Volvo Drive-E: Νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες υψηλών επιδόσεων

H σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία λανσάρει νέους τετρακύλινδρους κινητήρες με εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου και μοναδικές επιδόσεις.
Volvo Drive-E: Νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες υψηλών επιδόσεων
του Σπύρου Ρέκκα

H Volvo η μοναδική σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία με σημαντική εμπορική δραστηριότητα έχει υψηλές βλέψεις. Με προσεκτικές κινήσεις επιχειρεί να δημιουργήσει μια γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που συγκρίνονται μόνο με τις ανάλογες προσπάθειες των διακεκριμένων premium γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Το νέο πεδίο δράσης της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει εφεύρει μερικά από τα πιο πρωτοποριακά συστήματα ασφαλείας είναι η εξέλιξη των κινητήρων. Οι Σουηδοί μηχανικοί αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να περιορίσουν τους κυλίνδρους, να μειώσουν την κατανάλωση καύσιμου και επομένως να ελαχιστοποιηθεί η επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ρύπους. Επειδή όμως στο DNA της μάρκας είναι και η αγωνιστική αντιπαράθεση, δεν αφήνει έξω από το πρόγραμμα και την υψηλή απόδοση.

Οι τελευταίες ειδήσεις από την Volvo έχουν σχέση με την εξέλιξη των κινητήρων ντίζελ και βενζίνης.

Η νέα γενιά των κινητήρων της ονομάστηκε Drive-E. Περιλαμβάνει νέες τετρακύλινδρες μονάδες που διακρίνονται για την οικονομία του καυσίμου και τις επιδόσεις τους. Βενζινοκινητήρες με ισχύ από 140 έως +300 ίππους. Πετρελαιοκινητήρες με ισχύ από 120 έως 230 ίππους. Επίσης, νέες προηγμένες τεχνολογίες για κορυφαία απόδοση με την συμβολή του καινούργιου αυτόματου κιβωτίου 8-σχέσεων.

Τα νέα κινητήρια σύνολα έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά από τη Volvo και θα κατασκευάζονται στη Σουηδία, στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Σέβντε (Skövde), περίπου 150 χιλιόμετρα από την έδρα της μάρκας, στο Γκέτεμποργκ.

Η οικογένεια συστημάτων μετάδοσης κίνησης Drive-E, που στη διάρκεια της εξέλιξης είχε γίνει γνωστή με τον κωδικό VEA (Volvo Engine Architecture - Αρχιτεκτονική Κινητήρων Volvo), ουσιαστικά «κτίζεται» πάνω σε δύο εντελώς νέους δίλιτρους τετρακύλινδρους κινητήρες. Ο ένας είναι πετρελαιοκινητήρας, τεχνολογίας common rail (κοινής γραμμής τροφοδοσίας καυσίμου) που σε διάφορες ρυθμίσεις και εκδόσεις αποδίδει από 120 έως 230 ίππους. Πρόκειται για τον πρώτο κινητήρα στον οποίο θα υιοθετηθεί η i-Art, μία εντελώς νέα, πρωτοποριακή τεχνολογία της Volvo σχετικά με τον έλεγχο της πίεσης ψεκασμού του καυσίμου.

Ο άλλος είναι βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού και θα ξεκινά από τους 140 ίππους. Ανάλογα με τις ρυθμίσεις και αυτός θα διατίθεται σε διάφορες ιπποδυνάμεις. Στην κορυφαία έκδοσή του θα ξεπερνά τους 300 ίππους, με το εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του συνδυασμού μηχανικού υπερσυμπιεστή (κομπρέσορα) και υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo).

Οι πρώτοι Drive-E κινητήρες θα παρουσιαστούν το φθινόπωρο, στα XC60, S60 και V60 που λανσαρίστηκαν τον προηγούμενο μήνα. Πρόκειται για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις Τ5 245 ίππων και Τ6 306 ίππων και την πετρελαιοκίνητη D4 των 181 ίππων. Οι Τ5 και D4 εκδόσεις θα είναι επίσης διαθέσιμες στα XC70 και S80 ενώ συνολικά, σε πρώτη φάση, οι κινητήρες της οικογένειας Drive-E θα αντικαταστήσουν οκτώ διαφορετικούς κινητήρες σε τρεις πλατφόρμες.

