Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: Άνετο και οικονομικό

Πολυμορφικό για μεγάλα ταξίδια, αυτοκίνητο πόλης, επιβατικό μέσο. Το νέο Opel Zafira Tourer συνδυάζει πολυτέλεια, ποιότητα και οικονομία. Μάθετε τα πάντα για το νέο επταθέσιο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI: Άνετο και οικονομικό
του Σπύρου Ρέκκα

Η Opel είναι μια από τις ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν προνοήσει εδώ και πολλά χρόνια για την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Μάλιστα μερικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας κατασκευής αυτοκίνητων έχουν διακριθεί στον τομείς της κατανάλωσης, που είναι ο βασικότερος συντελεστής στην διαμόρφωση του ετήσιου κόστους χρήσης του αυτοκινήτου.

Η τελευταία είδηση που έρχεται από την Opel, σχετικά με την κατανάλωση καύσιμου είναι η προσθήκη της νέας γενιάς του πετρελαιοκινητήρα 1.6 CDTI ECOTEC, στο Zafira Tourer.

Ο νέος κινητήρας είναι ο καθαρότερος ντίζελ στην ιστορία της Opel. Χάρη στην τεχνολογία “BlueInjection” SCR (selective catalytic reduction), ήδη πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6. Η νέα γενιά του 1.6 CDTI ECOTEC αποδίδει 136 ίππους και προσδίδει ροπή άνω των 32 χλγμ. Στα οικονομοτεχνικά στοιχεία σημειώστε ότι η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι μόλις 4,1 λιτρα/100χλμ. και οι εκπομπές CO2 περιορίστηκαν στα 109 γραμ./χλμ. Κανένα άλλο συμπαγές πολυμορφικό όχημα της αγοράς δεν προσφέρει ένα τέτοιο συνδυασμό υψηλής ροπής, επιδόσεων (μέγιστη ταχύτητα 193 χλμ./ωρα) και οικονομίας καυσίμου. Ο νέος, προηγμένος τετρακύλινδρος ντίζελ 1600 κ.εκ. της Opel γίνεται νέο πρότυπο επιδόσεων - λόγω υψηλής ισχύος και ροπής – και πολιτισμένης λειτουργίας, με ένα εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβων, κραδασμών και τριγμών, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Ο νέος κινητήρας και η καινοτόμος μονάδα ελέγχου έχουν εξελιχθεί από μία παγκόσμια ομάδα μηχανικών στο Τορίνο, το Ρίσελσχάιμ και την Αμερική. Επεκτείνει περαιτέρω την ευρεία γκάμα κινητήρων του Zafira , η οποία περιλαμβάνει πέντε ντίζελ – μεταξύ των οποίων μία νέα μονάδα υψηλών επιδόσεων 2.0 BiTurbo CDTI με 195 ίππους και τέσσερις βενζινοκινητήρες, καθώς και εκδόσεις LPG και CNG Turbo.

Το βραβευμένο Opel Zafira Tourer – που πρόσφατα κέρδισε το ‘Χρυσό Τιμόνι 2012’ σε ψηφοφορία αναγνωστών ευρωπαϊκών περιοδικών αυτοκινήτου – συνδυάζει πολυτέλεια, ποιότητα και κορυφαία ευελιξία στην καμπίνα με τεχνολογίες αιχμής, μερικές από τις οποίες είναι μοναδικές στην κατηγορία και ανεβάζουν τον πήχη στην ασφάλεια και την άνεση. Από τα πιο αξιόλογα τεχνολογικά χαρακτηριστικά είναι το μηχανοτρονικό σύστημα πλαισίου FlexRide, η δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, το σύστημα προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού AFL+ και το πανοραμικό παρμπρίζ που λούζει την καμπίνα με φυσικό φως. Πρόσθετη ευελιξία στο εσωτερικό του Zafira Tourer παρέχει η νέα γενιά Flex7, με μία μοναδική λειτουργία καθισμάτων lounge, χάρη στην οποία οι επιβάτες της δεύτερης σειράς απολαμβάνουν ένα απαράμιλλο επίπεδο ευρυχωρίας.

Χρησιμοποιώντας σύστημα ελέγχου καύσης κλειστού βρόγχου και αλουμινένιο μπλοκ, ο νέος 1.6 CDTI ECOTEC ντίζελ, που ξεκινά την καριέρα του με το Zafira Tourer στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα αντικαταστήσει τους υπάρχοντες κινητήρες 1.700 κ. εκ. και ορισμένες λιγότερο ισχυρές δίλιτρες εκδόσεις. Κύριοι στόχοι εξέλιξης ήταν η κορυφαία απόσβεση θορύβων, κραδασμών και τριγμών, η υψηλή πυκνότητα ισχύος/ροπής και η χαμηλή κατανάλωση.

Η χαμηλή κατανάλωση και οι πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων του Zafira Tourer 1.6 CDTI – συγκριτικά με τη βενζινοκίνητη έκδοση – είναι εφικτές με τη χρήση του συστήματος επιλεκτικής καταλυτικής μείωσης “BlueInjection” της Opel - Selective Catalytic Reduction (SCR).

Σε αυτή τη φιλική προς το περιβάλλον διαδικασία μετεπεξεργασίας καυσαερίων, ένα αβλαβές υγρό με την ονομασία AdBlue, που αποτελείται από ουρία (οργανική ένωση) και νερό, ψεκάζεται στα καυσαέρια. Το διάλυμα διασπάται σε αμμωνία, η οποία αποθηκεύεται στη συνέχεια σε ένα καταλυτικό υπόστρωμα. Το οξείδιο του αζώτου (NOx) εισέρχεται στον καταλύτη μέσω των καυσαερίων και στη συνέχεια επιλεκτικά ανάγεται σε άζωτο και νερό.

Το νέο Zafira Tourer 1.6 CDTI το οποίο θα λανσαριστεί μέσα στο 2013 αναμένεται να είναι δημοφιλές σε πολλές αγορές όπου το πολύ χαμηλό επίπεδο εκπομπών CO2 -μόλις 109 γραμ./χλμ. θα αποτελεί πλεονέκτημα λόγω ευνοϊκού συστήματος φορολογίας σε χώρες όπως η Γαλλία, το Βέλγιο και η Ολλανδία. Η ισορροπία οικονομίας καυσίμου και επιδόσεων αναμένεται να συμβάλλει στην επιτυχία του και σε άλλες σημαντικές αγορές αυτοκίνητων ντίζελ όπως η Πορτογαλία και η Ισπανία.

Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου κινητήρα θα γίνει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (7-17 Μαρτίου).
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v