Audi A3 e-tron plug-in: Η νέα υβριδική πρόκληση

Το Audi A3 e-tron plug-in αποτελεί τη νέα υβριδική πρόκληση. Γιατί "πρόκληση"; Σημειώστε: Αυτονομία 100 χιλιομέτρων με 1,5 λίτρο βενζίνης, συνδυασμένη ισχύς 204 ίππων, 0-100 σε 7,6/'', τελική στα 222 χλμ/ ανά ώρα και εκπομπές CO2 στα 35 χλγρ.!  
Audi A3 e-tron plug-in: Η νέα υβριδική πρόκληση
του Σπύρου Ρέκκα 

Όταν έχεις τις πλάτες της VW και γράφεις ρεκόρ πωλήσεων, ακόμη και τώρα που η κρίση χρέους μαστίζει τα περισσότερα κράτη, δικαιούσαι να επενδύεις τεράστια ποσά στην ανάπτυξη των μελλοντικών μοντέλων, που θα αλλάξουν τον χάρτη της αυτοκίνησης.

Ο λόγος για την Audi, την premium γερμανική μάρκα που έχει τρελάνει τους αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις επιδόσεις της.

Η μάρκα με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια, στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκίνητου της Γενεύης (7-17 Μαρτίου) θα αποκαλύψει το επόμενο τμήμα του μεγαλεπήβολου προγράμματος της τρίτης γενιάς του A3.

Αυτή τη φορά οι Γερμανοί θα χτυπήσουν εκεί που πονάνε οι περισσότεροι κατασκευαστές, στην ανάπτυξη και εξέλιξη των υβριδικών αυτοκίνητων. Αυτή η δραστηριότητα απαιτεί επενδύσεις μεγάλων ποσών και υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.

Οι μηχανικοί της Audi, ετοίμασαν ένα πρωτότυπο μοντέλο που αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών και να αποτελέσει πεδίο έρευνας. Αναφέρομαι στην υβριδική εκδοχή του μικρομεσαίου γερμανικού αυτοκινήτου, που έχει την δυνατότητα φόρτισης των μπαταριών του και μέσω του ηλεκτρικού δικτυού όταν είναι σταθμευμένο στο γκαράζ του γραφείου είτε του σπιτιού.

Πριν σημειώσω τα βασικά στοιχεία του Audi Α3 e-tron plug-in, θέλω να σταθώ στην μέση κατανάλωση που ανακοίνωσε το εργοστάσιο. Με μόλις 1,5 λίτρο βενζίνης καλύπτει 100 χλμ.! Και επειδή η χαμηλή κατανάλωση συνεπάγεται και περιορισμένες εκπομπές CO2, παραθέτω και την εντυπωσιακή επίδοση του, σε αυτό τον σημαντικό περιβαλλοντικό παράγοντα. Εκπέμπει μόνο 35 γραμ./χλμ.!

Αυτές οι τεχνικές προδιαγραφές στηρίζονται στη λειτουργία του νέου υβριδικού συστήματος που βρίσκεται κάτω από το καπό του γερμανικό αυτοκίνητο.

Προικίστηκε με έναν κινητήρα βενζίνης 1.400 κ.εκ. TFSI ισχύος 150 ίππων και έναν ηλεκτρικό κινητήρα που προσφέρει 102 ίππους. Προσέξτε όμως μερικά ακόμη στοιχεία. Η συνδυασμένη ισχύς που παράγει το υβριδικό σύστημα φθάνει τους 204 ίππους, ενώ η ροπή ξεπερνά τα 35 χλγμ.

Η εταιρεία ανακοινώσε ότι το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα είναι παιχνιδάκι για το νέο απόκτημα της. Μέσα σε 7,6'' το κοντέρ δείχνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Όμως και η τελική δεν πάει πίσω, είναι 222 χλμ./ώρα.

Η ηλεκτρική μονάδα είναι ενσωματωμένη στο νέο κιβώτιο 6 σχέσεων «e-S tronic». Όσο για την κίνηση φθάνει μόνο στους μπροστινούς τροχούς.

Δεν ανακοινώθηκε σε πόσο χρόνο φορτίζονται οι μπαταρίες του από το δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο μέσω μιας πρίζας και πόση ηλεκτρική ενεργεία απαιτήσει για την πλήρη φόρτιση τους.

Ανακοινώθηκε όμως ότι προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης: Το πρώτο ενεργοποιεί μόνο τον ηλεκτρικό κινητήρα και εξασφαλίζει μηδενικούς ρύπους καθώς και αθόρυβη λειτουργία. Με την αποκλειστική χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα επιτυγχάνει ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα και έχει αυτονομία 50 χλμ. Το δεύτερο πρόγραμμα φροντίζει για την άντληση ισχύος μόνο από την βενζινοκίνητη μονάδα και το τρίτο ενεργοποιεί και τις δυο μονάδες παροχής ισχύος.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v