Το νέο μέλος της οικογένειας Civic είναι το "έξυπνο" στέισον βάγκον με το όνομα Tourer. Ευρύχωρο αλλά και αποδοτικό στην πιο σπορ οδήγηση.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα του επιτυχημένου Honda Civic είναι το στέσιον βάγκον με την ονομασία Tourer. Πρόκειται για ένα πρακτικό συμπαγές μικρομεσαίο αυτοκίνητο δυο όγκων με καινοτόμα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας. Το Civic Tourer εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, από την ευρωπαϊκή R&D ομάδα της Honda. Το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις απαιτήσεις των ευρωπαίων πελατών και των οδηγικών συνθηκών της γηραιάς ηπείρου. Με δεδομένο ότι το Civic είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, το 5θ Civic αποτέλεσε μία αξιόπιστη βάση για την ομάδα εξέλιξης.
Το Civic Tourer είναι το πιο συμπαγές στεσιον βάγκον κατηγορίας C – μόλις 235 χιλ. μακρύτερο από το 5θ Civic. Είναι επίσης το χαμηλότερο στέσιον βάγκον στην κατηγορία C, και εν τούτοις προσφέρει το μεγαλύτερο χώρου αποσκευών σε αυτή την κατηγορία της αγοράς. Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση προσφέρει 624 λίτρα μέχρι την εταζέρα, ενώ χωράει μέχρι τρεις μεγάλες βαλίτσες κάτω από αυτήν. Εναλλακτικά, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, προσφέρει 1.668 λιτρα μέχρι την επένδυση της οροφής. Όπως το Civic, κατασκευάζεται στην ευρωπαϊκή μονάδα παραγωγής της Honda, UK Manufacturing Ltd (HUM), που ιδρύθηκε το 1985 στο Swindon, της Μεγάλης Βρετανίας.
Το φαρδύ και χαμηλωμένο εξωτερικό κρύβει ένα από τα πιο ευρύχωρα εσωτερικά μοντέλου της κατηγορίας. Το Civic Tourer ωφελείται από την μοναδική κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ καυσίμου που χρησιμοποιείται στο 5θ Civic. Το ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετείται κάτω από τα εμπρός καθίσματα, με αποτέλεσμα το Civic Tourer να προσφέρει μεγάλη εσωτερική ευρυχωρία και πολυμορφικότητα χάρη στο σύστημα Magic Seat της Honda.
Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται εύκολα με μία κίνηση, ενώ χάρη στο υπερυψωμένο πάτωμα του χώρου αποσκευών δημιουργείται μία τελείως επίπεδη επιφάνεια όταν τα καθίσματα είναι αναδιπλωμένα. Τα μαξιλάρια των πίσω καθισμάτων αναστρέφονται, απελευθερώνοντας χώρο στο πάτωμα για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Η διαιρούμενη κατά 60:40 βάση των καθισμάτων προσφέρει περισσότερες επιλογές για τη μεταφορά ατόμων και φορτίων, ενώ σχηματίζει και μία εναλλακτική επιφάνεια φόρτωσης εάν η πρόσβαση μέσω της πίσω πόρτας είναι περιορισμένη.
Το Civic Tourer είναι το πρώτο παγκοσμίως αυτοκίνητο παραγωγής που διαθέτει σύστημα ενεργής προσαρμογής των πίσω αποσβεστήρων (Adaptive Damper System). Το νέο σύστημα - που υπάρχει στο βασικό εξοπλισμό - προσαρμόζει αυτόματα την απόσβεση της πίσω ανάρτησης σε κλάσματα του δευτερολέπτου σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Έτσι το αυτοκίνητο παραμένει άνετο σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, και παράλληλα σταθερό και σβέλτο στη σπορ οδήγηση. Το σύστημα έχει τρεις ρυθμίσεις – άνετη, κανονική και σπορ – και όλες έχουν εξελιχθεί με κριτήριο την αυξημένη σταθερότητα και άνεση σε ποικίλες συνθήκες φορτίου και οδήγησης.
