Αcta, non verba

Είμαστε στο κατώφλι μίας ακόμη μεταρρύθμισης για την παιδεία. Ο ενας κάνει προτάσεις, ο άλλος κάνει "προσλήψεις" κια ο υπουργός υπόσχεται τον αιώνιο διάλογο. Πόσοι υπουργοί θα πρέπει να περάσουν από αυτή την καρέκλα για να σκεφτούμε ότι ίσως το πρόβλημα δεν είναι στο πώς θα μπαίνουν οι μαθητές στα ΑΕΙ;    
Τι άραγε θα συμβεί πρώτα: θα καταρρεύσει η ελληνική παιδεία από τις αλλεπάλληλες «μεταρρυθμίσεις» ή οι ιθύνοντες θα καταλάβουν ότι τα προβλήματα δε λύνονται με αυτό τον τρόπο;

Τα τελευταία δέκα χρόνια σχεδόν δε μπορώ να θυμηθώ υπουργό παιδείας που να μην επιθυμεί να «αλλάξει τα πάντα», «να ξεκινήσει εκ του μηδενός διάλογο για τα φλέγοντα θέματα της παιδείας» και εν πάση περιπτώσει να μην απασχολεί την επικαιρότητα με μια φοβερή μεταρρύθμιση που θέλει να κάνει, η οποία συνήθως καταλήγει σε μια αυξομείωση του αριθμού των μαθημάτων στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ μαθητές.

Επίσης, δε μπορώ να θυμηθώ υπουργό παιδείας, από την εποχή του Κοντογιαννόπουλου ακόμη, που να μην έφυγε… νύχτα από το υπουργείο.

Τα ίδια μυρίζομαι ότι θα συμβούν και με τα σχέδια του νέου υπουργού Παιδείας. Για να καταλάβετε: “Tabula rasa” λέει ο υπουργός θα είναι αρχικά ο διάλογος για την παιδεία. Άγραφος πίνακας δηλαδή, για όσους δεν τυγχάνουν λατινομαθείς. Στην τελευταία αυτή κατηγορία δεν ανήκει προφανώς ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου για την Παιδεία, ο κ. Θάνος Βερεμής, ο οποίος μετέφρασε τη λατινική φράση χωρίς καμία δυσκολία.

Μάλιστα, δεν δίστασε να επιχειρήσει την αποκρυπτογράφηση των προθέσεων του υπουργού που έφερε την αρχαία Ρώμη στην ελληνική επικαιρότητα:

«Πολιτικοί είναι οι άνθρωποι, αναγκάζονται να χρησιμοποιούν εκφράσεις που εντυπωσιάζουν. Μόνο ο Θεός δημιουργεί εκ του μηδενός...», είπε ο κ. Βερέμης, που αν καταλαβαίνω καλά δεν καλοβλέπει την επικείμενη πρόσληψη Μπαμπινιώτη στη θέση του γενικού κουμανταδόρου της παιδείας.

Αν πάντως οι προτάσεις Μπαμπινιώτη είναι του ίδιου επιπέδου με το πολυδιαφημισμένο λεξικό του, εγώ λέω να συνταχθώ με τον ευφυή και μισάνθρωπο κ. Βερέμη. (Μόνο για αυτή την περίσταση).
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v