Ελ... Αδιέξοδος

Μετά την αποχώρηση σχεδόν όλων των low cost αεροπορικών της Ευρώπης από τους λουξ διαδρόμους του Ελ. Βενιζέλος, ο Ιοβόλος ρίχνει μια ματιά στην αιτία, τις χρεώσεις του πολυβραβευμένου αεροδρομίου μας, τις συγκρίνει με αντίστοιχες ευρωπαϊκές και... φρίττει!
Ο χάρτης των ευρωπαϊκών συνδέσεων από το Ελ. Βενιζέλος για τη χειμερινή περίοδο 2008-09, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, ανακοινώνει, ουσιαστικά, το φόβο που άκουγα από τη συντακτική ομάδα του in2life εδώ και καιρό: ότι οι λίγες low cost εταιρείες που είχαν φτάσει ως εδώ, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να νιώσουμε κι εμείς λίγο «Ευρώπη» κλείνοντας φθηνές πτήσεις του Σαββατοκύριακου για διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, δε θα άντεχαν τους φόρους και τις χρεώσεις του υπερλούξ αεροδρομίου μας και θα έφευγαν.

Κι αυτό έκαναν.

Λυπάμαι που θα σας στεναχωρήσω, αλλά τη Germanwings, την Air Berlin και την LTU που μας πήγαιναν Γερμανία να τις ξεχάσετε. Όπως επίσης και τη Sterling, και τις φθηνές πτήσεις της για Δανία και Σουηδία. Και τις παλιές αγαπημένες ανατολικοευρωπαϊκές Wizz Air, Central Wings και Smart Wings. Και την απευθείας σύνδεση με το αεροδρόμιο της Κρακοβίας, γενικότερα. Όπως και τις συνδέσεις με οποιοδήποτε σκανδιναβικό αεροδρόμιο, πλην της Κοπεγχάγης. Και εκείνη της Air Baltic, με τα αεροδρόμια των χωρών της Βαλτικής. Να συνεχίσω ή αποκλείσατε ήδη κάθε ταξίδι για φέτος;

Να πω καλύτερα τι μας έμεινε, από οικονομικές επιλογές: η easyJet, που πλέον για να βγει low cost πρέπει να κλείσεις τα εισιτήρια έξι μήνες πριν, η Sky Europe που πετάει σε Πράγα και Βιέννη χρεώνοντας 20 ευρώ (!) τη βαλίτσα και αποχαιρετώντας δια παντός τα 70 ευρώ πήγαινε – έλα στην Πράγα, η Vueling και η ClickAir που πετάνε για Βαρκελώνη, οι ιταλικές My Air και Air One και, βέβαια, η Aegean μας. Και πάλι καλά να λέτε.

Διότι μια ματιά στις χρεώσεις προσγείωσης, απογείωσης, χρήσης φυσούνας και διαχείρισης αποσκευών του πολυβραβευμένου μας Ελ. Βεν. αποδεικνύει αυτό που όλοι φανταζόμαστε: ότι το κόστος του είναι απαγορευτικό για τις αεροπορικές που πετάνε χρεώνοντας στους επιβάτες τους μόνο τους φόρους –με απλά λόγια, δεν μπορούν να το πληρώσουν.

Και για να μη μιλάμε στον αέρα, εδώ είναι οι χρεώσεις του αεροδρομίου της Πράγας και εδώ του Δουβλίνου. Μια τυχαία ένδειξη: η χρήση του “boarding bridge”, της γνωστής φυσούνας, για 15 λεπτά στην Αθήνα κοστίζει 38,6 ευρώ ενώ στο Δουβλίνο 5,70. Σοκαριστήκατε; Ρίξτε και μια ματιά στην αντίστοιχη χρέωση μιας άλλης πόλης που στηρίζει επίσης κατά μεγάλο μέρος την οικονομία της στον τουρισμό, της Πράγας: 9,73 ευρώ για χρήση έως και 3 ώρες.

Αλλά βέβαια, όπως δήλωνε κάπου στις αρχές της χρονιάς ο Άρης Σπηλιωτόπουλος, φρέσκος στο αξίωμα του Υπουργού Τουρισμού, στοχεύουμε στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Ποιος χρειάζεται τον λούμπεν τουρίστα που θα έρθει με low cost να φάει ένα σουβλάκι και να φύγει, όταν μπορείς να έχεις τον σεΐχη του εμιράτου να αποβιβάζεται από το ιδιωτικό του τζετ και να πηγαίνει κατ’ ευθείαν στο Χίλτον; Εδώ είναι τα λεφτά, κουτόφραγκοι, όχι στους φοιτητές που θα σας έρθουν για Σαββατοκύριακο.

Μόνο που αυτοί οι φοιτητές, υπουργέ μου, ανέρχονται σε εκατομμύρια, ενώ οι εκατομμυριούχοι αυτού του κόσμου είναι όλο και λιγότεροι. Κι αν περιμένεις να ζήσεις από αυτούς, υπογράφοντας με τους Γερμανούς συμβόλαια ότι δε θα χτίσεις άλλο αεροδρόμιο σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων και θα τους αφήσεις να αλωνίζουν χρεώνοντας 38 ευρώ τη φυσούνα, ζήτω που κάηκες.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v