Με αφορμή την παρουσίαση της νέας γενιάς κινητήριων συστημάτων και με στόχο να αναδείξει στο μέγιστο τα πλεονεκτήματά τους, η Volvo παρουσιάζει ταυτόχρονα και ένα εντελώς νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων θα παίξει καθοριστικό ρόλο ώστε οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες να προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη οδηγική ικανοποίηση από τους σημερινούς εξακύλινδρους, καταναλώνοντας παράλληλα λιγότερο καύσιμο από τους υπάρχοντες τετρακύλινδρους. Αξίζει να προστεθεί ότι για τους οπαδούς των μηχανικών κιβωτίων, θα υπάρχει διαθέσιμο και ένα αναβαθμισμένο κιβώτιο έξι σχέσεων, ρυθμισμένο με στόχο τη βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Με την τεχνολογία i-Art της Volvo, ελέγχεται με ξεχωριστό αισθητήρα η πίεση καυσίμου σε κάθε μπεκ (εγχυτήρα), αντί της παραδοσιακής μεθόδου του ενός αισθητήρα για το σύνολο των μπεκ του common rail. Με τον τρόπο αυτό, διατηρώντας τη διάταξη common rail, δίνεται η δυνατότητα να αυξομειώνεται ο ψεκασμός καυσίμου σε κάθε έναν από τους 4 κυλίνδρους ανεξάρτητα, με στόχο τη βέλτιστη λειτουργία. Ο συνδυασμός της i-ART τεχνολογίας με την υψηλότερη πίεση (2.500 Bar) στην οποία θα ψεκάζεται το καύσιμο, προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία, σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, ενώ συμβάλλει και στην αύξηση της ιπποδύναμης. Αξίζει να προστεθεί ότι και το ηχητικό αποτέλεσμα είναι σαφώς βελτιωμένο, με τον κινητήρα να χαρακτηρίζεται από ένα πιο μπάσο, δυναμικό άκουσμα.

Για την κορυφαίας απόδοσης έκδοση του βενζινοκινητήρα, η Volvo υιοθετεί τη χρήση μηχανικού υπερσυμπιεστή (κομπρέσορα) που λειτουργεί άμεσα από τις στροφές πάνω από το ρελαντί, με τον υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo) να ενεργοποιείται όταν η ροή αέρα γίνεται μεγαλύτερη.

Ως αποτέλεσμα, η συγκεκριμένη επιλογή υπερτροφοδότησης προσφέρει εντυπωσιακά ποσά ροπής στις χαμηλές στροφές, με τη γραμμική αίσθηση ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα.

Άλλες βελτιώσεις στους βενζινοκινητήρες Drive-E είναι η μείωση των τριβών με τη χρήση ρουλεμάν στον εκκεντροφόρο άξονα, ο υψηλής ταχύτητας μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων και η ευφυής διαχείριση της θερμοκρασίας με τη χρήση ηλεκτρικής αντλίας νερού μεταβλητής λειτουργίας.

Σύμφωνα με τον Ντέρεκ Κραμπ, Αντιπρόεδρο Κινητήρων και Συστημάτων Μετάδοσης στη Volvo Cars, «για αντίστοιχη αποδιδόμενη ισχύ οι νέας γενιάς τετρακύλινδροι κινητήρες της Volvo θα έχουν σημαντικά χαμηλότερο βάρος και μέγεθος από οποιονδήποτε εξακύλινδρο της αγοράς. Κατ’ αναλογία, η οικονομία καυσίμου θα αγγίζει ακόμα και το 30%, σε σύγκριση με σημερινούς κινητήρες αντίστοιχης ιπποδύναμης. Μάλιστα η δυνατότητα που έχει η Volvo για χρήση ηλεκτροκίνησης μέσα από υβριδικά συστήματα, θα μας δώσει την ευκαιρία οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες Drive-E να φτάσουν σε επίπεδα επιδόσεων των σημερινών V8 κινητήρων.»
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v