Η επόμενη γενιά των υδρογονοκίνητων οχημάτων της Honda, εκπροσωπείται από το φουτουριστικό FCEV Concept, το μέλλον στα ηλεκτρικά οχήματα.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Honda είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη και εξέλιξη της τεχνολογίας κύψελων καύσιμου. Η ιαπωνική φίρμα έχει κατασκευάσει αυτοκίνητα τα οποία καταναλώνουν υδρογόνο και έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Στην έκθεση της Γενεύης εμφάνισε για πρώτη φορά στην Ευρώπη το πρωτότυπο FCEV Concept. Πρόκειται για μια μελέτη η οποία δηλώνει τη στυλιστική κατεύθυνση της επόμενης γενιάς του ηλεκτρικού οχήματος κυψελών καυσίμου της Honda που θα εμφανισθεί σε ΗΠΑ και Ιαπωνία το 2015, και θα ακολουθήσει η Ευρώπη.
Προβάλλοντας το συναρπαστικό και μοντέρνο στυλ του, οι χαρακτηριστικές γραμμές του FCEV Concept υπογραμμίζονται από ένα σούπερ αεροδυναμικό αμάξωμα. Επίσης προσφέρει πλούσιο χώρο στο εσωτερικό και καθίσματα για πέντε επιβάτες, χάρη στις μειωμένες απαιτήσεις χώρου του συστήματος κίνησης.
Η επόμενη γενιά του FCEV θα περιλαμβάνει την παγκοσμίως πρώτη εφαρμογή ενός συστήματος κίνησης κυψελών καυσίμου που δεν υπερβαίνει σε διαστάσεις το χώρο του κινητήρα με αποτέλεσμα να προσφέρει ευρυχωρία και ευελιξία στην καμπίνα για εφαρμογή της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου σε πολλαπλούς τύπους οχημάτων στο μέλλον.
Σημαντικές τεχνολογικές βελτιώσεις στη συστοιχία κυψελών καυσίμου απέδωσαν πάνω από 100kW ισχύ, με πυκνότητα ισχύος τώρα 3kW/L, αύξηση 60%, και το μέγεθος της συστοιχίας να έχει μειωθεί κατά 33%, συγκριτικά με το τρέχον FCX Clarity. Η επόμενη γενιά FCEV προβλέπεται να προσφέρει αυτονομία πάνω από 300 μίλια με σύντομο χρόνο ανεφοδιασμού περίπου τρία λεπτά στα 70 MPa. «Συνεχίζοντας την παράδοση είκοσι χρόνων στην κορυφή της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου με τα FCX και FCX Clarity, το FCEV Concept ανοίγει το δρόμο για την επόμενη γενιά οχημάτων κυψελών καυσίμου και προαναγγέλλει τις μελλοντικές βελτιώσεις στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. Αν και πρωτότυπο, υπόσχεται ένα απόλυτα ρεαλιστικό μέλλον.» Thomas Brachmann – Fuel Cell Technology, Honda R&D Europe
Επί δύο δεκαετίες σχεδόν, η Honda οδηγεί την εξέλιξη και εφαρμογή της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου μέσα από εκτενείς δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, σημαντικές βελτιώσεις στη λειτουργία κυψελών καυσίμου και συμμόρφωση σε αυστηρούς κανόνες εκπομπών ρύπων και ασφάλειας. Το FCX Clarity, το σημερινό ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου της Honda που παρουσιάστηκε το 2008 ήταν προάγγελος μιας τεχνολογικής επανάστασης σε επίπεδο σχεδίασης, διάταξης χώρων και απόδοσης. Ως το παγκοσμίως πρώτο αποκλειστικό όχημα κυψελών καυσίμου, το FCX Clarity διαθέτει εντυπωσιακό σχήμα και χαμηλωμένη καμπίνα. Με τη συστοιχία κυψελών καυσίμου ‘V-flow ‘ τοποθετημένη στο κέντρο του οχήματος και τον ηλεκτροκινητήρα μπροστά, η Honda μπόρεσε να διατηρήσει το φουτουριστικό στυλ παρέχοντας αυτονομία 240 μιλίων.
Πρωτιές οχήματος κυψελών καυσίμου της Honda:
-Ιούλιος 2002. Το FCX γίνεται το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου πιστοποιημένο από τα EPA- και CARB. Το FCX γίνεται το παγκοσμίως πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου παραγωγής που διατίθεται σε ΗΠΑ και Ιαπωνία
-2003. Το FCX γίνεται το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου με δυνατότητα εκκίνησης και λειτουργίας σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός
-Ιούλιος 2005 – Το FCX γίνεται το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου που δίδεται με leasing σε πελάτη -2008. Η Honda γίνεται η πρώτη κατασκευάστρια που παράγει ένα αποκλειστικό όχημα κυψελών καυσίμου σε ειδική γραμμή παραγωγής. Η Honda γίνεται η πρώτη κατασκευάστρια που δημιουργεί δίκτυο εμπόρων οχημάτων κυψελών καυσίμου