Mercedes GLA: Φινετσάτο και δυναμικό SUV

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκαλύπτει την πολυαναμενόμενη crossover εκδοχή της A-Class, η οποία παρουσιάζεται επίσημα στην Φρανκφούρτη.
Mercedes GLA: Φινετσάτο και δυναμικό SUV
του Σπύρου Ρέκκα

To τρίτο σκέλος του προγράμματος της Mercedes AClass είναι ένα εντυπωσιακό μικρομεσαίο μοντέλο ελεύθερου χρόνου, το οποίο θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (12- 22 Σεπτεμβρίου). Η Mercedes GLA αποτελεί την πρώτη προσπάθεια στη σύγχρονη ιστορία της γερμανικής μάρκας να αποσπάσει μερίδιο από την αναπτυσσομένη αγορά των συμπαγών οχημάτων ελεύθερου χρόνου.

Με μήκος 4,41μ. και με ότι καλύτερο διαθέτει το οπλοστάσιο της εταιρείας με σήμα το αστέρι, θα δώσει μια δύσκολη μάχη στην παγκόσμια αγορά. Απέναντι του θα βρει τα επίσης γερμανικά μοντέλα Audi Q3 και BMW X3 καθώς και το σουηδικό SUV Volvo XC60. Η έλευση της Mercedes GLA θα δημιουργήσει νέες αντιπαραθέσεις στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων SUV. To πλάτος αγγίζει τα 1,8μ. και το ύψος τα 1,49 μ.

Η Mercedes GLA εκτός από την εντυπωσιακή σχεδίαση της έχει και άλλα σημαντικά προσόντα. Κερδίζει στον τομέα της αεροδυναμικής, έχει τον χαμηλότερο συντελεστή αεροδυναμικής cd μόλις 0,29, με προφανή οφέλη στην κατανάλωση καύσιμου και στις εκπομπές ρύπων.

Σημαντικό στοιχείο είναι και η ύπαρξη βενζινοκινητήρα μεσαίου κυβισμού. Η γκάμα των βενζινοκινητήρων ξεκινά από τα 1.600 κ.εκ. Η βασική υπερτροφοδοτούμενη μονάδα αποδίδει 156 ίππους και είναι δικίνητη. Ανακοινώθηκε ότι αυτός ο συνδυασμός συμβάλει καθοριστικά στην προσπάθεια να περιοριστεί το ετήσιο κόστος χρήσης του αυτοκινήτου. Αυτή η έκδοση ονομάστηκε GLA 200 και θα αποτελέσει την καλύτερη πρόταση για την ελληνική αγορά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. H επόμενη βενζινοκίνητη μονάδα έχει χωρητικότητα 2.000 κ.εκ. και η ισχύς της ανέρχεται στους 211 ίππους.



Στο μέτωπο των ντίζελ υπάρχουν δυο προτάσεις οι οποίες έχουν χωρητικότητα άνω των 2.000 κ.εκ. Ειδικότερα η GLA 200 CDI εφοδιάζεται με κινητήρα 2.200 κ.εκ. και αποδίδει 136 ίππους. Όσοι όμως την αποκτήσουν θα επωφεληθούν από την περιορισμένη μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. καθώς και τις χαμηλές εκπομπές CO2 114 γραμ./χλμ. Η δεύτερη επιλογή είναι το ίδιο μοτέρ 2.200 κ.ε.κ με αυξημένη ισχύ που φθάνει τους 170 ίππους(GLA 220 CDΙ).

Δυστυχώς η βενζινοκίνητη GLA 250 καθώς και τα δυο ντίζελ GLA 200 CDI και GLA 220 CDΙ, θα αντιμετωπίσουν την άδικη και υψηλή φορολογία που έχει καθιερωθεί στην Ελλάδα για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.

Ο προγραμματισμός προβλέπει όμως και την κατασκευή τετρακίνητων εκδόσεων. Στις προτάσεις με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς έχουν προστεθεί ένα αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης καθώς και ένα σύστημα που βοηθά το αυτοκίνητο να κατέβει μια κατηφόρα με μεγάλη κλίση ακόμη και σε τερέν με περιορισμένη πρόσφυση. Το πρώτο είναι το 4MATIC και το δεύτερο το DSR (Downhill Speed Regulation).

Δυο κιβώτια ταχυτήτων, εξάρι μηχανικό και αυτόματο 7G-DCT. Ο αποθηκευτικός χώρος έχει χωρητικότητα 421 λίτρα και αυξάνεται έως τα 836 λίτρα. Οι πωλήσεις ξεκινούν στις αρχές του 2014.



Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v