάθε 23 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου! Επίσης επισημαίνεται ότι, η εκμετάλλευση των δρόμων θα δοθεί σε ιδιώτες και ως εκ τούτου οι τιμές θα αυξηθούν.

Μόνο στην Εγνατία Οδό, θα υπάρξουν 21 νέοι σταθμοί φτάνοντας τον συνολικό αριθμό στους 26, έξι ακόμη στην Ολυμπία Οδό και οκτώ στην Ιόνια Οδό. Ακόμη και στον άξονα Τρίκαλα-Δομοκού, που δεν συνδέεται με κανέναν άλλο δρόμο, θα στηθούν επτά νέοι σταθμοί.
Αντιλαμβάνομαι την ανάγκη των εταιρειών, που έχουν αναλάβει τα δημόσια έργα οδοποιίας, να εξασφαλίσουν την δαπάνη που έκαναν για να ολοκληρώσουν τα έργα, αλλά θέλω να τονίσω και ένα κίνδυνο. Αν αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των διοδίων και ακολουθήσουν μια σκληρή εμπορική πολιτική, οι υπάλληλοι των διοδίων αντί για τα πλήκτρα των ταμειακών μηχανών, θα χτυπάνε μύγες.

Το ήδη υψηλό κοστολόγιο για να πάει κάποιος από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη ή σε κάποια άλλη περιοχή, έχει περιορίσει σημαντικά την κίνηση στους αυτοκινητοδρόμους. Ακόμη και στην Αττική Οδό σημειώνεται μείωση των διελεύσεων. Η καλύτερη επιλογή είναι να ακολουθήσουν μια ευνοϊκή πολιτική για να προσελκύσουν τους πολίτες και να περιμένουν την σταδιακή ανάκαμψη της οικονομίας. Ελπίζω να αντιληφθούν έγκαιρα ότι δεν αντέχουμε κι άλλες αυξήσεις στο κόστος μετακίνησης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v