Το νέο χαρτονόμισμα των 5€… απορρίπτεται από τα ΑΤΜ

Προβλήματα δημιούργησε το νέο χαρτονόμισμα των 5€ στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, καθώς τα ΑΤΜ και τα μηχανήματα πώλησης δεν το αναγνωρίζουν.
Το νέο χαρτονόμισμα των 5€… απορρίπτεται από τα ΑΤΜ
Προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες μετά την κυκλοφορία του νέου χαρτονομίσματος των 5€, το οποίο δεν αναγνωρίζεται ως αυθεντικό στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη από πολλά ATM, καθώς και από τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων στο μετρό.

Από την αρχή της κυκλοφορίας του ολοκαίνουριου χαρτονομίσματος, το 90% των αυτόματων μηχανημάτων στην Ιταλία το απορρίπτει. Στην Πορτογαλία έχει σημειωθεί το ίδιο πρόβλημα με τα μηχανήματα πληρωμής στα parking, ενώ στην Γερμανία χιλιάδες μηχανήματα αυτόματης πώλησης εισιτηρίων στους σιδηροδρομικούς σταθμούς της χώρας δεν δίνουν εισιτήρια που πληρώνονται με το συγκεκριμένο χαρτονόμισμα. Στην Γαλλία, αρκετοί είναι οι καταστηματάρχες που δεν δέχονται το χαρτονόμισμα, αφού τα μηχανήματα ανίχνευσης το αναγνωρίζουν ως πλαστό, ενώ παρόμοια προβλήματα έχουν παρατηρηθεί και στο Βέλγιο.

Στην Ελλάδα, προβλήματα σημειώθηκαν σε τουριστικές περιοχές, όπως σε νησιά των Δωδεκανήσων και του Ιονίου, όπου επίσης τα χαρτονομίσματα αναγνωρίζονταν ως πλαστά από τα μηχανήματα ελέγχου πλαστών χαρτονομισμάτων. Στην Αθήνα, το λογισμικό των μηχανημάτων του μετρό χρειάζεται αναβάθμιση, η οποία πιθανότατα θα πραγματοποιηθεί μέχρι τις αρχές Ιουνίου – μέχρι τότε, το νέο τραπεζογραμμάτιο δεν θα γίνεται δεκτό παρά μόνο από τους υπαλλήλους στα εκδοτήρια εισιτηρίων.

Υπενθυμίζουμε ότι το νέο χαρτονόμισμα κυκλοφόρησε από τις 2 Μαΐου στις χώρες της Ευρωζώνης και έχει ενσωματώσει νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Στην επιφάνειά του υπάρχει υδατογράφημα και ολόγραμμα της Ευρώπης, ενώ ο μεγάλος αριθμός «5» που είναι πλέον πιο ευδιάκριτος, μπορεί να βοηθήσει στην αναγνώριση της αυθεντικότητας με τρεις τρόπους: Με ψηλάφηση, με την εναλλαγή του χρώματός του από βαθύ πράσινο σε βαθύ μπλε και με την υπό γωνία παρατήρησή του, κατά την οποία υπάρχει «κίνηση» του φωτός από πάνω προς τα κάτω.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v