Opel Monza Concept: Στιλ και επιδόσεις από το… μέλλον

Ελαφρύ, με σπορ χαρακτήρα, φουτουριστικό σχεδιασμό και μπόλικα τεχνολογικά «καλούδια», το νέο μοντέλο της Opel ανοίγει νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας.
Opel Monza Concept: Στιλ και επιδόσεις από το… μέλλον
του Σπύρου Ρέκκα

Η εξέλιξη των μοντέλων και η αναζήτηση νέων τεχνολογιών που θα κάνουν τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα και πιο φιλικά στο περιβάλλον, είναι δυο στοιχεία τα οποία υπάρχουν στο DNA κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας. Είδαμε που βρέθηκαν γνωστές και δημοφιλείς μάρκες, που είχαν γράψει ένδοξες σελίδες στην ιστορία της αυτοκίνησης, μόλις απώλεσαν το ενδιαφέρον τους για την δημιουργία νέων σειρών αυτοκινήτων.

Η Opel ανήκει στην κατηγορία των κατασκευαστών που έχουν υψηλούς στόχους και επιδιώκουν την συνεχή αναβάθμιση των προϊόντων τους. Μάλιστα η συγκεκριμένη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, δεν κρύβει την επιθυμία της να εισέλθει πιο δυναμικά στο premium τμήμα της αγοράς.

Ένα ακόμη καλό δείγμα των προσπαθειών της είναι το νέο πρόγραμμα Opel Monza Concept. Ένα μεγαλεπήβολο πολυεπίπεδο πρόγραμμα ιδιαίτερα υψηλού κόστους, το οποίο χωρίζεται σε τέσσερις άξονες: Οραματικό: Αποκαλύπτει τη στρατηγική της μάρκας Opel. Αποδοτικό: Αξιοποίηση χώρων, σχεδίαση ελαφρού βάρους, πρωτοποριακά συστήματα κίνησης. Συνδεδεμένο: Επαναστατικό σύστημα infotainment με τεχνολογία προβολής μέσω LED. Εμπνευσμένο: Παρουσιάζει μία νέα εκδοχή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Opel.

Το Opel Monza Concept προσφέρει στυλ και υψηλή απόδοση είναι το πρότυπο για την επόμενη γενιά αυτοκινήτων Opel, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Έχει μειωμένο βάρος, αθλητική εμφάνιση, νεα τεχνολογία οθονών σε συνδυασμό με συνδεσιμότητα και αρθρωτή σχεδίαση που επιτρέπει τη χρήση βιώσιμων συστημάτων κίνησης. Το πρωτότυπο θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) από τις 12 - 22 Σεπτεμβρίου.

Να θυμίσω ότι η πρώτη εμφάνιση του Opel Monza έγινε στην IAA το 1977. Ήταν ένα μεγάλο κουπέ με εξακύλινδρο κινητήρα. Κατασκευαζόταν μέχρι το 1986 και ανήκει εδώ και καιρό στην ελίτ των θρυλικών αυτοκινήτων.

Το νέο Monza Concept ακολουθεί τώρα τα χνάρια του προκατόχου του. Το καλαίσθητο καπό με τη χαρακτηριστική κεντρική πτυχή συνεχίζει την παράδοση του εμπρός τμήματος με το γνώριμο στυλίστικο στοιχείο της μάρκας. Οι μεγάλοι αεραγωγοί σχήματος μπούμερανγκ μπροστά από τους θόλους των τροχών συμπληρώνουν την κομψή χρωμιωμένη μπάρα που φιλοξενεί το λογότυπο της μάρκας.

