Skoda Rapid Spaceback: Κατάλληλο από... 18!

Το νέο Skoda Rapid Spaceback είναι η νεανική (και όχι μόνο) πρόταση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Δυναμική σχεδίαση, έξυπνες λύσεις και... γερμανική εγγύηση.
Skoda Rapid Spaceback: Κατάλληλο από... 18!
του Σπύρου Ρέκκα

Η έγνοια κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι να προσελκύσει τους νέους οδηγούς και να δημιουργήσει μια στενή σχέση με τους πελάτες της, που μελλοντικά θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν ένα ακριβότερο μοντέλο, από την γκάμα της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Skoda τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει μια μεγάλη προσπάθεια ανανέωσης της γκάμας της. Με την αμέριστη βοήθεια του γκρουπ VW δημιουργεί καινούργια μοντέλα διαφόρων κατηγοριών τα οποία διακρίνονται για την ποιοτική κατασκευή τους. Και δεν είναι μόνο η ποιότητα που επικροτούν οι υποψήφιοι αγοραστές των μοντέλων της Skoda. Είναι και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν κάθε αυτοκίνητο γερμανικών προδιαγραφών, όπως η Skoda.

Στην 65η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (12-22 Σεπτεμβρίου) η Skoda έδειξε έμπρακτα το ενδιαφέρον της για τους νέους οδηγούς. Αποκάλυψε μια νέα έκδοση του δημοφιλούς Rapid. Πρόκειται για το Rapid Spaceback, το νεανικό αυτοκίνητο της μάρκας.

Είναι το πρώτο της μοντέλο στη μικρομεσαία κατηγορία των χάτσμπακ. Έχει δυναμική και φρέσκια σχεδίαση. Είναι ένα τυπικό Skoda αφού διαθέτει μεγάλους χώρους, χρηστικότητα και πολλές ‘Simply Clever’ λύσεις. Διαθέτει πανοραμική γυάλινη οροφή που φθάνει μέχρι το πίσω παρμπρίζ. Εφοδιάζεται με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με ελάχιστη τιμή εκπομπών CO2 99 γρ./χλμ.

“Το νέο Skoda Rapid Spaceback αποτελεί ορόσημο για τη μάρκα. Αυτό σημαίνει ότι εισερχόμαστε σε μια στρατηγικά σημαντική κατηγορία” δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Skoda, Dr.Winfried Vahland. «Το νέο Rapid Spaceback αποτελεί μια σημαντική προσθήκη στην κατηγορία συνδυάζοντας τα καλά χαρακτηριστικά της Skoda με το δημοφιλή Spaceback σχεδιασμό».

Η σιλουέτα του χαρακτηρίζεται από τις καθαρές γραμμές, το μακρύ μεταξόνιο, (2,602 χλστ.) και τη δυναμική γραμμή που διατρέχει όλο το όχημα.

Η εξατομίκευση είναι ένα από τα σημεία που στοχεύει το αυτοκίνητο, ένα από τα highlights είναι η ύπαρξη της μεγάλης γυάλινης πανοραμικής οροφής που διανύει όλη τη διαδρομή ξεκινώντας από το παρμπρίζ και καταλήγοντας στο πίσω τζάμι, προσφέροντας στους επιβάτες απρόσκοπτη θέα του ουρανού.

Ο συνδυασμός της πανοραμικής οροφής με το προαιρετικά επιμηκυμένο πίσω τζάμι συνιστούν ένα ξεχωριστό σχεδιασμό. Σε αυτόν τον συνδυασμό, η φιμέ μεμβράνη του κρυστάλλου φτάνει μέχρι 10 εκατοστά κάτω από την πίσω πόρτα σε σχέση με το κανονικό παράθυρο. Σε σχέση με την πανοραμική οροφή, η φιμέ μεμβράνη διατρέχει όλη την απόσταση από το παρμπρίζ μέχρι το μέσον της πίσω πόρτας. Μια μαύρη αεροτομή στο άνω άκρο του οπίσθιου τζαμιού τονίζει τη δυναμική μορφή του οχήματος.

Η πίσω γραμμή του αυτοκινήτου δίνει έμφαση στον σπορτίφ χαρακτήρα. Ένας μαύρος διαχύτης υπογραμμίζει τον προσανατολισμό, ενώ τα πίσω φώτα ακολουθούν τον τυπικό- σχήματος ‘C’- σχεδιασμό της μάρκας.

