H τεχνολογική πρόκληση της Kia

Την νέα της υβριδική τεχνολογία αποκάλυψε η Kia στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, μέσα από πρωτοποριακά συστήματα κινητήρων και μετάδοσης κίνησης.
H τεχνολογική πρόκληση της Kia
του Σπύρου Ρέκκα

Η Kia αποκάλυψε την νέα ήπια υβριδική τεχνολογία της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Τα μελλοντικά συστήματα κινητήρων και μετάδοσης κίνησης της εταιρείας έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μειωμένες εκπομπές ρύπων αλλά και βελτιωμένη απόδοση στα μοντέλα επόμενης γενιάς της μάρκας.

Το νέο υβριδικό σύστημα που αναπτύχθηκε από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης της Kia, χρησιμοποιεί μια μπαταρία, μολύβδου - άνθρακα 48V, η οποία τροφοδοτεί ένα μικρό ηλεκτρικό κινητήρα για την αύξηση της παραγόμενης ισχύος του κινητήρα και τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Η ομάδα ανάπτυξης επέλεξε μπαταρίες μολύβδου-άνθρακα έναντι των αντίστοιχων ιόντων λιθίου καθώς δεν απαιτούν ενεργή ψύξη και ανακυκλώνονται πιο εύκολα στο τέλος της ζωής του οχήματος και μπορούν να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν.

Το υβριδικό σύστημα θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια σε χαμηλές ταχύτητες αλλά και όταν ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα, ενώ η μπαταρία επαναφορτίζεται σε κάθε επιβράδυνση ανεξαρτήτως της ταχύτητας του οχήματος. Σε μεγάλη κυκλοφορία και στο αστικό οδικό δίκτυο, ο κινητήρας θα περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα start-stop με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Με την βοήθεια ενός ηλεκτρικού εκκινητήρα – δυναμό που παίρνει κίνηση από ιμάντα και αντικαθιστά το συμβατικό δυναμό ο κινητήρας ξεκινά αθόρυβα και χωρίς κραδασμούς.

Η μπαταρία παρέχει επίσης ενέργεια σε έναν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή (turbo), ο οποίος αυξάνει τη ροπή και την ισχύ στις χαμηλές στροφές. Οι μηχανικοί που ανέπτυξαν το σύστημα κίνησης σκοπεύουν ο ηλεκτρικός υπετροφοδότης να υποστηρίζει έναν μεγαλύτερο συμβατικό υπερσυμπιεστή, ο οποίος θα παρέχει μεγαλύτερη ισχύ και ροπή, καθώς αυξάνονται οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Το νέο υβριδικό σύστημα θα μπορούσε επίσης να τοποθετηθεί χωρίς τον ηλεκτρικό υπετροφοδότη για μια απλούστερη διάταξη κινητήρα - μετάδοσης κίνησης σε μικρότερα μοντέλα. Κατά την εφαρμογή της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα παραγωγής, οι μηχανικοί της Kia είχαν στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 έως και 15%, ενώ ο ηλεκτρικός υπετροφοδότης έχει σχεδιαστεί ώστε η ισχύς να αυξάνεται από 15 έως 20 %, ανάλογα με την εφαρμογή της.

Η νέα τεχνολογία θα επιτρέψει στους μηχανικούς τη μείωση του μεγέθους των υφιστάμενων μπαταριών του οχήματος και του εκκινητήρα. Ο νέος υβριδικός κινητήρας θα είναι διαθέσιμος στο εγγύς μέλλον σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v