Με το Monza Concept, οι σχεδιαστές της ομάδας του Mark Adams λανσάρουν μία νέα εκδοχή της γλυπτικής αισθητικής που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη σχεδίαση του Insignia. Οι περίτεχνες φόρμες, η υψηλή σχεδιαστική ακρίβεια και οι τέλειες καμπύλες παραμένουν πυρήνας στην εξέλιξη της φιλοσοφίας ‘Η γλυπτική τέχνη συναντά τη γερμανική ακρίβεια.’ Ωστόσο ένα νέο γοητευτικό, σπορτίφ στυλ υποδηλώνει τη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου. «Αυτό είναι το επόμενο τολμηρό βήμα στο ταξίδι που επιχειρούμε στο μέλλον, αλλά ταυτόχρονα προβάλουμε μία σχεδιαστική συνέπεια την οποία κόσμος μπορεί να εμπιστεύεται,» λέει ο Mark Adams, Επικεφαλής Σχεδίασης Opel.



Οι μεγάλες πόρτες προσφέρουν μέγιστη λειτουργικότητα, ενώ εντυπωσιάζουν ανοικτές, αφού ανοίγουν προς τα πάνω θυμίζοντας τα ανοιχτά φτερά ενός κόνδορα και προσφέρουν μια αποκαλυπτική εικόνα του ευρύχωρου εσωτερικού λόγω απουσίας κολόνων Β. Η απόδοση και η συνδεσιμότητα είναι πρωταρχικές προτεραιότητες στην εξέλιξη της επόμενης γενιάς μοντέλων Opel. Το Monza Concept αφήνει να αποκαλυφθεί μία εντυπωσιακή πρώτη εικόνα αυτών των εξελίξεων. Παίρνοντας θέση πίσω από το τιμόνι, μας μυεί σε ένα νέο, κόσμο οργάνων και λειτουργιών infotainment. Το πρώτο Monza προηγείτο επίσης της εποχής του πριν από 35 χρόνια με ψηφιακές ενδείξεις στο cockpit.

Το Monza Concept συνεχίζει να καινοτομεί με μία προηγμένη τεχνολογία προβολής μέσω LED. Δεν υπάρχουν πλέον συμβατικές, ανεξάρτητες οθόνες που προβάλλουν διαφορετικές πληροφορίες. Αντί αυτών, ο οδηγος έχει μπροστά του ένα φαρδύ, ανάγλυφο ταμπλό που εκτείνεται από τη μία πόρτα μέχρι την άλλη, και χρησιμοποιείται σαν επιφάνεια προβολής. Πληροφορίες και διακοσμητικά στοιχεία προβάλλονται στην επιφάνεια που ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει ανάλογα με τις ανάγκες, τα γούστα ή τη διάθεσή του. Συνολικά 18 προτζέκτορες LED δημιουργούν μία συνεχή, προσαρμοζόμενη, πολυλειτουργική απεικόνιση. Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τα τρισδιάστατα (3D) γραφικά είναι εντυπωσιακά και αντικατοπτρίζουν όλες τις σημαντικές λειτουργίες, από ακριβείς πληροφορίες οχήματος και οδηγού μέχρι σύνδεση στο διαδίκτυο, δυνατότητες επικοινωνίας και διακοσμητικά στοιχεία. Τόσο η περιοχή απεικόνισης πληροφοριών όσο και το φόντο μπορούν να διαμορφώνονται ξεχωριστά και ο έλεγχος γίνεται μέσω φωνητικών εντολών και των χειριστηρίων στο τιμόνι.

Η απόδοση και η ευκρίνεια ήταν επίσης προτεραιότητες στο συγκεκριμένο τομέα. Οταν έφτασε η ώρα να σχεδιάσουν τον τρόπο παρουσίασης των πληροφοριών, οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν στον καλύτερο και πιο προσωπικό τρόπο για την προβολή των σχετικών στοιχείων στον οδηγό. Επιδιώκοντας να περιορίσουν τις προσλαμβάνουσες εικόνες για τον οδηγό, οι πληροφορίες του οχήματος, οι ρυθμίσεις πλοήγησης και smartphone και η συνδεσιμότητα εμφανίζονται μόνον όταν είναι απαραίτητο ή επιθυμητό. Επομένως, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί μεγάλο εύρος πληροφοριών χωρίς να κατακλύζεται από κείμενα ή εικόνες. Αυτό καθιστά το Monza Concept πρότυπο των μελλοντικών συστημάτων HMI (Human-Machine-Interface), καθώς η εσωτερική του σχεδίαση βασίζεται σε ευρήματα τελευταίων ερευνών.



