Ο πρώτος αερόσακος φτέρνας προστατεύει από σοβαρούς τραυματισμούς στα πόδια
Η ΖF Lifetec παρουσίασε έναν ενεργό αερόσακο φτέρνας, ο οποίος μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των ποδιών οδηγού και συνοδηγού.

Η ΖF Lifetec παρουσίασε έναν ενεργό αερόσακο φτέρνας, ο οποίος μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των ποδιών οδηγού και συνοδηγού.
Ο αερόσακος Active Heel της ZF Lifetec έχει σχεδιαστεί για να αυξάνει την προστασία από τραυματισμούς στους επιβάτες που κάθονται στα μπροστινά καθίσματα.
Οι δοκιμές έδειξαν ότι τα πόδια των επιβατών μπορεί να επιβαρύνονται με δυσμενή επίδραση όταν το κάθισμα μετακινείται προς τα πίσω για περισσότερη άνεση καθώς και κατά την διάρκεια της σύγκρουσης.
Για να μειωθεί ο κίνδυνος τραυματισμού, ο ενεργός αερόσακος φτέρνας μπορεί να υποστηρίξει τη λειτουργία του αερόσακου γονάτων.
Ο αερόσακος γονάτων συμπληρώνει το μετωπικό σύστημα συγκράτησης που αποτελείται από τη ζώνη ασφαλείας και τον μπροστινό αερόσακο και μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω την προστασία των επιβατών μεταφέροντας μέρος της ενέργειας συγκράτησης στο όχημα μέσω των γονάτων και των μηρών.
Αυτό απαιτεί τα πόδια να τοποθετούνται με ασφάλεια στο χώρο των ποδιών κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Όταν τα καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν πιο πίσω και στις λεγόμενες θέσεις άνεσης, μια κατάλληλη επιφάνεια επαφής για τα πόδια μπορεί να είναι πολύ μακριά.
Σε περίπτωση ατυχήματος, η προκύπτουσα ανεξέλεγκτη κίνηση των ποδιών μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμών στα κάτω άκρα. Πολλοί από αυτούς τους τραυματισμούς δεν είναι απειλητικοί για τη ζωή, αλλά μπορούν να προκαλέσουν μακροχρόνιες βλάβες στο μυοσκελετικό σύστημα του οδηγού και του συνοδηγού.
Γι' αυτό η ZF Lifetec έχει αναπτύξει τον ενεργό αερόσακο φτέρνας, ο οποίος μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία σταθερού σημείου πρόσκρουσης στη φτέρνα ακόμα και σε χαλαρή θέση καθίσματος με τα καθίσματα μετατοπισμένα προς τα πίσω.
Η ασφάλεια των επιβατών του οχήματος εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η θέση των ποδιών, των γονάτων και των ποδιών. Σε συμβατικές θέσεις καθισμάτων, το δάπεδο του οχήματος παρέχει επαρκή στήριξη για τα πόδια των επιβατών των μπροστινών καθισμάτων για να εξασφαλίσει ένα σταθερό σημείο πρόσκρουσης στη φτέρνα που επιτρέπει μια ελεγχόμενη διαδρομή γονάτων.
Αυτό διασφαλίζει επίσης ότι η άρθρωση του γονάτου μπορεί να εισέλθει στον αερόσακο γονάτων, εάν το όχημα είναι εξοπλισμένο με έναν αερόσακο, στην πιο ευνοϊκή γωνία, χάρη στην ασφαλή στήριξη της φτέρνας στο χώρο των ποδιών. Αυτό επιτρέπει ένα μεγάλο μέρος της ενέργειας της σύγκρουσης να μεταφερθεί από το μηριαίο οστό, το ισχυρότερο οστό στο ανθρώπινο σώμα, στη δομή του οχήματος. Οι δοκιμές σύγκρουσης έδειξαν, ωστόσο, ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα πρόσθετο σημείο πρόσκρουσης στη φτέρνα μόλις ο επιβάτης σπρώξει το κάθισμά του προς τα πίσω και υιοθετήσει μια πιο άνετη θέση καθίσματος, καθώς αυτό αυξάνει την απόσταση μεταξύ των τακουνιών και του σημείου πρόσκρουσης, πράγμα που σημαίνει ότι η σύζευξη με το πάτωμα του ποδιού δεν είναι πλέον βέλτιστη.
Από την πλευρά του οδηγού, ο ενεργός αερόσακος φτέρνας μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για άνετες θέσεις. Αυτό σημαίνει ότι σε μελλοντικές εφαρμογές, ο ενεργός αερόσακος φτέρνας μπορεί να ενεργοποιηθεί με ένα κουμπί θέσης άνεσης ή με εσωτερική παρακολούθηση με κάμερα στην πλευρά του οδηγού - για παράδειγμα στην υποβοηθούμενη οδήγηση. Με την ενσωμάτωση των πεντάλ, ο αερόσακος Active Heel δημιουργεί μια ομοιόμορφη επιφάνεια επαφής για τη φτέρνα σε περίπτωση σύγκρουσης. Αυτό μειώνει περαιτέρω τον κίνδυνο τραυματισμού από το στρίψιμο του ποδιού όταν χτυπήσει μια άκρη, όπως το πεντάλ του φρένου.