Ο κούκος και το αηδόνι

Όχι δεν είναι απλώς εντύπωση του Ιοβόλου. Οι διαδικτυακές αγορές προσφέρουν στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων πολύ καλύτερες τιμές έναντι των παραδοσιακών ή εταιρικών κατάστημάτων- τουλάχιστον προκειμένου για επώνυμα προϊόντα. Οι εταιρίες ελπίζουν να μην το πάρουμε χαμπάρι; (Για όσους απορούν, ο κούκος είναι το πάνω πουλί)     
Μέχρι πρότινος το ήξερα, αλλά δεν το πίστευα πλήρως. Ίσως να ευθύνεται για αυτό η τυφλή (;) μου εμπιστοσύνη στις αρχές του καπιταλισμού και της υποτιθέμενης αυτορρύθμισης λόγω του υγιούς ανταγωνισμού.

Λέω για τις εξόφθαλμες διαφορές τιμών ανάμεσα σε ηλεκτρονικά καταστήματα ή σε παρόχους πληροφοριών για διαδικτυακές αγορές, και στις ίδιες τις εταιρίες ή στα «παραδοσιακά» καταστήματα. Πρόσφατα, σε φίλους τη στήλης έτυχαν δύο γεγονότα τα οποία μού δημιούργησαν την πραγματική απορία που- λαϊκά, είναι αλήθεια- μπορεί να συνοψιστεί σε πέντε λέξεις: Για πόσο μεγάλα κορόιδα μάς περνούν;

Φίλος της στήλης έριξε στον φορητό του υπολογιστή καφέ, με αποτέλεσμα το πληκτρολόγιό του να καταστραφεί. Προσέφυγε λοιπόν στην κατασκευάστρια Dell για να αγοράσει ένα νέο πληκτρολόγιο για τον φορητό του υπολογιστή. «Ειδική παραγγελία», «τρεις μήνες αναμονής» και «246 ευρώ» ήταν οι τρεις πληροφορίες που του έδωσε η Dell και οι οποίες τον έστειλαν για ένα απλό «search» στο google.

Εκεί ανακάλυψε ότι στο Amazon, με αναμονή 10 ημερών και κόστος 19 δολαρίων (!) συν άλλων 14 για έξοδα αποστολής (σύνολο 25-26 ευρώ), θα μπορούσε να αποκτήσει το ποθούμενο πληκτρολόγιο και να βγάλει τη γλώσσα του στη Dell- για να μην πω κάτι χειρότερο…

Και δεν είναι το μόνο πρόσφατο περιστατικό που υπέπεσε στην αντίληψη του Ιοβόλου. Μέλλων μπαμπάς επιδόθηκε σε έρευνα αγοράς προκειμένου να προμηθευτεί το απαραίτητο καροτσάκι του γόνου, για το οποίο το τίμημα, όπως ίσως θα ξέρετε, δεν είναι ευκαταφρόνητο. Οι τιμές που συνάντησε στα καταστήματα βρεφικών ειδών για ένα καρότσι μάρκας Inglesina δεν έπεφταν χαμηλότερα των 360- 350 ευρώ. Το ίδιο ακριβώς καρότσι ευρέθη στο www.ebaby.gr στην τιμή των 249 ευρώ πλέον 32 ευρώ για έξοδα αποστολής!

Πόσο μυαλό πρέπει να υποθέτουν ότι (δεν) έχουμε για να (μην) κάνουμε και μια αναζήτηση στο διαδίκτυο;

Πόσο μπανανία θεωρούν ότι είναι αυτή η χώρα; Γιατί δε μπορώ να διανοηθώ ότι στις διάφορες εμπορικές επιχειρήσεις- τουλάχιστον αυτές που απευθύνονται σε καταναλωτές κάτω των 70- πριν τιμολογήσουν τα προϊόντα τους δεν κάνουν μια αναζήτηση για να βρουν πόσο πωλούνται διαδικτυακά.

Εκτός αν θεωρούν υποχρεώση του καταναλωτή να πληρώνει το ενοίκιό τους, τα τέλη, το ρεύμα ή όποια άλλα πάγια έξοδα ευθύνονται για τις φουσκωμένες τιμές.

Δείτε άλλες περιπτώσεις φθηνότερων προϊόντων σε περίπτωση διαδικτυακής αγοράς εδώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v