Νέο Seat Leon: Με γερμανικό DNA

Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία λανσάρει ένα αξιόλογο μοντέλο, την τρίτη γενιά του θρυλικού Leon, επιδιώκοντας να κερδίσει το χαμένο έδαφος. Μάθετε τα πάντα για το νέο μικρομεσαίο της Seat.
Νέο Seat Leon: Με γερμανικό DNA
του Σπύρου Ρέκκα

Η Seat μετά από πολλές άστοχες ενέργειες που της κόστισαν ακριβά, φαίνεται ότι ξαναβρίσκει τον βηματισμό που θα την οδηγήσει στη θέση που της αξίζει στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκίνητων.

Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία το τελευταίο διάστημα έδωσε δυο καλά δείγματα γραφής. Έβαλε πόδι στη κατηγορία των μικρών αυτοκίνητων με το καινούργιο μοντέλο Mii ενώ τώρα λανσάρει ένα αξιόλογο μικρομεσαίο μοντέλο, το νέο Leon.

Στην ελληνική αγορά η Seat, κάνει μεγάλες προσπάθειες για να αποσπάσει υψηλότερο μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων. Εκτιμάται ότι η παρουσία των δυο αυτών μοντέλων θα της δώσει την δυνατότητα να κερδίσει το χαμένο έδαφος και να προσελκύσει τους θιασώτες των ισπανικών αυτοκίνητων.

Η τρίτη γενιά του Leon, έχει βασισθεί στο πρόγραμμα εξέλιξης των μικρομεσαίων αυτοκίνητων που εκπόνησε το γκρουπ VW. Πρόκειται για ένα μεγαλεπήβολο πρόγραμμα το όποιο στοχεύει στη δημιουργία νέων μοντέλων της μικρομεσαίας κατηγορίας με ίδια χαρακτηριστικά, τα οποία θα ενισχύουν την γκάμα των εταιρειών που κατέχει ο εν λόγω γερμανικός όμιλος.

Eκτός από τη νέα σχεδίαση, τις τελευταίες τεχνολογίες, τα εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας, τα μοντέρνα συστήματα ψυχαγωγίας (infotainment) και την αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά, έχει ένα ακόμη σημαντικό ατού, που αυτή την περίοδο, αποτελεί ένα από τα βασικότερα κριτήρια για την επιλογή ενός αυτοκίνητου στην ελληνική αγορά, τις καλές τιμές πώλησης. Το νέο Leon είναι περίπου πέντε εκατοστά πιο κοντό από το προκάτοχο του, αλλά το μεταξόνιο του έχει αυξηθεί κατά σχεδόν έξι ολόκληρα εκατοστά. Το μήκος του καθορίστηκε στα 4.26 μ.

Η νέα αυτή φιλοσοφία σχεδιασμού με κοντούς προβόλους, ενισχύει την ισχυρή παρουσία των τροχών στα άκρα του αμαξώματος, ενώ προσφέρει πρακτικά πλεονεκτήματα, όπως ο σημαντικά βελτιωμένος εσωτερικός χώρος ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες καθώς και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων( περίπου 40 λίτρα αυξημένος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο).

Οι προαιρετικοί προβολείς full LED προσδίδουν μία ακόμα πιο χαρακτηριστική εμφάνιση στο εμπρός τμήμα του Leon η οποία ενισχύεται επιπλέον από τα daytime lights.

Στο εσωτερικό έγιναν σημαντικές παρεμβάσεις. Ξεχωρίζουν τα νέα καθίσματα, οι μεγάλοι αεραγωγοί, οι διακόπτες του κλιματισμού κ.α.

Στο νέο Leon, προσφέρει ένα πλήρες φάσμα ανανεωμένων λύσεων στην κατηγορία του Ιnfotainment. Η βάση του αποτελείται από το λειτουργικό σύστημα Easy Connect το οποίο ελέγχει τόσο τις λειτουργίες ψυχαγωγίας και επικοινωνίας του Sound System, όσο και τις ευρέως φάσματος λειτουργίες του οχήματος μέσω μιας οθόνης αφής στο ταμπλώ η οποία είναι standard σε όλες τις εκδόσεις.

