Το Cupra Tavascan ενσωματώνει προηγμένα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα

Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ισπανικής μάρκας υπόσχεται μια ανεπανάληπτη οδηγική εμπειρία χάρη στην προηγμένη τεχνολογία του.

Το Cupra Tavascan ενσωματώνει προηγμένα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα

Το Cupra Tavascan είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV coupe της αντισυμβατικής μάρκας και το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ισπανικής μάρκας μετά το Born. Λανσαρει νέα, εντυπωσιακή σχεδιαστική γλώσσα, που προσφέρει σπορ αναλογίες και καταρρίπτει τους συμβατικούς κανόνες απευθυνόμενη σε μια νέα γενιά οδηγών. 

Το Tavascan συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση με τις επιδόσεις - η ισχυρότερη έκδοση αποδίδει 340 ίππους, με σύστημα τετρακίνησης που περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες. Είναι ένα SUV προσανατολισμένο στο συναίσθημα και την οδήγηση, διαθέτοντας τεχνολογία πλαισίου Sport DCC με ρυθμίσεις που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός και προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης ανάλογα με την γωνία του τιμονιού.  

Συστήματα κίνησης

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης του Tavascan είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις. Χάρη στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group, ενσωματώνει προηγμένα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα.

Cupra Tavascan VZ

Είναι η κορυφαία έκδοση της γκάμας. Η διάταξη δύο ηλεκτροκινητήρων (πίσω: 210kW, εμπρός: 80kW) χρησιμοποιείται στην έκδοση αυτή για να πετυχαίνει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική, στέλνοντας έως και το 30% της ισχύος στους εμπρός τροχούς, όταν απαιτείται μεγαλύτερη πρόσφυση. Κάτι που γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς την ισχύ που φτάνει τους 340 ίππους και την ροπή που ανέρχεται στα 545 Nm. Τα προφίλ οδήγησης Cupra Mode - Range, Comfort, Performance, Cupra, Individual και Traction (για την τετρακίνητη έκδοση) - βελτιώνουν την εμπειρία του οδηγού.

Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη ενσωματωμένο πάνω από τον πίσω άξονα μπροστά από το κέντρο των τροχών. Η ροπή μεταφέρεται με τη χρήση ενός κιβωτίου μιας ταχύτητας με διαφορικό, που εξομαλύνει την παροχή ισχύος και παρέχει  σταθερή απόδοση.

Ο εν λόγω ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζεται από έναν εγκατεστημένο στον εμπρός άξονα κινητήρα, ο οποίος στέλνει ισχύ μόνο όταν η ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου ανιχνεύσει απαιτήσεις για παροχή ροπής στους εμπρός τροχούς.

Έτσι, ο ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει μηδενικές απώλειες ισχύος όταν είναι ανενεργός, με την ομοαξονικά τοποθετημένη αυτή μονάδα ελαφρού βάρους να ζυγίζει μόλις 60 κιλά. Καθώς πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα δεν υπάρχει ανάγκη για μηχανική σύνδεση μεταξύ των ηλεκτροκινητήρων, όπως συμβαίνει στα συμβατικά οχήματα μέσω του παραδοσιακού άξονα μετάδοσης κίνησης, του συμπλέκτη ή του διαφορικού, γεγονός που καθιστά το σύστημα γρήγορο σε απόκριση και αποδοτικό.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες επικοινωνούν άμεσα, διαχειριζόμενοι τα φορτία γρήγορα και αποτελεσματικά. Ο καθένας λαμβάνει νέες εντολές κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου μέσω των αντίστοιχων ηλεκτρονικών ισχύος. Την ίδια στιγμή, οι αλλαγές στην κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών είναι απρόσκοπτες, με αποτέλεσμα αυτές να μην γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες.

Το Tavascan VZ μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,5΄΄. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. 

Cupra Endurance

Οι επιδόσεις δεν είναι αποκλειστικότητα μόνο της έκδοσης Tavascan VZ, αλλά αποτελούν βασικό συστατικό και της έκδοσης Endurance. Αυτή χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα (πίσω κίνηση), αποδίδοντας 286 ίππους και ροπή 545 Nm. 

Προηγμένη τεχνολογία μπαταρίας 

Στο επίκεντρο της τεχνολογίας κίνησης του Tavascan βρίσκεται η μπαταρία του. Πρόκειται για μια υδρόψυκτη διάταξη ιόντων λιθίου με πρισματικές κυψέλες, η οποία στεγάζεται σε μια δομή αλουμινίου που αποτελεί μέρος του αμαξώματος, αυξάνοντας την ακαμψία και διατηρώντας το κέντρο βάρους χαμηλά. Πρόκειται για μια λύση που προσφέρει την καλύτερη δυνατή ισορροπία μεταξύ της ανάγκης για διατήρηση του κέντρου βάρους του Tavascan αλλά και του βάρους της μπαταρίας χαμηλά, με στόχο τη διεύρυνση των δυναμικών ικανοτήτων του οχήματος.

Το Tavascan, και στις δύο εκδόσεις του - Endurance και VZ - είναι εξοπλισμένο με μια μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh. Η πισωκίνητη έκδοση Endurance προσφέρει αυτονομία έως και 568 χλμ. με βάση τον επίσημο κύκλο δοκιμών WLTP. Το Tavascan VZ, με δύο ηλεκτροκινητήρες & τετρακίνηση, παρέχει αυτονομία έως 522 χλμ.

Στην αποδοτικότητα του συστήματος συνεισφέρει το ενσωματωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης που διατηρεί τη θερμοκρασία της μπαταρίας σε βέλτιστα επίπεδα. Η μπαταρία περιλαμβάνει μια βάση με ενσωματωμένα κανάλια νερού που συνδέονται με το κύκλωμα ψύξης.

Αυξημένη αποδοτικότητα

Η ηλεκτροκίνηση έχει και άλλα οφέλη. Αφήνοντας το πόδι από το γκάζι, ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια ώστε να τροφοδοτεί με ενέργεια την μπαταρία (αυτό συμβαίνει όταν επιλέγεται η λειτουργία "B" αντί η "D"). Έτσι η ενέργεια επιστρέφει πίσω στο σύστημα κίνησης ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η φθορά των φρένων. Ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί την ανάκτηση ενέργειας μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι, τα οποία επιτρέπουν την επιλογή μεταξύ 3 διαφορετικών επιπέδων.

Το Tavascan διατίθεται επίσης προαιρετικά με αντλία θερμότητας, η τεχνολογία της οποίας εξασφαλίζει πιο αποδοτική θέρμανση της καμπίνας, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν η εξωτερική θερμοκρασία πέφτει.

Τιμές: Η γκάμα του Cupra Tavascan Endurance 77 KWh 286 ίππων ξεκινά από τα 48.990 ευρώ, η γκάμα του CupraTavascan VZ 4WD 77 KWh 340 ίππων ξεκινά από τα 60.990 ευρώ.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v