Φθηνό αεροδρόμιο για την Αθήνα; Πούντο;

Τα μη πανάκριβα (γιατί δεν τολμώ να πω φθηνά) αεροπορικά εισίτήρια στην Ελλάδα παραμένουν είδος πολυτελείας λόγω κυρίως της αποικιοκρατικής σύμβασης των κατασκευαστών του Ελ. Βενιζέλος με το δημόσιο. Τώρα ξυπνούν οι αεροπορικές και ζητούν "δεύτερο" αεροδρόμιο για την Αθήνα.   
Εχετε αναρρωτηθεί ποτέ γιατί οι Έλληνες κάνουν λιγότερα ταξίδια από τους υπόλοιπους ευρωπαίους; Γιατί όταν μιλάμε με ξένους έχουμε την αίσθηση ότι αυτοί το ταξίδι στο εξωτερικό «το έχουν εύκολο» ενώ εμείς όχι;

Πέραν του είναι και θέμα κουλτούρας, ο λόγος βασικά βρίσκεται στο κόστος. Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων καθορίζονται από τις υπηρεσίες που παρέχουν οι ίδιες, από τη συχνότητα των πτήσεων, από τον όγκο του επιβατικού κοινού και τέλος από τα τέλη του αεροδρομίου.
 
Κατά κοινή ομολογία, τα αεροπορικά εισιτήρια από Ελλάδα, είναι πανάκριβα. Σε σημείο μάλιστα που αρκετές φορές συμφέρει- προκειμένου για κάπως μακρινό προορισμό- να κλείσει εισιτήριο για κάποια ευρωπαϊκή μητρόπολη που βρίσκεται και στην αντίθετη κατεύθυνση και από εκεί να μετεπιβιβαστεί.

Αρκετοί επιβάτες θα έχουν διαπιστώσει πως από την τιμή που διαφημίζουν για τον τάδε ή τον δείνα προορισμό οι αεροπορικές εταιρίες, υπάρχει συνήθως, όταν φτάνουμε στο ταμείο, σημαντικό «καπέλο», το οποίο αναφέρεται ως «φόροι αεροδρομίου». Όσοι έχουν νιώσει το «τσούξιμο» αυτής της διαφοράς, έχουν πλήρη αντίληψη για το πόσο πιο ακριβό είναι το ελληνικό αεροδρόμιο έναντι των άλλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών.

Μήπως οι ξένοι δεν έχουν φόρους αεροδρομίων; Εχουν και παραέχουν. Αλλά αφενός είναι κατ΄ αναλογία μικρότεροι των ελληνικών, αφετέρου έχουν τη λύση των εναλλακτικών αεροδρομίων. Των αεροδρομίων δηλαδή, που βρίσκονται μακρύτερα από το κέντρο μιας μεγάλης πόλης σε σχέση με το κεντρικό της και ακριβότερο αεροδρόμιο και που εξυπηρετούν πτήσεις χαμηλού κόστους.

Αυτή τη λύση εδώ sto Ellada δεν την έχουμε. Γιατί; Γιατί απλούστατα οι κατασκευαστές του Ελευθέριος Βενιζέλος υπέγραψαν με το κράτος μια ωραιότατη σύμβαση πριν την κατασκευή του αεροδρομίου, κατά την οποία δεν επιτρέπεται να υπάρχει άλλο αεροδρόμιο σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων από το Ελ. Βενιζέλος.

Ετσι, αν πρόκειται να κατασκευαστεί ένα τέτοιο αεροδρόμιο πέριξ της πρωτεύουσας, αυτό θα πρέπει να είναι περίπου στη Θήβα ή την Κόρινθο!

Πέρα από το θέμα της ακρίβειας των πτήσεων για τους Έλληνες- που το έχουμε πια πάρει χαμπάρι: δεν αρκεί για να ιδρώσει το αυτί κανενος- τίθεται, όπως επεσήμανε ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιριών (ΣΑΑΕ) και θέμα για τον τουρισμό τόσο σε επίπεδο κόστους, όσο και σε επίπεδο αεροδρομιακών υπηρεσιών που προσφέρει η Ελλάδα, οι οποίες κρίνονται ανεπαρκείς.

Ενδεικτικό είναι, όπως σημειώνει το ρεπορτάζ της Μάρως Τσαντήλα στο Euro2day, ότι σύμφωνα με την πρόταση - έκθεση του World Economic Forum σχετικά με τον Δείκτη Ταξιδιωτικής και Τουριστικής Ανταγωνιστικότητας, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 24η θέση ανάμεσα σε 124 χώρες. Την ίδια στιγμή όμως οι αεροπορικές υποδομές της χώρας κατατάσσονται στην 37η θέση, ενώ αρκετά χαμηλότερα, στην 50ή θέση, βρίσκονται οι διακρατικές αεροπορικές συμφωνίες μας.

Ίσως τώρα πάρουν τη δεκαετή γκρίνια του κόσμου στα σοβαρά. Αντε να δούμε...
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v