Τηλεθέαση και.... πίτσες μπλε!!!

Κι εμείς ακόμη ψάχνουμε την... AGB!
Ολίγον τεχνοκρατικό, πλην όμως ενδιαφέρον, ειδικά αν είστε διαφημιστής ή (ακόμη περισσότερο) διαφημιζόμενος: Ενόσω η ημετέρα τηλεοπτική πραγματικότητα ασχολείται με την (αν)αξιοπιστία της φοβερής και τρομερής AGB, στην πιο προχωρημένη αγορά του κόσμου, αυτή των Ηνωμένων Πολιτειών, έχουν πέσει με τα μούτρα και ψάχνουν κάποια ”ψιλά” πλην όμως... ουσιαστικά πράγματα. Μέσω της Nielsen πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε – μέσω έρευνας θέασης που ”μετράει” λεπτό προς λεπτό - ότι ακόμη και τα πρώτα σε θεαματικότητα προγράμματα, έχουν πολύ μεγάλη πτώση κατά τη διάρκεια των διαφημιστικών διαλειμμάτων! Για παράδειγμα διαπιστώθηκε ότι η θέαση της δημοφιλούς –γνωστής και στην Ελλάδα μέσω Filmnet- σειράς CSI ”πέφτει” περίπου... 15% στη διάρκεια των διαφημίσεων. Εκεί λοιπόν στο... Αμέρικα, έχοντας λύσει το θέμα της αξιοπιστίας στις μετρήσεις, διαφημιστές και διαφημιζόμενοι ψάχνουν την ουσία: Πόσοι βλέπουν τελικά τη διαφήμιση κι όχι πόσοι υποτίθεται ότι την βλέπουν! Ο καυγάς έχει ανάψει για τα καλά (έγινε θέμα και στο ABC), αφού οι μεν διαφημιστές (αρχής γενομένης από τη Universal- McCan) λένε στα κανάλια ότι τώρα που μπορούν να μετρούν λεπτομερώς τη θέαση, λεπτό προς λεπτό, πρέπει να τους λένε πόσοι θεατές βλέπουν τη διαφήμιση- κι όχι τη σειρά, ενώ τα κανάλια τους απαντούν ότι αν θέλουν να μην κάνει ο κόσμος ζάπινγκ στις διαφημίσεις, καλά θα κάνουν να τις φτιάχνουν πιο... ελκυστικές! Κι όλα αυτά, καθώς τα στοιχεία στις ΗΠΑ δείχνουν ότι η διαφημιστική δαπάνη στα τηλεοπτικά κανάλια ελεύθερης θέασης μειώνεται αντί να αυξάνεται, προς όφελος του Internet (αύξηση 23,3% το 2005) και της καλωδιακής τηλεόρασης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v