Η Volvo φημίζεται για τα μεγάλα ασφαλή οικογενειακά μοντέλα που παράγει αλλά ποτέ δεν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στο νεανικό κοινό ή το γυναικείο φύλο.
Επιπλέον, η γκάμα των προτάσεών της ήταν σχετικά περιορισμένη και σε αντίθεση με άλλες upper class φίρμες δεν διέθετε ένα ”μικρομεσαίο” μοντέλο κατά τα πρότυπα των Audi A3, BMW 1 ή μιας Alfa Romeo 147.
Mε το νέο Volvo C30 διευρύνει προς τα κάτω την ”παλέτα” των μοντέλων της, στοχεύοντας σε λιγότερο παραδοσιακούς πελάτες της.
Το C30 είναι σαφώς μικρότερο από το S40 και θα διατίθεται μόνο σε τρίθυρη έκδοση. Εξωτερικά και στο μπροστινό τμήμα ομοιάζει αρκετά με υπόλοιπα μοντέλα της σουηδικής φίρμας, όχι όμως και πίσω. Εκεί δεσπόζει μια μεγάλη κρυστάλλινη επιφάνεια (η πόρτα για το χώρο των αποσκευών) που περιβάλλεται από τα σχετικά μεγάλα φωτιστικά σώματα.
Στο εσωτερικό η εικόνα του ταμπλό είναι περίπου γνώριμη με την λεπτή κεντρική κονσόλα που χρησιμοποιείται στο S 40 να είναι και πάλι παρούσα. Οι θέσεις είναι αυστηρά 4, ενώ ο χώρος αποσκευών δεν αποτελεί ”δυνατό” σημείο.
Ο εξοπλισμός ασφαλείας, κατά τα πρότυπα της εταιρίας, αναμένεται να είναι υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας αερόσακους, ηλεκτρονικά συστήματα ειδοποίησης και ”προφύλαξης” του οδηγού και του οχήματος. Η ποιότητα και η συναρμογή αναμένεται να είναι αντάξιες του ονόματος της εταιρίας στον τομέα.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες οι επιλογές θα εκτείνονται από τα 1.600 κ. εκ. έως τα υπερτροφοδοτούμενα 2,5 κ. εκ., αν και οι πιο ολοκληρωμένες προτάσεις αφορούν μάλλον τα μοντέλα με τους κινητήρες των 1,8 και 2,0 κ. εκατοστών. Με το κινητήριο σύνολο των 1,8 λίτρων και των 125 ίππων η τελική ταχύτητα προσδιορίζεται στα 200 χ.α.ω και τα 0-100χ.α.ω. έρχονται σε περίπου 10,8 sec.
Στα 2.000 κ. εκ. και τους 145 ίππους η τελική προσδιορίζεται στα 210 χ.α.ω. και τα πρώτα 100 χ.α.ω. σε 9,4 sec. περίπου.
Το νέο C30 φαίνεται να πρεσβεύει τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη Volvo (ασφάλεια, ποιότητα, αξιοπιστία) σε ένα πιο μοντέρνο και νεανικό σχήμα που σίγουρα θα αυξήσει τις πωλήσεις της φίρμας.
Στην Ελλάδα έρχεται από το νέο έτος, ενώ οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στη Γερμανία η έκδοση με τον μικρότερο κινητήρα κοστίζει περί τα 18.600 ευρώ, ενώ η έκδοση με τα 1,8 κ. εκ. αποτιμάται στα 20.150 ευρώ.
Αρης Δαμουλάκης