Ακολουθεί πολιτική διαφήμιση: Τα (black) spots των φετινών Ευρωεκλογών

Πράσινα παπαγαλάκια, οικολόγοι, δεκαεξάχρονα που μας προτρέπουν να ψηφίσουμε, κόκκινα γαρύφαλλα, ανεργία και φυσικά το Μακεδονικό βρίσκονται στο επίκεντρο των φετινών κομματικών σποτ για τις Ευρωεκλογές. Προεκλογικές διαφημίσεις που μας κάνουν να φλερτάρουμε έντονα με το off της TV.
Ακολουθεί πολιτική διαφήμιση: Τα (black) spots των φετινών Ευρωεκλογών
του Νικόλα Γεωργιακώδη

Λιγότερο από μια βδομάδα έμεινε για τις πολυαναμενόμενες Ευρωεκλογές. Πολυαναμενόμενες για τα κόμματα φυσικά, μιας και ο κόσμος δεν δείχνει να συγκινείται ιδιαίτερα με την ιδέα ότι θα ψηφίσει για το μέλλον της Ευρώπης και τα ποσοστά αποχής αναμένονται αρκετά μεγάλα. Στις 7 Ιουνίου εμείς οι Έλληνες, καλούμαστε να επιλέξουμε πιο από τα 27(!) υποψήφια κόμματα θέλουμε να έχει περισσότερες έδρες στην Ευρωβουλή. Όπως ήταν αναμενόμενο λοιπόν, ο "βομβαρδισμός" ξεκίνησε: Διαφημιστικά σποτ με παπαγαλάκια, μπηχτές, κατηγορώ προς κυβέρνηση και αντιπολίτευση και αμέτρητα "θα", γέμισαν τηλεοπτικό χρόνο (και σπατάλησαν ελεύθερο) δίνοντας για ακόμα μια φορά την αίσθηση του deja vu στους τηλεθεατές. Δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε και κάτι διαφορετικό άλλωστε. Η τακτική των κομμάτων σε παρόμοιες προεκλογικές περιπτώσεις είναι δεδομένη: "χτυπάμε" εμμέσως πλην σαφώς τους αντιπάλους, εξαίρουμε τα έργα μας, τονίζουμε τις χιλιοειπωμένες θέσεις μας και φροντίζουμε να πλησιάσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τον μέσο ψηφοφόρο. Πάρτε μια γεύση (αν δεν έχετε ήδη πάρει) από τα προεκλογικά σποτ των κομμάτων και συγκρίνετέ τα με αυτά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία βρήκε έναν μάλλον... ανορθόδοξο, αλλά άκρως συμπαθητικό τρόπο να προσελκύσει τους Ευρωπαίους στις κάλπες. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Η καμπάνια της Νέας Δημοκρατίας επικεντρώθηκε φέτος στα "πράσινα" παπαγαλάκια, τα οποία όπως δείχνει το video βρίσκουν παντού συμφορές. Για να δείτε όλα τα spot της Νέας Δημοκρατίας (πραγματικά το θέλετε;) κάντε κλικ εδώ.



Ενδιαφέρον παρουσιάζει η σατιρική εκδοχή της Ελληνοφρένειας, η οποία αναδεικνύει τα "κρυμμένα" μήνυματα στα σποτ της Νέας Δημοκρατίας.

Δείτε το πρώτο σποτ:



Δείτε το δεύτερο σποτ:



Σε πιο ήπιο τόνο
, η προεκλογική καμπάνια του ΠΑΣΟΚ εν όψει Ευρωεκλογών, επικεντρώνεται στους εργαζόμενους, στους αγρότες και το περιβάλλον. Peak τις καμπάνιας το βιντεάκι με το δεκαεξάχρονο κοριτσι που μας προτρέπει να ψηφίσουμε για εκείνο και να μην χαραμίσουμε την ψήφο μας (;;!!) (Ολόκληρη η προεκλογική καμπάνια του ΠΑΣΟΚ εδώ. )



Στην καθιερωμένη γραμμή
ενάντια στην Ε.Ε και στην πολιτική της κυβέρνησης κινείται το τηλεοπτικό σποτ του ΚΚΕ. Εργατική τάξη, γαρύφαλλα και διαδηλώσεις στο repeat με λίγα λόγια. (Για τα υπόλοιπα σποτ κάντε κλικ εδώ. )



Μοντέρνα αισθητική για το προεκλογικό σποτ του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά κατά τα άλλα... μία από τα ίδια.



