Νέο αμιγώς ηλεκτρικό Abarth 600e: Η πρόκληση των 280 ίππων
Το νέο ηλεκτρικό Abarth 600e συνδυάζει επιδόσεις 280 ίππων με σπορ χαρακτήρα, προηγμένη τεχνολογία και εντυπωσιακή σχεδίαση.

Το νέο ηλεκτρικό Abarth 600e συνδυάζει επιδόσεις 280 ίππων με σπορ χαρακτήρα, προηγμένη τεχνολογία και εντυπωσιακή σχεδίαση.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Abarth 600e αποτέλεσε από την αρχή ένα φιλόδοξο και απαιτητικό εγχείρημα για την ιταλική μάρκα υψηλών επιδόσεων. Για την υλοποίησή του, συνεργάστηκαν κορυφαίοι μηχανικοί της Abarth με την ομάδα της Stellantis Motorsport, με στόχο την εξέλιξη της πλατφόρμας Perfo eCMP ώστε να αποτελέσει τη βάση για ένα αυθεντικό, σπορ ηλεκτρικό μοντέλο.
Μυώδες και επιθετικό, το νέο Abarth 600e δημιουργήθηκε για να προσφέρει συγκινήσεις στους πιο απαιτητικούς οδηγούς, ενσωματώνοντας εξαρτήματα υψηλών προδιαγραφών από καταξιωμένους προμηθευτές.
Το ισχυρότερο Abarth
Το νέο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: Την Turismo των 240 ίππων και την Scorpionissima των 280 ίππων, εκ των οποίων η δεύτερη θα παραχθεί σε 1.949 μονάδες. Το Abarth 600e Turismo επιτυγχάνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,24” ενώ το Scorpionissima σε 5,85”, με την ροπή και την τελική ταχύτητα στα 345 Nm και 200 χλμ./ώρα αντίστοιχα και για τις δύο εκδόσεις.
Κοινό παρονομαστή τους αποτελούν και τα τρία οδηγικά προφίλ: Το πρώτο ονομάζεται Turismo και δίνει πρόσβαση σε 150 ίππους για την έκδοση Turismo και 190 ίππους για την Scorpionissima. Η ροπή είναι σε κάθε περίπτωση 300 Nm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα για βέλτιστη διαχείριση των 54 kWh που μπορεί να αποθηκεύσει η μπαταρία.
Το δεύτερο προφίλ ονομάζεται Scorpion Street, με την ενεργοποίησή του να καθιστά διαθέσιμα 204 ίππους στην έκδοση Turismo και 231 ίππους στην Scorpionissima. Η ροπή σε αυτή την περίπτωση κορυφώνεται στα 345 Nm και η τελική στα 180 χλμ./ώρα.
Το τρίτο και πιο σπορ προφίλ ονομάζεται Scorpion Track και φέρνει στο δεξί πεντάλ όλη τη διαθέσιμη ισχύ, ανεβάζοντας την τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα. Παράλληλα ενεργοποιεί πιο επιθετικό λογισμικό για την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση του τιμονιού, ενώ ο έλεγχος της ευστάθειας γίνεται λιγότερο παρεμβατικός.
Τεχνογνωσία από την κορυφή
Η εξέλιξη του 600e ξεκίνησε το 2021 με στόχο τη βελτιστοποίηση κάθε επιμέρους στοιχείου. Τα ελαστικά εξασφαλίζουν εξαιρετικό κράτημα, χαμηλή φθορά και καλή ενεργειακή απόδοση. Τα φρένα υιοθετούν αγωνιστική τεχνολογία με μεγάλους αεριζόμενους δίσκους 380 χλστ. και τετραπίστονες monobloc δαγκάνες αλουμινίου.
Το μπλοκέ διαφορικό Torsen Type D ενισχύει τη μηχανική πρόσφυση, με ποσοστά κλειδώματος 36% στην επιτάχυνση και 34% στο φρενάρισμα. Η ροπή περνά στο δρόμο με ακρίβεια, προσφέροντας ιδανική επιτάχυνση μετά από κάθε στροφή.
Τα σπορ καθίσματα εξασφαλίζουν ιδανική θέση οδήγησης, ενώ στην έκδοση Scorpionissima διαθέτουν αφρό με τέσσερις διαφορετικές πυκνότητες για καλύτερη πλευρική στήριξη.
Η ψύξη της μπαταρίας γίνεται μέσω ισχυρής αντλίας υψηλής απόδοσης, με στόχο τη σταθερή θερμοκρασία λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες.
Εμφάνιση shark nose
Η χαρακτηριστική μάσκα cassetonne αντλεί έμπνευση από το Abarth 850 TC, ενώ το προφίλ του αυτοκινήτου ξεχωρίζει με την αρχιτεκτονική «shark nose». Ο πίσω προφυλακτήρας και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής ενισχύουν την αεροδυναμική, ενώ ειδικές θυρίδες καθοδηγούν τον αέρα για αυξημένη σταθερότητα. Η αεροδυναμική σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει απόδοση χωρίς υπερβολική αντίσταση που θα επηρέαζε την αυτονομία.
Σπορ χαρακτήρας παντού
Φαρδύτερα φτερά, αυξημένα μετατρόχια (κατά 30 χλστ. μπροστά και 25 χλστ. πίσω), χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 25 χλστ., νέα αμορτισέρ και σκληρότερη αντιστρεπτική ράβδος πίσω – όλα συντελούν στη δυναμική εικόνα και την οδηγική ευχαρίστηση. Οι τροχοί 20” συμπληρώνουν την επιθετική παρουσία.
Στο εσωτερικό, σπορ λεπτομέρειες όπως τα καθίσματα Alcantara, οι αλουμινένιες επενδύσεις και τα πατάκια ειδικής σχεδίασης ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα, χωρίς να θυσιάζουν την πρακτικότητα και την ευρυχωρία.
Τεχνολογία & συνδεσιμότητα
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7” διαθέτει αποκλειστικά γραφικά για την Abarth, ενώ το infotainment με οθόνη 10,25” παρέχει ενδείξεις για επιδόσεις, θερμοκρασία και τάση μπαταρίας. Στην έκδοση Scorpionissima προσφέρεται και γεννήτρια ήχου που προσομοιάζει τον ήχο ενός θερμικού κινητήρα.
Μέσω των υπηρεσιών Connect One και Connect Plus, διατίθενται απομακρυσμένες λειτουργίες, ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλο Abarth περιλαμβάνεται ψηφιακός βοηθός με τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT.
Το νέο Abarth 600e αναμένεται στην ελληνική αγορά το δεύτερο τρίμηνο του 2025.