Η νέα έκδοση του επιτυχημένου Nissan Note είναι καθ΄οδόν και συνδυάζει προηγμένη τεχνολογία, δυναμική σχεδίαση και ποιοτική κατασκευή.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Nissan πάτησε βαθιά το γκάζι. Με συντονισμένες προσπάθειες αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της διεθνούς αγοράς αυτοκινήτου και προετοιμάζεται να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τα ολοκαίνουργια μοντέλα που σύντομα θα προστεθούν στην γκάμα της.
Το ενδιαφέρον μου εστιάζεται στην ευρωπαϊκή γκάμα, η οποία, μόνο για το 2014, θα εμπλουτιστεί με τρία νέα αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών. Όπως έμαθα, ακολουθούν κι άλλες σημαντικές προτάσεις, έτσι ώστε στο τέλος της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα, η ιαπωνική μάρκα να διαθέτει μια από τις πληρέστερες σειρές προϊόντων.
Ειδικότερα τον Οκτώβριο, θα λανσαριστούν στην ελληνική αγορά, το καινούργιο Note και το ανανεωμένο Micra, ενώ το 2014 αναμένονται ένα καινούργιο μικρομεσαίο μοντέλο, ένα νέο Crossover, καθώς και η νέα γενιά του SUV X-Trail.
Η δεύτερη γενιά του Note χαρακτηρίζεται από την προηγμένη τεχνολογία, τη δυναμική σχεδίαση και την ποιοτική κατασκευή.
Ανήκει στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας Β (supermini) και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 2013.
Θεωρώ σημαντικό στοιχείο, το σύστημα Nissan Safety Shield, που κάνει το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στο Note. Προσφέρει στον οδηγό ένα πακέτο χρήσιμων τεχνολογιών που συνδυάζονται έξυπνα, προκειμένου αυτός να καρπωθεί απτά οφέλη.
Αποτελούμενο από ένα πακέτο λειτουργιών και συστημάτων, όπως η προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Warning), η λειτουργία προειδοποίησης απότομης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), καθώς και το προηγμένο σύστημα ανίχνευσης εμποδίων (Moving Object Detection System), το Nissan Safety Shield προσφέρει ένα νέο επίπεδο υποστήριξης στον οδηγό.
Το άγρυπνο “μάτι” του Nissan Safety Shield, αποτελεί μια κάμερα με ευρυγώνιο φακό, τοποθετημένη στην πίσω πόρτα. Η καινοτομία σε αυτή την κάμερα, έγκειται στο σύστημα πλύσης και στεγνώματος που έχουν αναπτύξει οι μηχανικοί της Nissan: εκτός από την εκτόξευση νερού και πλυστικού υγρού στον φακό της, υπάρχει και σύστημα για το στέγνωμά της με πεπιεσμένο αέρα. Έτσι παρέχει ανά πάσα στιγμή καθαρή ορατότητα.
Παράλληλα, το σύστημα πανοραμικής θέασης (Around View Monitor), προσφέρει στον οδηγό την απεικόνιση του αυτοκινήτου από όλες τις γωνίες , γεγονός που κάνει τη στάθμευση, ακόμη και στα πιο δύσκολα σημεία, παιχνιδάκι. Το πακέτο όλων αυτών των προηγμένων τεχνολογιών συμπληρώνει το προσφάτως εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης Nissan Connect, συνδυάζοντας τη δορυφορική πλοήγηση, τη συνδεσιμότητα με Bluetooth, αλλά και τη συμβατότητα (και με θύρα USB) με iPod/iPhone, σε μια εύκολης χρήσης, οθόνη αφής.
Και δεν είναι μόνο η τεχνολογία αιχμής, όπου το νέο Note αναμένεται να ξεχωρίσει από τα ανταγωνιστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β. Κερδίζει πόντους και στην πρακτικότητα.
Συγκεκριμένα, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν την μεγαλύτερη ευρυχωρία για τα πόδια τους, στην συγκεκριμένη κατηγορία, ενώ λεπτομέρειες, όπως το άνοιγμα σε σχεδόν 90 μοίρες για τις πίσω πόρτες, έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν τη ζωή των επιβατών ευκολότερη.
Ο χώρος αποσκευών προσφέρει επίσης πρακτικότητα, αποτελούμενος και από ένα σύστημα διαχωρισμού και τακτοποίησης των αποσκευών που βρίσκεται κάτω από το πάτωμά του. Αυτό το σύστημα αποτελείται από έναν μηχανισμό που χωρίζει το διαθέσιμο χώρο φόρτωσης σε δύο επιπλέον επίπεδα, καθώς και από ένα συρόμενο μηχανισμό της πίσω πλάτης των καθισμάτων, που παρέχει ένα πρόσθετο χώρο 86 λίτρων στον χώρο των αποσκευών.
Το νέο Note εξοπλίζεται με δυο βενζινοκινητήρες και έναν ντίζελ. Βενζινοκινητήρες 1.200 κ.εκ βενζίνης με ισχύ 80 ίππους και υπερτροφοδοτούμενος 1.200 κ.εκ. DIG-S 98 ίππων. Ντίζελ 1.500 κ.εκ. dCi, ισχύος 90 ίππων. Όλες οι εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με σύστημα Start / Stop στάνταρ, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι σε χαμηλά επίπεδα 95 γραμ./χλμ. για το πετρέλαιο και 99 γραμ./χλμ. για τη βενζίνη. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε επίσης χαμηλά επίπεδα. Ανακοινώθηκε ότι ο 1.2 80 ίππων καταναλώνει 4,7 λίτρα/100χλμ. και ο 1.5 dCi 3,6 λίτρα /100χλμ.
Η Nissan ανακοίνωσε ότι το νέο Note βασίζεται σε ένα καινούργιο πλαίσιο, που έχει δημιουργηθεί για τις απαιτήσεις των ευρωπαϊκών δρόμων. Ανεπτυγμένο από το Nissan Technical Centre στην Ευρώπη, διαθέτει τις κατάλληλες ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης και στην ανάρτηση, αναφέρεται στην ανακοίνωση.