Όταν ασθενεί η αυτοκινητοβιομηχανία, τα πάντα μπορούν να συμβούν

Όταν ποντάρεις, όλα τα λεφτά σου σε ένα χαρτί, πρέπει να είσαι έτοιμος, να αντιμετωπίσεις και τις συνέπειες από πιθανή αποτυχία της κίνησης σου.
Όταν ασθενεί η αυτοκινητοβιομηχανία, τα πάντα μπορούν να συμβούν
Όταν ποντάρεις, όλα τα λεφτά σου σε ένα χαρτί, πρέπει να είσαι έτοιμος, να αντιμετωπίσεις και τις συνέπειες από πιθανή αποτυχία της κίνησης σου. Στην περίπτωση όμως της αυτοκινητοβιομηχανίας, φαίνεται ότι οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών, δυσκολεύονται να διαχειριστούν τις συνέπειες, από τους αρνητικούς ισολογισμούς των μεγάλων εταιρειών του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η γιγάντωση της αυτοκινητοβιομηχανίας και η σύνδεση της με όλο σχεδόν το φάσμα παράγωγης προϊόντων και κατασκευής εξαρτημάτων, ήταν ο στόχος που είχαν θέσει πριν από μερικές δεκαετίες, οι ισχυρότερες χώρες του πλανήτη Γη.

Στην Ευρώπη, έγινε συντονισμένη προσπάθεια για να αναπτυχτούν γρήγορα οι εταιρείες, οι οποίες εξασφάλιζαν απορρόφηση του εργατικού δυναμικού, ικανοποίηση των πολιτικών αιτημάτων για προσλήψεις, αύξηση του τζίρου και δημιουργία βιομηχανικών πάρκων υψηλών προδιαγραφών.

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, το έργο πήγαινε καλά, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη, δεν προλάβαιναν να μετράνε τα κέρδη τους, από την πώληση αυτοκίνητων και την συντήρηση τους.

Από το 2011 όμως, τα πράγματα δυσκόλεψαν ενώ το πέρσι φάνηκε εντονότερα το οικονομικό πρόβλημα. Στη λίστα των εταιρειών που αντιμετωπίζουν τις παρενέργειες από την οικονομική ύφεση, προστέθηκαν και άλλες μάρκες. Το πιο δυνατό χτύπημα όμως φαίνεται, πως είναι εκείνο που έρχεται από την Γαλλία. O γαλλικός όμιλος PSA, που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο του τις αυτοκινητοβιομηχανίες Peugeot και Citroen, ανακοίνωσε ότι οι ζημιές από την χρήση του 2012 ξεπέρασαν κάθε πρόβλεψη. Η στήλη των ζημιών κατέγραψε το ιλιγγιώδες πόσο των 5 δισ. ευρώ! Πρόκειται για ένα αρνητικό ρεκόρ που δεν έχει προηγούμενο.

Μερικά ακόμη σημαντικά στοιχεία, το 2011 τα κέρδη του ομίλου ήταν 588 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου μειώθηκαν πέρσι κατά 8,2% σε σχέση με το 2011. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο από το 1955. Η γαλλική αγορά αυτοκινήτων δέχθηκε ισχυρότερο πλήγμα, το ποσοστό μείωσης μεταξύ 2012 και 2011 έφτασε το 13,9%.

Η πρώτη βοήθεια στο γαλλικό όμιλο PSA ήρθε από την γαλλική κυβέρνηση. Αν και δυσκολεύτηκαν οι εκπρόσωποι της, τελικά πήραν την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να χορηγήσουν ενίσχυση ύψους με 1,2 δισ. ευρώ. Προβλέπεται να δοθεί τα επόμενα τρία χρόνια και εφόσον ο όμιλος ανακοινώσει βιώσιμο σχέδιο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης. Δηλαδή απολύσεις και κλείσιμο μονάδων παραγωγής. Ήδη όμως έχουν σημειωθεί ισχυρές αντιδράσεις από εργαζόμενους και φορείς. Όσο για την κυβέρνηση δείχνει ανέτοιμη να τους αντιμετωπίσει και να δώσει λύσεις στα οικονομικά τους προβλήματα.

Δυστυχώς αναμένονται αρνητικά αποτελέσματα και από άλλες γνωστές μάρκες.

Οι αναλυτές πιστεύουν πως όταν ασθενεί η αυτοκινητοβιομηχανία, τα πάντα μπορούν να συμβούν. Από τις απολύσεις δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων, μέχρι την οικονομική κατάρρευση ολόκληρων περιοχών και την εξαγορά κραταιών επιχειρήσεων από τους ανταγωνιστές έναντι χαμηλών τιμημάτων.

Να προσθέσω αυτό που λέει ο σοφός λαός ‘’μην βάζεις όλα τα αυγά σε ένα καλάθι’’.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v