BMW X5 eDrive Concept: Οικονομία και επιδόσεις

Η βαυαρική φίρμα παρουσίασε το νέο υβριδικό της concept στην Φρανκφούρτη και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακά… «πράσινο». Δείτε τα χαρακτηριστικά του νέου X5.
BMW X5 eDrive Concept: Οικονομία και επιδόσεις
του Σπύρου Ρέκκα

Τα υβριδικά συστήματα κίνησης νέας γενιάς, φιλοδοξούν τα επόμενα χρόνια, να πάρουν την θέση των κλασικών κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι μηχανικοί σε συνεργασία με ειδικευμένους επιστήμονες, αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να μειωθεί η εξάρτηση μας από τα προϊόντα του πετρελαίου.

Μεγάλες προσπάθειες στην εξέλιξη των εναλλακτικών πηγών ενέργειας, κάνει και η BMW. Η γερμανική φίρμα δημιουργεί την δική της γκάμα οικολογικών αυτοκινήτων, η οποία τώρα απαρτίζεται από υβριδικές εκδόσεις γνωστών μοντέλων της, καθώς και από το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο i3. Ανακοινώθηκε ότι, ακολουθούν το επίσης αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο i8 και άλλες προτάσεις οι οποίες θα διαμορφώσουν νέες τάσεις στην αυτοκίνηση.

Στην Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης(12-22 Σεπτεμβρίου), η γερμανική φίρμα πολυτελών αυτοκινήτων θα εκθέσει για πρώτη φορά στο κοινό, μια ενδιαφέρουσα εκδοχή του γνωστού μοντέλου Χ5. Το πολυτελές αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, που τόσο αγάπησαν και οι Έλληνες οδηγοί πριν έρθει η οικονομική κρίση και η τρόικα, θα εμφανιστεί στην γερμανική έκθεση με καινοτομικό υβριδικό σύστημα εφοδιασμένο και με πρόσθετο σύστημα φόρτισης των μπαταριών από εξωτερική πηγή.

Πριν σας ενημερώσω, για τα τεχνικά στοιχεία των κινητήρων που απαρτίζουν την υβριδική μονάδα κίνησης, επιτρέψτε μου να τονίσω την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Το μεγάλο και βαρύ SUV, απαιτεί μόλις 3,8 λίτρα βενζίνης για να διανύσει 100 χλμ.! Δηλαδή καταναλώνει λιγότερα καύσιμα, από ένα μικρό ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο με περιορισμένες δυνατότητες κίνησης. Λιγότερη κατανάλωση καύσιμου όμως συνεπάγεται και περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Η πρόταση της BMW εκπέμπει μόνο 90 γραμ. C02 / χλμ.! Τι άλλο θα δούμε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες;



Η BMW X5 eDrive Concept plug-in παίρνει την απαραίτητη ενέργεια για την κίνηση της από δυο πηγές. Διαθέτει έναν βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο πρώτος αναλαμβάνει δράση, μόλις ο ηλεκτροκινητήρας καταναλώσει όλη σχεδόν την ηλεκτρική ενέργεια, που είναι αποθηκευμένη στις νέας γενιάς μπαταριές ιόντων λιθίου.

Με την αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα ισχύος 95 ίππων και εφόσον είναι γεμάτες οι μπαταριές ιόντων λιθίου, η αυτονομία του είναι 30 χλμ./ώρα. Η μεγίστη ταχύτητα, που μπορεί να αναπτύξει σε αυτή την διαδικασία λειτουργίας, είναι 120χλμ./ωρα. Σίγουρα είναι μικρό το εύρος της αυτονομίας, αλλά μην ξεχνάτε, το μεγάλο βάρος και το όγκο του αυτοκινήτου. Σημειώστε όμως και ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7’’.

Η συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου βρίσκονται κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ. Η χωρητικότητα του αποθηκευτικού χώρου παραμένει σχεδόν αμετάβλητη. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τις ανάγκες και τις οδικές συνθήκες: Υβριδική λειτουργία, ηλεκτρική λειτουργία και λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας.

Η φόρτιση των μπαταριών γίνεται και από το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού μέσω μιας κοινής πρίζας. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας εσωτερικής καύσης εξοπλίζεται με την τεχνολογία BMW Twin Power. Οι καινοτόμες λειτουργίες του BMW ConnectedDrive βοηθάνε αποτελεσματικά τον οδηγό στην διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας. Δίνει πληροφορίες για την θέση των δημόσιων σταθμών φόρτισης ενώ παρέχει ακόμη και τον χρόνο φόρτισης των μπαταριών.

Όλες οι πληροφορίες σχετικά με φόρτιση της μπαταρίας και της ηλεκτρικής αυτονομίας, μπορούν επίσης να προβληθούν στο Smartphone του οδηγού. Ένα Remote app από το BMW ConnectedDrive αναπτύχθηκε ειδικά για τις απαιτήσεις της ηλεκτρικής ενέργειας. Επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τη διαδικασία φόρτισης από το τηλέφωνό του. Επίσης, μπορεί να ενεργοποιηθεί εξ αποστάσεως το σύστημα κλιματισμού, για να εξασφαλιστεί η επιθυμητή θερμοκρασία στον εσωτερικό χώρο, πριν ο οδηγός εισέλθει στο αυτοκίνητο.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v