"Με παρακολουθείς ή θα πρέπει να τα ξαναπώ;"
Τον... αθάνατο φαίνεται να έχει το θέμα των υποκλοπών για την κυβ΄΄΄έρνηση, ενώ η διαφαινόμενη μεταστροφή του ομίλου Μαρινάκη δεν την βοηθά.
Έχουν βγει νέα στοιχεία για τις υποκλοπές; Ναι, έχουν βγει. Τα έβγαλε ο Βαξεβάνης στο Documento. Είναι κάτι τόσο απρόσμενο αυτά τα στοιχεία; Αν εξαιρέσει κανείς ότι στη λίστα περιλαμβάνονται διάφορες σύζυγοι επιφανών, δεν θα έλεγα ότι εντυπωσιάστηκα από τις αποκαλύψεις- χωρίς να σημαίνει ότι δεν είναι σημαντικές.
Το ιλαρό με τις παρακολουθήσεις των συντρόφων-συζύγων βρίσκεται κατά τη γνώμη μου στην εικαζόμενη σκέψη εντός αρχικοριού- ενός τέλος πάντων που καταρτίζει την λίστα με τις παρακολουθήσεις (που δεν γίνονται): ποιος μπορεί να διαφωνήσει με το ότι τα μέλη ενός ζευγαριού γνωρίζουν πολλά για τις δραστηριότητες ο ένας του άλλου. «Αν» σου λέει «υποθέσουμε ότι αυτός που θέλω να παρακολουθήσω είναι προσεκτικός και δεν λέει πράγματα που μπορεί να με ενδιαφέρουν στο τηλέφωνο, ο σύντροφός του θα είναι τόσο εχέμυθος; Δεν νομίζω».
Πίσω στο βασικό θέμα, από επικοινωνιακής πλευράς- του βασικού δηλαδή λόγου για τον οποίο γίνεται θέμα- τα σημαντικά είναι πρώτον, ότι η κυβέρνηση ανακρούει πρύμναν αναφορικά με διαβεβαιώσεις του τύπου «δεν γίνονταν παρακολουθήσεις» και «δεν έχουμε predator» και λοιπά γραφικά. Δεύτερον- και σημαντικότερον- το νέο φαίνεται να είναι η επιμονή της υπόθεσης να μην θάβεται επικοινωνιακά και να παραμένει ενεργή και ηχηρή.
Η διαφαινόμενη στροφή του ομίλου Μαρινάκη κατά της κυβέρνησης δεν προμηνύεται τίποτα καλό για το Μέγαρο Μαξίμου, μια που στα δύο έντυπα και το ένα κανάλι πρέπει να αθροίζουμε και την επικοινωνιακή δύναμη του Ολυμπιακού, την απογοήτευση των οπαδών του οποίου η διοίκηση της ομάδας έσπευσε να συνδέσει με την παραβατικότητα και τις επιθυμίες της κυβέρνησης.
Πόσο θα αφεθεί ο Πρωθυπουργός να σύρεται και να φθείρεται η κυβερνητική εικόνα; Η διακήρυξη περί επιτελικού κράτους, αλλά και η απόφαση να τεθεί η ΕΥΠ υπό την άμεση εποπτεία του Πρωθυπουργικού Γραφείου δεν αφήνουν περιθώρια για αποποιήσεις ευθύνης. Από αυτό θα ξεμπερδέψουν μόνο με εκλογές. Με τις ενεργειακές ανάγκες του χειμώνα όμως μπροστά στο εκλογικό σώμα, μια χρονικά σύντομη προσφυγή στις κάλπες μοιάζει με αυτοκτονία.
Άρα, η επικοινωνιακή λογική λέει ότι θα αναζητηθούν επειγόντως αφορμές αλλαγής της ατζέντας. Πόσο επιτυχημένες ή αποτυχημένες θα είναι αυτές θα έχει να κάνει και με το ποια Μέσα θα την στηρίξουν και πώς.