Opel Cascada: Ανοικτό παράθυρο στον ουρανό με… 200 άλογα!

Η νέα κάμπριο πρόταση της Opel διακρίνεται για την υψηλή ισχύ, τον ανανεωμένο κινητήρα και τις «αέρινες» επιδόσεις της.
Opel Cascada: Ανοικτό παράθυρο στον ουρανό με… 200 άλογα!
του Σπύρου Ρέκκα

Τα κάμπριο προσφέρουν απλόχερα την άμεση επαφή με τον αέρα και το ήλιο. Συμβάλουν στην οδηγική απόλαυση και έχουν φανατικούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Η πιο καινούργια πρόταση της Opel στην κατηγορία των ανοικτών αυτοκινήτων είναι το Cascada. Η γερμανική εταιρεία στην προσπάθεια της να διευρύνει την εμπορική απήχηση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου χωρίς σταθερή οροφή, δημιούργησε μια νέα έκδοση η οποία διακρίνεται για την υψηλή ισχύ της.

Ειδικότερα από τον αναβαθμισμένο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.600 κ.εκ. SIDI turbo αποδίδονται 200 ίπποι ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 30,6 χλγμ. Η υψηλή απόδοση του μοτέρ επιτρέπει στο ανοικτό αυτοκίνητο να αναπτύσσει ταχύτητες που φθάνουν και τα 235 χλμ./ώρα!

Ο κινητήρας είναι μία πλήρως ανασχεδιασμένη τετρακύλινδρη μονάδα της Opel με άμεσο ψεκασμό βενζίνης (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) και σε αυτή τη νέα εκδοχή είναι ο ισχυρότερος της κατηγορίας 1.6 λίτρων της μάρκας. Πλαισιώνει τον 1.6 SIDI turbo με 170 ίππους που συνόδευε το Cascada στο λανσάρισμά του, την άνοιξη. Και οι δύο νέοι κινητήρες είναι σχεδιασμένοι για χρήση απλής και σούπερ αμόλυβδης βενζίνης.

Ανακοινώθηκε ότι ο νέος 1.6 SIDI turbo 200 ίππων αποδίδει 11% περισσότερη ισχύ και 30% μεγαλύτερη ροπή από τον αντίστοιχο 1.6 turbo. Παράλληλα, ο νέος κινητήρας με ισχύ ανά λίτρο 125 ίππους είναι κορυφαίος στην κατηγορία του. Παρά τις υψηλές επιδόσεις, η μέση κατανάλωση είναι μόλις 6,7 λιτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι 158 γραμ./χλμ.

Στην καρδιά του SIDI turbo βρίσκεται ένα νέο μπλοκ, ανθεκτικό για μέγιστη πίεση καύσης μέχρι 130 bar ανά κύλινδρο. Το μπλοκ κατασκευάζεται από χυτοσίδηρο με αλουμινένια πλάκα έδρασης. Αντίθετα με την έκδοση 170 ίππων, ένα διαφορετικό είδος εμβόλου χρησιμοποιήθηκε στην έκδοση 200 ίππων, ενώ η αναλογία συμπίεσης μειώθηκε από 10.5 σε 9.5:1. Οι μηχανικοί συνδύασαν την υψηλή ισχύ με την αθόρυβη και ομαλή λειτουργία για εξαιρετική άνεση, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Για το σκοπό αυτό, έκαναν πολυάριθμες βελτιστοποιήσεις στα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής. Οδηγός και επιβάτες θα απολαμβάνουν αθόρυβη και ομαλή λειτουργία στο ρελαντί, με ποιοτική χροιά ήχου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, στροφές κινητήρα και φορτία, τονίζεται στην ανακοίνωση. Η αποκλειστική εμπρός ανάρτηση HiPerStrut (High Performance Strut) προάγει την οδηγική ποιότητα.

Πλέον η γκάμα του Opel Cascada απαρτίζεται από τέσσερις βενζινοκινητήρες: 1.4 turbo σε εκδόσεις 120 ίππων και 140 ίππων, 1.6 170 ίππων και 1.6 200 ίππων. Από πλευράς ντίζελ, διατίθενται ο 2.0 turbo diesel με 165 ίππους και ο 2.0 BiTurbo CDTI 195 ίππων. Και οι δύο καταναλώνουν 5,2 λιτρα/100χλμ. και έχουν εκπομπές CO2 138 γραμ./χλμ.

Ο βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 200 ιππων αποτελεί τμήμα της προϊοντικής επέκτασης της Opel. Μέσα σε μία πενταετία, η αυτοκινητοβιομηχανία θα λανσάρει 23 νέα μοντέλα. Μέχρι το 2016, θα λανσάρει επίσης τρεις νέες οικογένειες κινητήρων και 13 νέα κινητήρια σύνολα, ανανεώνοντας το 80% του συνόλου της γκάμας της. Οι νέες μονάδες 1.6 SIDI turbo προϊόντα της φιλοσοφίας downsizing, ξεχωρίζουν λόγω πολύ καλής σχέσης κατανάλωσης/απόδοσης ισχύος και της πολιτισμένης λειτουργίας σε συνδυασμό με την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές CO2.

Ταυτόχρονα, λανσάρονται πολυάριθμα προηγμένα μηχανικά και αυτόματα κιβώτια. Το Cascada 1.6 SIDI turbo με 200 ίππους και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο θα διατίθεται από φέτος το φθινόπωρο. Ο κινητήρας θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (12-22 Σεπτεμβρίου).
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v