Φοβερές οι εκπτώσεις σας, Black Friday έχετε;

Θυμάσαι εκείνο το παλιό ιντερνετικό αστείο που έλεγε πως #μας_ψεκάζουν; Ειδικά για την Black Friday, λέμε να καθιερώσουμε το #μας_δουλεύουν.

Φοβερές οι εκπτώσεις σας, Black Friday έχετε;

Πρέπει να είναι πάνω-κάτω μια δεκαετία από τότε που κάποιο φοβερό μυαλό είχε την έμπνευση να φέρει τον, ας τον πούμε θεσμό, της Black Friday στην Ελλάδα. Η ταλαιπωρημένη από την οικονομική κρίση αγορά χαιρέτισε με ενθουσιασμό την πρωτοβουλία, κάποιοι λίγοι ψέλλισαν κάτι για «αμερικανιές», οι υπόλοιποι γκούγκλαραν και είδαν κάτι τηλεοράσεις των 1.000€ να πωλούνται για 200€ και χάρηκαν. Αμ δε. Αυτά, στις ΗΠΑ.

Στις οποίες ΗΠΑ, για να κάνουμε μια σύντομη εγκυκλοπαιδική παρένθεση, η τελευταία Πέμπτη του Νοεμβρίου είναι μια μεγάλη γιορτή, το Thanksgiving, που το ξέρεις πιθανότατα από ταινίες και σειρές, και η οποία σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου. Την επόμενη μέρα από το Thanksgiving, ενίοτε και από τα Μεσάνυχτα της Πέμπτης προς Παρασκευή, πολλά καταστήματα κάνουν τεράστιες εκπτώσεις (όταν λέμε τεράστιες, εννοούμε της τάξης του 80%) και ξεστοκάρουν έτσι ό,τι εμπόρευμα απέμεινε από το προ-εορταστικό shopping, για να φέρουν τις νέες παραλαβές με τις νέες τιμές των οποίων θα πορευτούν ως τα Χριστούγεννα. Οι εικόνες χάους που έχεις δει να κυκλοφορούν στο ίντερνετ από εκείνη την ημέρα είναι πέρα για πέρα αληθινές.

Εμείς τώρα εδώ, καμία αντίρρηση δεν θα είχαμε με την εισαγωγή της ξενόφερτης τούτης παράδοσης, αν ερχόταν όντως ως έχει. Όμως κάθε πράγμα που υιοθετούμε λες και είμαστε 5χρονα ανιψάκια μιας κουλ θείας που προσπαθούν να περπατήσουν με τις γόβες της είναι καταδικασμένο να αποτύχει. Και απέτυχε. Γιατί απέτυχε; Πρωτίστως γιατί δεν έχουμε την αγορά που θα μπορούσε να υποστηρίξει εκπτώσεις της τάξης του 80% χωρίς να ρισκάρει την μακροημέρευσή της.

Αυτό βέβαια καθόλου δεν εμπόδισε τα κοράκια τους ιθύνοντες του μάρκετινγκ να εκμεταλλευτούν το brand χωρίς να μπορούν να το υποστηρίξουν –πρώτη φορά θα ήταν, ή τελευταία; Κι έτσι καταδικαστήκαμε όλοι να βομβαρδιζόμαστε επί έναν ολόκληρο μήνα με διαφημίσεις που γράφουν με τεράστια, μαύρα, bold κεφαλαία BLACK FRIDAY ώσπου να φτάσουμε στην τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου και να μπορέσουμε να αγοράσουμε πράγματα όπως: Μια φριτέζα που είχε 196€ με 139€ (έκπτωση 29%), μια LG τηλεόραση που είχε 1391€ με 1174€ (έκπτωση 15%), μία φωτογραφική μηχανή Canon που είχε 433€ με 349€ (έκπτωση 19%) και έναν αφυγραντήρα που είχε 204€ με 159€ (έκπτωση 22%). Ουάου;

Και το πρόβλημα δεν είναι καν ότι κάποιοι όντως αυξάνουν την αρχική τιμή έτσι ώστε να φαίνεται μεγαλύτερη η έκπτωση, όπως μας πληροφορούν διάφορα meme που κυκλοφορούν σωρηδόν της Black Friday ανήμερα στο ίντερνετ. Το πρόβλημα είναι πως, ακόμα και με αυτές τις πειραγμένες αρχικές τιμές, η έκπτωση και πάλι δεν είναι τίποτα σπουδαίο. Και δεν θα μπορούσε και να είναι, γιατί είπαμε, Black Friday είναι στη Νέα Υόρκη. Στην Αθήνα είναι «πάρτε καλέ κύριε καινούρια αθλητικά, έχω και τα φροντιστήρια των παιδιών να πληρώσω, να θα σας κάνω και 20% έκπτωση». Κι αυτό στα μικρά μαγαζιά. Στις μεγάλες αλυσίδες είναι «πες στο μάρκετινγκ να τους βομβαρδίσει με newsletter μπας και πιάσουμε κανέναν κορόιδο, έχουμε και τους μισθούς των 512€ έκαστος να πληρώσουμε». Ή κάπως έτσι.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v