Alfa Romeo 4C: Ένα ονειρεμένο αυτοκίνητο

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έδωσε στην δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες και επίσημα στοιχεία για το μικρό της supercar, το οποίο φιλοδοξεί να αλλάξει την πορεία της στην διεθνή αγορά.
Alfa Romeo 4C: Ένα ονειρεμένο αυτοκίνητο
του Σπύρου Ρέκκα

Έχω παρακολουθήσει την πορεία της Alfa Romeo 4C μέχρι να φτάσει στην τελική μορφή της, αλλά όπως φαίνεται το τελικό αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Η μάρκα με σήμα το φιδάκι έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες και τα επίσημα στοιχεία από το νέο μικρό supercar.

Ξεκινώ με την αναφορά των σημαντικότερων στοιχείων του αυτοκίνητου που φιλοδόξει να αλλάξει την πορεία της ιταλικής μάρκας στην διεθνή αγορά:

- Η νέα Alfa Romeo 4C είναι το αποτέλεσμα της εμπειρίας από την υλοποίηση της Alfa Romeo 8C Competizione που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Maserati στην Modena και θα είναι διαθέσιμη μέσα στο 2013, σημαδεύοντας την επιστροφή της ιταλικής μάρκας στις ΗΠΑ.
- Μικρότερη από 4 μέτρα σε μήκος, 200 εκατ. σε πλάτος, 118 εκατ. σε ύψος και με μεταξόνιο μικρότερο των 2,4 μέτρων.
- Νέος εξ ολοκλήρου αλουμινένιος 4κυλινδρος κινητήρας βενζίνης 1750 Turbo.
- Αυτόματο κιβώτιο Alfa TCT διπλού συμπλέκτη.
- Νέος επιλογέας Alfa DNA με επιλογή "Race".
- Πλαίσιο κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα, με λειτουργία φέρουσας δομής.
- Αναλογία βάρους προς ισχύ μικρότερη από 4 κιλά/ίπποι.

Η έκδοση παραγωγής της Alfa Romeo 4C θα κάνει το ντεμπούτο της στην 83η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στη Γενεύη. Το διθέσιο κουπέ με τον κινητήρα στο κέντρο και τη μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Maserati στη Modena.
Προέρχεται από το πρωτότυπο που έκανε αίσθηση στην Έκθεση της Γενεύης το 2011 και κέρδισε τρία πολύτιμα βραβεία: τον τίτλο "AutoBild Design Award" (2011, Γερμανία), τον τίτλο "Design Award for Concept Cars & Prototypes" (2012, Ιταλία) και το "Most Exciting Car of 2013" από το "What Car?" (2013, Μεγάλη Βρετανία).



Το ακρωνύμιο "4C" αντλεί την έμπνευσή του από το ένδοξο παρελθόν της μάρκας, προβάλλοντας τις αξίες της τεχνολογίας και των συναισθημάτων στο μέλλον. Πράγματι, αναφέρεται στην τεράστια και σπουδαία σπορ παράδοση της Alfa Romeo: τα ακρωνύμια 8C και 6C στις δεκαετίες των 1930s και 1940s ήταν διακριτικά αυτοκινήτων -αγωνιστικών και εκδόσεων δρόμου- που έπαιρναν ισχύ από τον δυνατό 8κύλινδρο και τον καινοτόμο 6κύλινδρο κινητήρα.

Επίσης το αυτοκίνητο επιτυγχάνει με την αρχιτεκτονική και την κατασκευή του το λόγο ισχύος/βάρους ενός αυθεντικού supercar, λιγότερο από 4 κιλά/ίππο, εστιάζοντας ωστόσο όχι μόνο στη μέγιστη ιπποδύναμη, αλλά και στον περιορισμό του βάρους, ώστε να εξασφαλίζεται μέγιστη ευελιξία και κορυφαία απόδοση.

Τέλος, η Alfa Romeo 4C χρησιμοποιεί τεχνολογίες και υλικά κατευθείαν από τα μοντέλα super sports (συμπεριλαμβανομένης της Alfa Romeo 8C Competizione) -ανθρακονήματα, αλουμίνιο, πίσω κίνηση- και τεχνολογίες από τα τελευταία μοντέλα της Alfa Romeo, αναβαθμισμένα ώστε να ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου ακόμα περισσότερο. Αυτό γίνεται απολύτως σαφές από τον εξ ολοκλήρου αλουμινένιο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού 1750 Turbo, το κορυφαίο σύστημα μετάδοσης διπλού ξηρού συμπλέκτη Alfa TCT και τον επιλογέα Alfa DNA με την νέα πρωτοποριακή επιλογή Race.

Σχεδιασμένη από το Alfa Romeo Style Centre, η 4C φέρνει άμεσα στο νου μερικά από τα παραδοσιακά εμβληματικά μοντέλα τα οποία έχουν αφήσει ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία της μάρκας. Ιδιαίτερα δε, από την άποψη των διαστάσεων και τις ομοιότητες της διάταξης, ένα απ' αυτά περισσότερο: την 33 Stradale, ένα αυτοκίνητο που συνδύασε εξαιρετική και καινοτόμα τεχνολογία με ένα ανυπέρβλητο στιλ, όπως όλοι οι θρύλοι της Alfa Romeo. Η 4C ακολούθησε αυτό το δρόμο και έτσι ολοκληρώνει ένα ταξίδι που είχε ξεκινήσει με την 8C Competizione, τονίζοντας κάποιες ιδιαίτερες έννοιες της μάρκας, όπως οι συμπαγείς διαστάσεις, ο δυναμισμός και η ευελιξία. Η σχεδίαση και τα υλικά που διακρίνουν το εσωτερικό είναι όλα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα για να προσφέρουν τη μέγιστη οδηγική ικανοποίηση. Συγκεκριμένα, στο εσωτερικό ξεχωρίζουν αμέσως τα ανθρακονήματα, που χρησιμοποιούνται για να κατασκευαστεί ο “ζωτικός” χώρος των επιβατών, που έχει αφεθεί σε πλήρη θέα για να ενισχύσει την αίσθηση της μοναδικότητας, της τεχνολογίας και του ελαφρού βάρους.

Νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1750 Turbo

Πρόκειται για μια εξέλιξη του κινητήρα που χρησιμοποιείται ήδη στην έκδοση Quadrifoglio Verde της Giulietta. Ο νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1750 Turbo διαθέτει ένα καινοτόμο αλουμινένιο μπλοκ και ειδικά συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής, που έχουν βελτιστοποιηθεί για την ενίσχυση της σπορτίφ εικόνας και αίσθησης του αυτοκινήτου ακόμη περισσότερο. Επιπλέον χρησιμοποιεί τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις όπως ο άμεσος ψεκασμός, ο διπλός συνεχώς μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, κι έναν υπερσυμπιεστή και ένα επαναστατικό σύστημα σάρωσης για την ολοκληρωτική εξάλειψη του"turbo lag".

Ο βενζινοκινητήρας 1750 Turbo συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού ξηρού συμπλέκτη Alfa TCT. Οι ταχύτητες μπορούν επίσης να αλλάξουν από τα shift paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Η Alfa Romeo 4C σημαδεύει επίσης την πρεμιέρα του νέου επιλογέα Alfa DNA, ο οποίος προσφέρει τις τρεις στάνταρ επιλογές που έχουμε γνωρίσει έως τώρα -Dynamic, Natural and All Weather- αλλά προσθέτει μια ακόμη: τη Race, σχεδιασμένη για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την οδηγική εμπειρία στις αγωνιστικές πίστες.

Αναμένεται στην Ελλάδα στο τέλος του 2013.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v