Οι αποσβεστήρες, γνωστοί και σαν αμορτισέρ, εφοδιάζονται με μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα, η οποία ελέγχει τη ροή του λαδιού που καθορίζει τη δύναμη της απόσβεσης. Για να επιτυγχάνεται μία σταθερή, άνετη οδήγηση, η μονάδα ελέγχου ECU υπολογίζει την κίνηση του αμαξώματος χρησιμοποιώντας τα σήματα των ενσωματωμένων αισθητήρων 3 αξόνων (διαμήκης, εγκάρσιος και κάθετος). Το Civic Tourer υιοθετεί το σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα McPherson και ημιάκαμπτο πίσω άξονα που χρησιμοποιείται στην 5θ έκδοση.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ενσωμάτωση των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, γνωστών ως Προηγμένων Συστημάτων Υποστήριξης Οδηγού - Advanced Driving Assist Systems. Με την βοηθεια αισθητήρων, καμερών, παλμικών λέιζερ μικρής εμβέλειας Lidar (Laser Radar) και τεχνολογιών ραντάρ, εξασφαλίζεται η παροχή υψηλών ποσοστών ασφάλειας.
Διαθετει: - City-Brake Active system, ειδικά σχεδιασμένο για να αποτρέπει ή να μετριάζει τις επιπτώσεις μιας σύγκρουσης με χαμηλές ταχύτητες. Ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα εάν ανιχνεύσει κίνδυνο επικείμενης σύγκρουσης. - Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, εντοπίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, χρησιμοποιώντας μία κάμερα πολλαπλών λειτουργιών. - Σύστημα Υποστήριξης Μεγάλης Σκάλας ενεργοποιεί / απενεργοποιεί τη μεγάλη σκάλα φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα / προπορευόμενα οχήματα. - Σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας, χρησιμοποιεί την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την παρακολούθηση των σημάνσεων στο δρόμο. - Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας, χρησιμοποιεί τη κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την ανίχνευση οδικών σημάτων που συναντά το όχημα στην πορεία του. - Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για αυτόματη ανίχνευση οχημάτων στο τυφλό σημείο του οδηγού και προειδοποίηση για πιθανούς κινδύνους. - Σύστημα Παρακολούθησης Διέλευσης Κυκλοφορίας, χρησιμοποιεί τους πίσω πλαϊνούς αισθητήρες ραντάρ που προειδοποιούν τον οδηγό για τη διέλευση οχημάτων ενώ κινείται με όπισθεν.
Το Adaptive Cruise Control επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την ταχύτητα και την απόστασή του από το προπορευόμενο όχημα. Το Collision Mitigation Braking System, παρακολουθεί την απόσταση και την τάση μείωσής της ανάμεσα στο αυτοκίνητο και το προπορευόμενο όχημα (αυτοκίνητο ή φορτηγό), προειδοποιώντας τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση και συμβάλλει στη μείωση της ταχύτητας πρόσκρουσης όταν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη.
Μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το μοτέρ ντίζελ 1.600 κ.εκ. 120 ίππων. Παρέχει υψηλή ροπή 30 χλγμ. από τις 2.000 σ.α.λ., ενώ η μέση επίσημη κατανάλωση είναι 3,8 λίτρα/100χλμ. με εκπομπές στα CO2 99 γραμ. /χλμ. οπότε δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας.
Η βασική έκδοση Comfort έχει σχεδόν πλήρη εξοπλισμό (8 αερόσακοι, ενεργά προσκέφαλα, Hill Start Assist, προειδοποίηση χαμηλής πίεσης ελαστικών, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, Stop/Start, αυτόματο κλιματισμό, Magic Seats, προβολείς αλογόνου, φώτα ημέρας LED κ.α.).
Η τιμή καθορίστηκε στα 22.770 ευρώ. Η πλουσιότερη, Sport έκδοση θα πωλείται προς 25.520 ευρώ.