Η παράλογη απαίτηση της Honda στη Nissan
Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας με αφορμή τη διακοπή των συνομιλιών συγχώνευσης ανάμεσα στις δύο εταιρείες.

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας με αφορμή τη διακοπή των συνομιλιών συγχώνευσης ανάμεσα στις δύο εταιρείες.
Ενώ η απαίτηση της τελευταίας στιγμής της Honda Motor Co. να εξαγοράσει ουσιαστικά τη Nissan Motor Co. και να τη μετατρέψει σε θυγατρική ήταν ένας βασικός λόγος που απέτρεψε μια πιθανή συγχώνευση των δύο ιαπωνικών κολοσσών αυτοκινήτων, η Honda φέρεται να έκανε μια άλλη εξίσου παράλογη απαίτηση.
Η Honda ήθελε η Nissan να καταργήσει την υβριδική τεχνολογία της e-Power και να το αντικαταστήσει με το υβριδικό σύστημα της Honda, αναφέρει το Automotive News Europe.
Η Honda και η Nissan διέκοψαν τις συνομιλίες συγχώνευσης την περασμένη εβδομάδα, λιγότερο από δύο μήνες αφότου συμφώνησαν να διερευνήσουν τα σχέδια για μια νέα κοινή εταιρεία που θα λανσαριστεί το 2026. Αρχίζουν να προκύπτουν λεπτομέρειες σχετικά με το γιατί η συμφωνία κατέρρευσε, καθώς οι δύο ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες συγκρούστηκαν σε δύο βασικά θέματα. Έχει ήδη αναφερθεί ότι η Honda ήθελε να κάνει τη Nissan θυγατρική, αλλά φαίνεται ότι είχε και ένα άλλο σημαντικό αίτημα.
Σύμφωνα με το The Japan News, το αγγλόφωνο τμήμα της ιαπωνικής εφημερίδας Yomiuri Shimbun, η Honda τόλμησε να ζητήσει από τη Nissan να εγκαταλείψει το υβριδικό της σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το ασυνήθιστο αίτημα καλούσε τη Nissan να εγκαταλείψει την τεχνολογία e-Power και να υιοθετήσει το υβριδικό σύστημα της Honda. Η πρόταση αυτή συνάντησε έντονες αντιδράσεις, διευρύνοντας περαιτέρω το ρήγμα μεταξύ των δύο εταιρειών. Αν και η συγχώνευση δεν πραγματοποιείται πλέον, οι δύο εταιρείες θα συνεχίσουν να συνεργάζονται για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Η Nissan προχωρά με το σύστημα e-Power προετοιμάζοντας την τρίτη γενιά. Όπως ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα, το ηλεκτρικό σύστημα επόμενης γενιάς θα είναι 20% πιο αποδοτικό από την αρχική εγκατάσταση που κυκλοφόρησε το 2016. Επιπλέον, προβλέπεται ότι θα είναι 15% πιο οικονομικό στον αυτοκινητόδρομο από το τρέχον σύστημα δεύτερης γενιάς. Η Nissan στοχεύει να μειώσει το κόστος κατά ένα πέμπτο σε σύγκριση με το αρχικό σύστημα, που πρωτοεμφανίστηκε στο Note compact hatchback.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το e-Power δεν είναι ένα συμβατικό υβριδικό σύστημα. Ενώ συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτροκινητήρα, το ICE δεν συνδέεται μηχανικά με τους τροχούς. Ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και παρέχει ηλεκτρικό ρεύμα στη μπαταρία, η οποία χρησιμοποιεί την ενέργεια για να τροφοδοτήσει τον ηλεκτροκινητήρα. Κατά συνέπεια, η Nissan λέει ότι τα αυτοκίνητα με e-Power συμπεριφέρονται σαν EV.