Pikes Peak 2013: Η τεχνογνωσία της Mitsubishi στην πράξη

Δύο αναβαθμισμένα ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα Mitsubishi MiEV Evolution II διεκδικούν την πρώτη θέση στην θρυλική ανάβαση Pikes Peak 2013.
Pikes Peak 2013: Η τεχνογνωσία της Mitsubishi στην πράξη
του Σπύρου Ρέκκα

Η Mitsubishi βρήκε μια ακόμη ευκαιρία για να προβάλει την τεχνογνωσία της στην ηλεκτροκίνηση. Όπως ανακοινώθηκε θα συμμετάσχει στην φετινή ανάβαση Pikes Peak 2013 (25 – 30 Ιουνίου) με δυο αναβαθμισμένα ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Πρόκειται για δυο ηλεκτρικά πρωτότυπα MiEV Evolution II. Η ιαπωνική εταιρεία συμμετείχε στον αγώνα Pikes Peak για πρώτη φορά πέρσι με το ηλεκτρικό πρωτότυπο i-MiEV Evolution, το οποίο τερμάτισε στη δεύτερη θέση της ηλεκτρικής κατηγορίας (Electric Division).

Από τη συμμετοχή της αποκόμισε πληροφορίες για την ταχύτητα του οχήματος, την επιτάχυνση, τη κατανάλωση ενέργειας από την μπαταρία κίνησης, τη θερμοκρασία του ηλεκτροκινητήρα κ.α. Όπως το αρχικό i-MiEV Evolution, έτσι και το MiEV Evolution II χρησιμοποιεί εξαρτήματα οχημάτων παραγωγής σε συνδυασμό με μία μπαταρία υψηλής χωρητικότητας και ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες.

Στην αναβαθμισμένη έκδοση, προστέθηκε ένα νέο σύστημα ελέγχου της δυναμικής οχήματος S-AWC (Super All-Wheel Control). Αυτό το σύστημα ελέγχει την λειτουργία των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων(δύο εμπρός/δύο πίσω) και συμβάλει στην επίτευξη καλύτερης οδικής συμπεριφοράς. Επίσης, το αμάξωμα του MiEV Evolution II έχει μειωμένο βάρος και βελτιωμένη αεροδυναμική.

Το ένα αυτοκίνητο θα το οδηγήσει ο Χιρόσι Μαζουόκα, δύο φορές πρωταθλητής γενικής κατάταξης του Ράλι Ντακάρ. Ο Χιρόσι Μαζουόκα είχε πάρει μέρος στην περσινή ανάβαση και έφερε το ιαπωνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην δεύτερη θέση. Το δεύτερο MiEV Evolution II, θα οδηγήσει ο Γκρέκ Τρέισι, έξι φορές πρωταθλητής μοτοσικλετών στο Pikes Peak.

Το MiEV Evolution II μεταξύ άλλων διαθέτει:

Χαμηλό κέντρο βάρους λόγω της μπαταρίας που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα.

Σύστημα κίνησης 4WD τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων – δύο μπροστά/δύο πίσω, με ενιαίο σύστημα ελέγχου δυναμικής οχήματος S-AWC.

Το σύστημα AYC (Active Yaw Control), που ελέγχει τη ροπή περιστροφής του αμαξώματος με στόχο τις υψηλές πλευρικές επιταχύνσεις στις στροφές.

Το ASC (Active Stability Control) που βελτιώνει στην ευστάθεια ελέγχοντας αυτόματα τη δύναμη πέδησης σε έναν ή περισσότερους τροχούς και την ελκτική ισχύ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Μήκος x Πλάτος x Ύψος (mm) 4.870 x 1.900 x 1.390
Σύστημα κίνησης4WD
Ηλεκτροκινητήρες 4 (2 εμπρός, 2 πίσω)
Μέγιστη ισχύς 400 kW (100kW x 4 ηλεκτροκινητήρες)
Μπαταρία με μέγιστη χωρητικότητα 50 kWh
Πλαίσιο σωληνωτό
Αμάξωμα από ανθρακονήματα
Ελαστικά 260/660-18

Η Διεθνής Ανάβαση Pikes Peak πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Κολοράντο των ΗΠΑ. Πρόκειται για μία ανάβαση αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στην κορυφή του Pikes Peak ύψους 4.300 μ. Η διαδρομή έχει και μια πρόσθετη δυσκολία για τους συμμετέχοντες, αφού η υψομετρική διαφορά από την εκκίνηση έως τον τερματισμό φθάνει τα 1.500 μ.

Η ανάβαση που χρονολογείται από το 1916 γιορτάζει φέτος την 91η χρονιά της που σημαίνει ότι είναι ο δεύτερος παλαιότερος αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού στις ΗΠΑ μετά το Indianapolis 500. Είναι γνωστός και σαν ‘Αγώνας προς τα Σύννεφα’ (The Race to the Clouds), με την ατμοσφαιρική πίεση, τη θερμοκρασία, τις καιρικές και λοιπές συνθήκες να αλλάζουν σημαντικά από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό. Αυτό απαιτεί βέλτιστο σετάρισμα ώστε τα οχήματα να αποδίδουν τα μέγιστα, σε όλη τη διάρκεια της ανάβασης. Περισσότερες πληροφορίες στο www.ppihc.com/  
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v