Μέχρι την κολόνα Β, ο σχεδιασμός του εμπρόσθιου μέρους ακολουθεί αυτόν του Rapid sedan. Τα βασικά στοιχεία είναι: η προεξέχουσα μάσκα με τις 19 κάθετες ραβδώσεις και το χρωμιωμένο πλαίσιο, το νέο λογότυπο στο στρογγυλεμένο εμπρόσθιο άκρο του καπώ και η διάταξη τριφυλλιού στους προβολείς και τα φώτα ομίχλης.

Το εσωτερικό εντυπωσιάζει με το σπορ τριάκτινο τιμόνι, τις μοντέρνες γραμμές και τα νέα σχέδια για τα καλύμματα των καθισμάτων. Σαν τυπικό μοντέλο της Skoda , το εσωτερικό του παρέχει πολλούς χώρους, αν και το μήκος του είναι μικρότερο κατά 18 εκατοστά σε σχέση με το Rapid sedan.

Το πίσω μέρος προσφέρει το μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια (64 χλστ) και το μεγαλύτερο χώρο για το κεφάλι (980 χλστ.) στην κατηγορία του. Παρομοίως, ο χώρος αποσκευών είναι μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας του, μέγεθος 415 λίτρων έως 1.380 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Αυτός ο γενναιόδωρος χώρος συμπληρώνεται με πολλές ‘Simply Clever’ λύσεις. Για παράδειγμα, ένα επιπλέον διπλό πάτωμα φορτίου στο χώρο αποσκευών, επιτρέπει να διαιρεθεί στα δύο, παρέχοντας διπλή ευχρηστία.

Σε περίπτωση που χρησιμοποιείται ο μέγιστος χώρος αποσκευών το πάτωμα αυτό δε χρειάζεται να αφαιρεθεί απλώς μετακινείται σε χαμηλότερη θέση.

Επιπρόσθετα, παρέχει όλα τα πρακτικά στοιχεία από το Rapid περιλαμβάνοντας την ξύστρα πάγου στο καπάκι του ντεπόζιτου, και το χώρο για το ανακλαστικό γιλέκο κάτω από το κάθισμα του οδηγού, το πίσω διπλό πάτωμα του χώρου αποσκευών ή το καλαθάκι για τα σκουπίδια στις πλαϊνές πόρτες.

Άλλα παραδείγματα περιλαμβάνουν τη βάση για το εισιτήριο του πάρκινγκ, το σύστημα πολυμέσων και τις ποτηροθήκες τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, στο υποβραχιόνιο των πίσω καθισμάτων.

Ένα εκτενές πακέτο ασφαλείας προστατεύει τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος. Ειδικότερα, περιλαμβάνει μετωπικούς, πλευρικούς, και αερόσακους κεφαλής, ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με προεντατήρες και ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος προσκέφαλα, ενώ τα συστήματα ABS και ESC ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό. Άλλα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας είναι τα προαιρετικά φώτα xenon, το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, τα φώτα ομίχλης με λειτουργία γωνιακής κλίσης και το σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρα (hill-hold control).

Στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμο με τέσσερις κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαίου. Αυτά τα μηχανικά σύνολα αποδίδουν από 86 έως 122 ίππους, ενώ ο κινητήρας 1.6 TDI 90ιππων κάνει την πρεμιέρα του στο νέο Rapid. Στην έκδοση GreenLine με τον κινητήρα 1.6 TDi 90 ίππων, το νέο Rapid Spaceback καταναλώνει κατά μέσο όρο 3.8 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 99 γρμ. / χλμ.

Το Skoda Rapid Spaceback είναι η τελευταία καινοτομία της μάρκας στην 117χρονη ιστορία της. Τα προσεχή χρόνια, η Skoda έχει ως στόχο να αναμορφώσει όλη τη γκάμα των μοντέλων της και να την επεκτείνει σε νέες κατηγορίες.

Κατά μέσο όρο ένα νέο ή ανασχεδιασμένο μοντέλο θα λανσάρεται κάθε έξι μήνες. Αυτή η επιθετική πολιτική είναι ο πυρήνας της στρατηγικής της για την ανάπτυξη ως το 2018, κατά την οποία οι πωλήσεις της Skoda θα αυξηθούν σε τουλάχιστον ένα 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως.

Το λανσάρισμα στην ελληνική αγορά έχει σχεδιαστεί για το τέλος της χρονιάς και οι τιμές αναμένονται ανταγωνιστικές.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v