Η... επιμονή της Ford στην εξέλιξη του κινητήρα Ecoboost, γλιτώνει τους κατόχους του Ford Focus από τα τέλη κυκλοφορίας.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Ford επιμένει στην εξέλιξη του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost γιατί πιστεύει ότι, η συγκεκριμένη μονάδα έχει περισσότερα πλεονεκτήματα από τις μεγαλύτερες πετρελαιοκίνητες προτάσεις. Ειδικότερα η εταιρεία θεώρει ότι η μικρότερη βενζινοκίνητη μονάδα παραγωγής ισχύος που διαθέτει αυτή την περίοδο, εκτός από την καλή ιπποδύναμη, συμβάλει καθοριστικά και στην χαμηλή διαμόρφωση του κόστους χρήσης.
Η τελευταία άσκηση της μάρκας είναι η δημιουργία ενός πακέτου, το οποίο της δίνει το προβάδισμα στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Το οδηγοκεντρικό Ford Focus πλέον μετά τη νέα εφαρμογή συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα των ιδιαίτερα χαμηλών εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η νέα εκδοχή του Ford Focus εκπέμπει μόλις 99 γραμ.C02/χλμ. Αυτό σημαίνει ότι στην Ελλάδα απαλλάσσεται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, οπότε μειώνεται περαιτέρω το ετήσιο κόστος χρήσης του αυτοκίνητου.
Μάλιστα η Ford ανακοίνωσε ότι πλέον το Focus 1.0 EcoBoost είναι ‘’το πρώτο βενζινοκίνητο οικογενειακό αυτοκίνητο στην Ευρώπη που σπάει το φράγμα των 100γραμ. CO2/χλμ.’’
Η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 4,3 λίτρ./100 χλμ. Αντλεί την ισχύ των 100 ιππων από μία ειδικά ρυθμισμένη έκδοση του βραβευμένου κινητήρα. Επιστρατεύτηκαν το πακέτο τεχνολογικών αναβαθμίσεων Ford ECOnetic Technology, ειδικά ελαστικά, αεροδυναμικές βελτιώσεις και ανανεωμένες σχέσεις κιβωτίου. Χρησιμοποιεί τις εφαρμογές Auto-Start-Stop, Smart Regenerative Charging και Active Grille Shutter. Έχει όμως και άλλες φορολογικές ελαφρύνσεις, εξαιρείται από το φόρο κατανάλωσης οχημάτων που ισχύει στη Μ. Βρετανία, ενώ στη Γαλλία θα δικαιούται μείωση 200 ευρώ από το φόρο ταξινόμησης καινούργιου αυτοκινήτου.
Η γκάμα του Focus περιλαμβάνει επίσης το μηδενικών ρύπων Focus Electric και το diesel Focus ECOnetic 1.600 κ.εκ. με 88 γραμ.CO2/χλμ. και μέση κατανάλωση 3.4 λίτρ./100 χλμ.