Όπως ήταν αναμενόμενο, τόσο το σποτάκι του ΚΚΕ, όσο και αυτό του ΣΥΡΙΖΑ έγιναν αντικείμενο (πετυχημένης) σάτιρας. Το μεν για το σεξ απήλ της Γενικής Γραμματέως του, το δε για τα πεσμένα ποσοστά στις πρόσφατες δημοσκοπήσεις.



Αξιοπρεπές και γεμάτο οικολογικά μηνύματα το σποτ των Οικολόγων Πράσινων, ευελπιστεί να συσπειρώσει ακόμα περισσότερους ψηφοφόρους γύρω από το όνομά του (ξεπερνάει το ΣΥΡΙΖΑ στις δημοσκοπήσεις). Οι επίμαχες δηλώσεις όμως, του υποψήφιου Μιχάλη Τρεμόπουλου για την Μακεδονία προκάλεσαν πλήθος αντιδράσεων και συζητήσεων.



Το ΛΑ.Ο.Σ εκμεταλλευόμενο πολιτικά και επικοινωνιακά την δωρεά ύψους 1.000.000 στο ταμείο κατά τη φτώχειας, δεν "γύρισε" τηλεοπτικό σποτ, αλλά φρόντισε βεβαίως βεβαίως να διατυμπανίσει την φιλανθρωπική του κίνηση σε όλα τα κανάλια.  

Μετά την "Δημοκρατική Αναγέννηση" ο Στέλιος Παπαθεμελής ιδρύει μαζί με τον Κώστα Ζουράρι το Πανελλήνιο Μακεδονικό Μέτωπο με στόχο... σωστά το μαντέψατε: την κατοχύρωση του ονόματος "Μακεδονία" στο Ευρωκοινοβούλιο. Το προεκλογικό σποτ (αν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε έτσι) του κόμματος περιλαμβάνει έναν εξάλεπτο μονόλογο του Στέλιου Παπαθεμελή.



Ο Δημοσθένης Βεργής
(ναι, αυτός που έφερε τα πρόβατα στο Σύνταγμα) αποφάσισε να επιστρατεύσει τα... μεγάλα μέσα για τις φετινές Ευρωεκλογές και για να προωθήσει το κόμμα του απευθύνθηκε -πού αλλού- στην Αννίτα Πάνια. Υποψηφιότητα- έκπληξη του κόμματος δεν είναι άλλος από τον Κάτμαν! Πατήστε το Play με δική σας -νοητική- ευθύνη.



Μέσα λοιπόν, σε όλον αυτόν τον χαμό από γκρίζα διαφήμιση, αμέτρητα "θα", παπαγαλάκια, κόκκινα γαρύφαλλα, οικολόγους και άτομα με νοητική υστέρηση είδαμε και ένα βίντεο που πραγματικά αξίζει. Για την ακρίβεια πρόκειται για  καμπάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αποτελείται από τρία πανέξυπνα και πρωτότυπα βίντεο με ουσία, που στόχο έχουν να προσελκύσουν τους Ευρωπαίους πολίτες στις κάλπες. Δεν περιγράφουμε κάτι παραπάνω, σας αφήνουμε να τα απολαύσετε:

Σποτ 1 (κατά την γνώμη μας και το καλύτερο)



Σποτ 2



Σποτ 3





Στο ίδιο μήκος κύματος
κινείται και το τηλεοπτικό σποτάκι του MTV Networks International, το οποίο σε συνεργασία με την Ε.Ε. προέβη στο λανσάρισμα της απο κοινού πρωτοβουλίας με τον τίτλο: "Ευρώπη, με ακούς;". Σκοπός του σποτ είναι παροτρύνει τους νέους να ψηφίσουν στις ευρωεκλογές -στις τελευταίες ευρωεκλογές το ποσοστό συμμετοχής των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών ήταν γύρω στο 40%. Επίσης, στο MTV προβάλλεται και ένα ντοκιμαντέρ το οποίο εξετάζει τη σχέση των νέων με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη γενικότερη ανάμειξή τους με την πολιτική. Όπως δήλωσε η Margot Wallstrοm, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής: "Ελπίζω οι νέοι άνθρωποι να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντικό είναι να ακουστεί η φωνή τους”.



Μήπως θα έπρεπε τα ελληνικά κόμματα να πάρουν μερικά παραδείγματα προς μίμηση από τα παραπάνω βίντεο; Λέμε εμείς τώρα...
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v