Καράς- Μυταράς: Εικαστικό ”ραντεβού” στην Άνδρο

Στο όμορφο νησί της Άνδρου δίνουν το ραντεβού τους δύο σημαντικοί μεταπολεμικοί έλληνες εικαστικοί. ο Χρίστος Καράς και ο Δημήτρης Μυταράς. Οι ”μυθολογίες του Εφήμερου” φιλοξενούνται στο Ιδρυμα Π.& Μ. Κυδωνιέως, έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

Όπως κάθε χρόνο το νησί της Άνδρου μας δίνει μία ακόμη, πέραν του φυσικού του κάλλους, αφορμή για να το επισκεφτούμε. Φέτος, δύο σημαντικοί μεταπολεμικοί έλληνες εικαστικοί συναντώνται για μια ακόμη φορά στην καλλιτεχνική τους πορεία, δημιουργώντας τις ”Μυθολογίες του Εφήμερου”.

Η έκθεση των Χρίστου Καρά και Δημήτρη Μυταρά φιλοξενείται στο Ιδρυμα Π.& Μ. Κυδωνιέως στην Άνδρο, στο πλαίσιο του εικαστικού θεσμού του ιδρύματος ”Πλόες ΧΙΙ”.

Με κοινές γενεαλογικές και καλλιτεχνικές καταβολές, οι δύο ζωγράφοι εμφανίζουν πολλά κοινά, αλλά και αρκετές διαφορές. Αμφότεροι στάθηκαν κριτικά έναντι των κοινωνωικών αναταράξεων του ’60

Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 22 Ιουλίου και διαρκεί ως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Οι δύο ζωγράφοι ανήκουν στην ίδια γενιά, παρ’ ότι έχουν εκφραστεί μέσα από τα προσωπικά τους ιδιώματα με διαφορετικούς ο καθένας τρόπους.

Και τους δύο, ωστόσο, έχουν απασχολήσει από τις αρχές του ’60 τα κοινωνικά τεκταινόμενα, ασκώντας έμμεση και άλλοτε αμεσότερη κριτική. Τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής διαμόρφωσαν το ”λεξιλόγιο” και των δύο χωρίς ωστόσο να τους βαρύνουν με τη σφραγίδα τους.

Ο Χρίστος Καρράς, ξεκινώντας από την αμφισβήτηση της αναγεννησιακής προοπτικής και δίνοντας μεγαλύτερη βάση σε υφέρπουσες συγκρούσεις των μορφών του, πέρασε κατόπιν στους κόλπους παραστατικού εξπρεσιονισμού όπου αρκετές από τις πρωταγωνιστικές μορφές εμφανίζουν στοιχεία ρεαλισμού, ενώ το περιβάλλον το οποίο τις πλαισιώνει ασπάζεται αρκετές από τις αρχές του σουρεαλισμού.

Από την άλλη, ο Δ. Μυταράς, ευρύτερα γνωστός στο ευρύ κοινό με τις αναγνωρίσιμες αερικές φιγούρες του που συχνά καλούνται να λειτουργήσουν σε pop art φόντο παρουσιάζει στις ”Μυθολογίες” αρκετές λιγότερο πτυχές της δουλειάς του. Περισσότερο πραγματικά πρόσωπα (πάντως το ίδιο αλληγορικά) και εικόνες από τη φύση υποστηρίζουν από τελείως διαφορετική οπτική τη σημασία που έχει το χρώμα στο έργο του ζωγράφου.

Τόσο στον Καρά, όσο και στον Μυταρά διακρίνουμε στοιχεία του φωβισμού, του ρεαλισμού, του εξπρεσιονισμού, του σουρεαλισμού, του κυβισμού και της ποπ αρτ.

Ιδρυμα Πέτρου & Μαρίκας Κυδωνιέως, Άνδρος

22/07/2006 - 30/09/2006

Είσοδος ελεύθερη

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v