Ο δασκαλάκος ήταν λεβεντιά

Ο δάσκαλος, είναι για μένα μια απ' τις πιο τραγικές φιγούρες στην καθημερινή μας πνευματική ζωή...
Ο δάσκαλος, είναι για μένα μια απ' τις πιο τραγικές φιγούρες στην καθημερινή μας πνευματική ζωή. Πρώτος απ' όλους στις επάλξεις της ασταμάτητης σύγκρουσης του παλιού με το νέο, είναι κι ο πρώτος που τρώει τα μούτρα του προσπαθώντας να συντηρήσει πράγματα και καταστάσεις απ' τα οποία συνήθως επωφελούνται άλλοι. Όποιος, τριαντάρης κι όχι μεγαλύτερος, προσπαθήσει σήμερα να νουθετήσει δήθεν κάποιον 15χρονο θ' ανακαλύψει την πικρή αλήθεια. Ο πιτσιρίκος τον έχει γραμμένο κανονικά και προχωρά στη ζωή του όπως έκαναν τόσοι και τόσοι 15χρονοι εδώ κι αιώνες. Ο δάσκαλος, που συνήθως αρνείται να καταλάβει πρώτα κι ύστερα να συμβουλέψει, είναι η προμελετημένη απώλεια σ' ένα χαμένο πόλεμο. Το νέο θα βγαίνει πάντα νικητής γιατί αν δεν έβγαινε τώρα θα είμασταν κάπου αλλού... Το παλιό μπορεί μόνο να καταπιέσει το νέο, να το καθυστερήσει με καταστροφολογίες, προφητείες (αοριστολογίες δηλαδή που σπεκουλάρουν πάνω στην προδιαγεγραμμένη νίκη του νέου) και προσπάθειες αναστολής της εξάπλωσής του. Μάταια, δάσκαλε.

Πρέπει να είσαι, σε βαθμό Γκίνες, εγωπαθής και καθυστερημένος για να γράψεις μια τέτοια πολεμική κατά των αγγλικών που γράφονται στα sms των κινητών τηλεφώνων, με φράσεις όπως “...καταστρέφουν τη γλώσσα μας!” Το κλειδί εδώ, βέβαια, είναι η κτητική αντωνυμία “ΜΑΣ”, αγαπημένη των απανταχού αυτόκλητων υπερασπιστών διαφόρων φαντασιακών κάστρων. Φαντάζομαι πολλοί θα έχουν πει το ίδιο και για τα greeklish στο ίντερνετ, άλλοι μας πρήζουν μονίμως με το πολυτονικό κ.ο.κ. Τον κύριο John Humphrys, που έγραψε την παραπάνω προφητεία, πάντως έβαλε στη θέση του ένας μακράν πιο αρμόδιος από 'κείνον, ο γλωσσολόγος David Crystal, στο σαββατιάτικο φύλλο του Guardian, παραθέτοντας το πως η αυθαίρετη στενογράφηση των λέξεων και η συντομογράφηση των φράσεων σε αρκτικόλεξα είναι τακτική πολύ πολύ παλιά, πριν φυσικά την ανακάλυψη του sms. Κάνει η στενογραφία των sms τα τέκνα της βρετανίας πιο αναλφάβητα; Πέρα απ' τις μελέτες που αποδεικνύουν συνεχώς το αντίθετο, υπάρχει μια πιο απλή εξήγηση. Για να αψηφήσεις με αξιώσεις τους κανόνες πρέπει πρώτα να τους έχεις μάθει καλά και κάθε γενιά έχει το ποσοστό των ηλίθιων που της αναλογεί. Αγράμματων κι εγγράμματων αντίστοιχα.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v