Lancia Ypsilon 1.3 MultiJet II 95: Ιταλική φινέτσα και οικονομία
Στιλάτο, με ιταλική φινέτσα και οικολογικές επιδόσεις, το πετρελαιοκίνητο Lancia Ypsilon εμφανίζεται σαφώς πιο βελτιωμένο από το βενζινοκίνητο αδερφάκι του. Ανακαλύψτε το.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Το Lancia Ypsilon είναι ένα φινετσάτο ιταλικό αυτοκίνητο. Το έχω οδηγήσει πολλές φόρες και αυτή την περίοδο το εμπορικό ενδιαφέρον εστιάζεται στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.300 κ.εκ.
Με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την οδηγική απόλαυση, ο κινητήρας ντιζελ 1.3 MultiJet II, ο οποίος διαθέτει στάνταρτ σύστημα Start&Stop, αποδίδει 95 ίππους στις 4.000 σ.α λ. και 20,4 χλγμ. ροπής διαθέσιμης μόλις από τις 1500 σ.α.λ. Με τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, την αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής και alternator "έξυπνης φόρτισης", ο κινητήρας 1.3 MultiJet II εκπέμπει μόλις 99 γραμ./χλμ. CO2 σε μικτές συνθήκες κυκλοφορίας. Επίσης, το αυτοκίνητο δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας.
To Start&Stop σβήνει προσωρινά τον κινητήρα και τον ξαναθέτει σε λειτουργία, ώστε να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2. Πρόκειται για μια εφαρμογή ειδικά σχεδιασμένη για την οδήγηση στην πόλη που σταματά τη λειτουργία του κινητήρα ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες (κόκκινος σηματοδότης, μποτιλιάρισμα) διατηρώντας ταυτόχρονα σε λειτουργία όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας (φώτα, κλιματισμός, ηχοσύστημα, και καθαριστήρες). Η απενεργοποίηση του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο αποτρέπει την άσκοπη κατανάλωση καυσίμων (έως και -15% σε συνθήκες αστικής κυκλοφορίας), μειώνει τις εκπομπές των ρύπων, και περιορίζει το θόρυβο. Μπορεί να ενεργοποιηθεί/απενεργοποιηθεί από ένα πλήκτρο στο ταμπλό.