Η αρχική έκδοση Reference εξοπλίζεται με το Media System Touch που διαθέτει ραδιόφωνο με υποδοχή κάρτας SD, τέσσερα ηχεία και οθόνη 5 ιντσών. Οι εκδόσεις Style και FR εξοπλίζονται με το Media System Colour του οποίου η οθόνη είναι έγχρωμη, ενώ προστίθεται μονάδα CD και 6 ηχεία (8 ηχεία στην έκδοση FR) και συνδέεται με εξωτερικές συσκευές μέσω standard Bluetooth, USB ή aux-in.

Ως προαιρετικός εξοπλισμός προσφέρονται το Media System Plus με οθόνη αφής 5,8 ιντσών, τρισδιάστατα γραφικά υψηλής ευκρίνιας, αναγνώριση φωνής και οκτώ ηχεία, ενώ το κορυφαίο SEAT Sound System audio έχει τη δυνατότητα αναπαραγωγής καθαρού και κρυστάλλινου ήχου χάρη στα 10 ηχεία και το sub-woofer.

Το νέο Leon διαθέτει επίσης συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Η δυνατότητα ανίχνευσης κούρασης (tiredness recognition) αναγνωρίζει την έλλειψη συγκέντρωσης του οδηγού και προτείνει ένα διάλειμμα. Επιπλέον, μια προηγμένη κάμερα τοποθετημένη πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη διαχειρίζεται τόσο το High Beam Assist το οποίο ανάβει και σβήνει αυτόματα την μεγάλη σκάλα των προβολέων όσο και το Lane Assist το οποίο κάνει μικρές διορθώσεις στο τιμόνι προκειμένου να αποτρέψει τον οδηγό να βγεί από την λωρίδα κυκλοφορίας του.

Το νέο Leon πήρε την κορυφαία διάκριση των 5 αστέρων από το Euro NCAP. Στάνταρ 7 αερόσακοι, περιλαμβάνεται και ο αερόσακος γονάτων για τον οδηγό και όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφαλείας.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει σύνολα βενζίνης και ντίζελ με χωρητικότητα από 1.200 κ.εκ. έως 2.000 κ.εκ.

Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν σύστημα άμεσου ψεκασμού και τούρμπο, ενώ σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 22%. Επίσης όλες οι διαθέσιμες εκδόσεις έχουν εκπομπές CO2 κάτω από 140γραμ./χλμ. οπότε κυκλοφορούν καθημερινά στο Πράσινο Δακτύλιο. Ανάλογα με τον κινητήρα, οι επιλογές των κιβωτίων μετάδοσης κυμαίνονται από πέντε έως έξι ταχύτητες και από έξι έως επτά ταχύτητες στο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο ταχυτήτων DSG.

Bενζινοκινητήρες 1.2 TSI 86 ίππων, 1.2 TSI 105, 1.4 TSI 122, 1.4 TSI 140 και 1.8 TSI 180 ίππων. Ντίζελ 1.6 TDI 90, 1.6 TDI 105, 2.0 TDI 150, 2.0 TDI 184 ίππων.

Το λανσάρισμα ξεκινά με το πεντάθυρο μοντέλο ενώ το καλοκαίρι θα εισαχθεί και το τρίθυρο, πρώτη φορά στη γκάμα του Leon. Ακολουθούν το στέσιον βάγκον και το ST.

Ανακοινώθηκαν οι τιμές πώλησης οι οποίες περιλαμβάνουν το όφελος της απόσυρσης και προσφορά 700 ευρώ. Bενζίνη 1.2 ΤSI 86 Reference 12.990 ευρώ, 1.2 TSI 105 Reference 13.640, 1.4 TSI 122 Style 16.240, 1.4 TSI 140 Style 17.040 και 1.8 TSI 180 FR 19.232 ευρώ. Ντίζελ 1.6 TDI 90 Reference 15.468, 1.6 TDI 105 Reference 16.077, 2.0 TDI 150 Style 20.546 και  2.0 TDI 183 FR 22.369 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v