Η Skoda παρουσίασε στην Γενεύη το πειραματικό πεντάθυρο coupe της Skoda VisionC Concept, ανοίγοντας τον δρόμο για το μέλλον των μοντέλων της.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Στην Έκθεση της Γενεύης είχα την ευκαιρία να δω από κοντά και να αναλύσω τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Skoda. Στο περίπτερο της μάρκας εκτίθεται έως την Κυριακή 16 Μαρτίου ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο σε χρώμα πράσινο, τα οποίο μας προϊδεάζει για τα βασικά χαρακτηριστικά των μελλοντικών μοντέλων.
Το Skoda VisionC είναι ένα πεντάθυρο κουπέ με ιδιαίτερα εκφραστικό και κομψό στυλ. Το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη μάσκα, καθώς και από τους τριγωνικού σχεδιασμού προβολείς. Η μάσκα διατηρεί μεν τις καμπύλες της, αλλά είναι πιο επίπεδη και πιο μεγάλη σε σχέση με τα σύγχρονα μοντέλα της μάρκας. Η βασική γραμμή των παραθύρων, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα τα μοντέλα της μάρκας, ανεβαίνει ελαφρώς προς τα πίσω, ενώ κλείνει με μια έντονη καμπύλη στο μικρό, πίσω παράθυρο της πόρτας. Αυτό το χαρακτηριστικό για τη μάρκα σχεδιαστικό στοιχείο, που οι σχεδιαστές το ονομάζουν “πτερύγιο”, εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στη νέα Octavia και χρησιμοποιείται και πάλι ως στοιχείο αναγνώρισης και στο νέο πρωτότυπο.
Ιδιαίτερο εύρημα αποτελούν οι χειρολαβές στις πόρτες του VisionC, καθώς οι σχεδιαστές απλά τις “εξαφάνισαν”. Στην πραγματικότητα βρίσκονται ενσωματωμένες αόρατα στις εξωτερικές επιφάνειες, ενώ προκειμένου οι πόρτες να ανοίξουν πρέπει κανείς απλά να τοποθετήσει το χέρι του μπροστά τους. Στη συνέχεια εμφανίζονται αυτόματα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Το VisionC επιδεικνύει χαμηλές τιμές εκπομπών ρύπων χάρη στη κίνησή του με φυσικό αέριο (CNG), το χαμηλό βάρος και την αεροδυναμική του(συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cw 0,26).
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας turbo κινητήρας 1.4 TSi 110 ίππων, ο οποίος λειτουργεί τόσο με φυσικό αέριο (CNG) όσο και με βενζίνη και προσφέρει τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 214 χλμ/ ώρα. Λειτουργώντας με φυσικό αέριο η κατανάλωση είναι μόλις 3,4 κιλά ή 5,1 m3 για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή που αντιστοιχεί σε εκπομπή CO2 μόλις 91 γραμμαρίων το χιλιόμετρο.
Για τη μείωση του βάρους χρησιμοποιήθηκαν συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα (CFK) για τη δεξαμενή αερίου, καθώς και κράμα ελαφρού χάλυβα ενώ πολλά τμήματα του αμαξώματος όπως τα φτερά, το καπό και οι πόρτες έχουν κατασκευαστεί από αλουμίνιο.