Το ίδιο ισχύει και για την ολοκληρωμένη συνδεσιμότητα ενός smartphone. Με ποικίλους τρόπους συνδεσιμότητας που αντιπροσωπεύουν τρεις διαφορετικούς κόσμους – ME, US και ALL – ο οδηγός μπορεί να συγκεντρώνει αποκλειστικά στην οδήγηση ή να επικοινωνεί με τους φίλους και την οικογένεια ή ακόμα και να συνδέονται με ολόκληρη την διαδικτυακή κοινότητα.

Με το ME το σύστημα infotainment ουσιαστικά αποσυνδέει το smartphone των οδηγών και δίνει προτεραιότητα σε πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση. Το US επιτρέπει στους επιβάτες να συνδέονται με μία ομάδα επιλεγμένων ατόμων, όπως με φίλους και μέλη της οικογένειας. Αυτοί μπορούν να συνδέονται στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου με τη δική τους συσκευή επικοινωνίας και να ανταλλάσσουν πληροφορίες, μουσικές και φωτογραφίες, να συνομιλούν και να κλείνουν ραντεβού, κλπ.

Το ALL προχωρά πέρα από το US. Επιτρέπει τη σύνδεση του οδηγού με όλο σχεδόν τον εξωτερικό κόσμο. Ο οδηγός μπορεί για παράδειγμα να μοιράζει την προγραμματισμένη διαδρομή του online μέσω ταμπλέτας ή smartphone, έτσι ώστε να εξυπηρετήσει κάποιους άλλους με τον ίδιο προορισμό – σηματοδοτώντας ένα νέο είδος ‘car-sharing’. Με αυτή την πρωτοποριακή τεχνολογία infotainment και συνδεσιμότητας, προδίδει το καινοτόμο πνεύμα των σχεδιαστών και μηχανικών, με στόχο η επόμενη γενιά αυτοκινήτων να μπορεί να συμβάλλει σε μία αρμονική και δικτυωμένη κοινωνία.

Η καινοτόμος τεχνολογία ανίχνευσης και συνδεσιμότητας έχει ακόμα περισσότερα να προσφέρει. Επιβεβαιώνει την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στα συστήματα επικοινωνίας “Car-to-Car” & “Car-to-X” – προϋποθέσεις για μελλοντική αυτόνομη οδήγηση και τομείς στους οποίους η μάρκα ήδη εργάζεται εντατικά. Με την ολοκληρωμένη σύνδεση των χρηστών των δρόμων, η λεγόμενη ‘διεπικοινωνία’ μπορεί να βελτιωθεί όπως και η ασφάλεια, επειδή επικίνδυνες κυκλοφοριακές συνθήκες καταγράφονται νωρίτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από πριν.

Βασίζεται σε αρθρωτή σχεδίαση που παρέχει μέγιστη ευελιξία στην επιλογή ενός συστήματος κίνησης μέσα από ποικίλα συστήματα βιώσιμης τεχνολογίας που απαντούν στην τάση ηλεκτροκίνησης. Για το Monza Concept που θα παρουσιαστεί στη Φρανκφούρτη, οι μηχανικοί επινόησαν ηλεκτροκίνηση που συνδυάζεται με σύστημα επέκτασης αυτονομίας με καύσιμο φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas) – μετεξέλιξη της τεχνολογίας του Ampera.

Ο τρικύλινδρος 1.0 SIDI turbo νέας γενιάς – που επίσης κάνει πρεμιέρα στην IAA – κάνει χρέη συστήματος επέκτασης αυτονομίας. Ωστόσο χρησιμοποιεί φυσικό αέριο αντί βενζίνης, βελτιώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου. Με αυτή την προσέγγιση, η μάρκα εξακολουθεί να συνδυάζει τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης με τα οφέλη του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v