Παλιές ελληνικές κωμωδίες για όλες τις ηλικίες

Είναι δύσκολο να γελάσει κανείς με μία κωμωδία του Δαλιανίδη. Αλλά ΟΚ, δεν είναι και ακατόρθωτο.
Παλιές ελληνικές κωμωδίες για όλες τις ηλικίες
Αν ανήκεις στην ηλικιακή ομάδα 20 με 30+ και θεωρείς τον εαυτό σου σινεφίλ, πιθανώς να έχεις δει παλιές κωμωδίες διαχρονικές όπως την «Ένας Προφήτης… Μα τι Προφήτης». Ίσως έχεις υποκριθεί ότι γελάς σε κάποιες υπερρεαλιστικές σκηνές τις οποίες δεν κατανόησες. Κάποιοι θα σε λοιδορήσουν, εμείς θα σε υποκινήσουμε να το μοιραστείς και να ρωτήσεις πού ήταν το αστείο. Όμως αν υποκρίνεσαι ότι γελάς με σκηνές που δεν έχεις καταλάβει και ταυτόχρονα κοροϊδεύεις τον ελληνικό κινηματογράφο, χωρίς να έχεις πειραματιστεί έστω λίγο, οφείλουμε να σε αποκαλέσουμε δήθεν και να σου προτείνουμε μερικές ταινίες που ίσως εκτιμήσεις. Μην περιμένεις να δεις αριστουργήματα με βαθυστόχαστα νοήματα που κρύβονται αριστοτεχνικά κάτω από έναν κωμικό μανδύα – το χάζι σου όμως θα το κάνεις  και θα πάρεις μια καλή γεύση από την ποπ κουλτούρα αυτού εδώ του τόπου.


Η Χαρτοπαίχτρα – 1964



Η Ρένα Βλαχοπούλου σε έναν ρόλο που της ταίριαξε γάντι, άφησε το στίγμα της ως εθισμένη, προληπτική χαρτοπαίχτρα, που παραλίγο να τινάξει στον αέρα την οικογενειακή της ευτυχία. Χαρακτηριστικά αλησμόνητη σκηνή αυτή που προσπαθεί ο Κωνσταντάρας να ταρακουνήσει τη Βλαχοπούλου με ένα ξένο σουτιέν.


Η κυρά μας η μαμή (1958)



Μια ηθογραφική ταινία, που αποτύπωνε τις μεγάλες ετερότητες ανάμεσα στην προοδευτική πρωτεύουσα και στην οπισθοδρομική ελληνική επαρχία στα τέλη της δεκαετίας του ’50 – θα λέγαμε αν όντως αυτό προσπαθούσε να αποτυπώσει, αλλά τελικά το ψιλοκαταφέρνει. Της το δίνουμε της ταινίας όμως ότι σατιρίζει το ξεμάτιασμα ως φάρμακο δια πάσα νόσο και μαλακία. Η ταινία περιφέρεται γύρω από μία μαμή (Γεωργία Βασιλειάδου) η οποία με όπλο της το ξεμάτιασμα χειρίζεται με περισσή δεξιότητα τους συγχωριανούς της.


Μια Ελληνίδα στο χαρέμι



Η Ρένα, μια τηλεφωνήτρια σε μεγάλη επιχείρηση, προσπαθεί να συντηρήσει τον εαυτό της και τα δύο άνεργα και ξεμυαλισμένα αδέλφια της, έναν εφευρέτη και έναν μουσικό. Μετά από μια παρεξήγηση για ένα κερδοφόρο λαχείο, η Ρένα μαζί με τα αδέρφια της ταξιδεύει στη Ρόδο για να παραστήσει το μέντιουμ. Όταν η πραγματική τους ταυτότητα αποκαλύπτεται, το σκάνε με ένα μικρό αεροπλάνο, το οποίο, όμως, πέφτει σε μια έρημο. Εκεί (όπως και στα ανέκδοτα) συλλαμβάνονται και καταλήγουν στον αρχηγό της φυλ… σεΐχη τον οποίο η Ρένα θα σώσει ξεσκεπάζοντας, κατά τύχη, μια συνομωσία εις βάρος του. Εκείνος θα εντυπωσιαστεί και θα την πάρει ως μοναδική του γυναίκα.

Αφήνουμε κι αυτό εδώ: «Χιούμορ έχω λεφτά δεν έχω. Και από αύξηση δε βλέπω, δεν λέτε κουβέντα. Πότε θα έρθει η ώρα, όταν θα μείνω με ένα δόντι;»


Θου Βου, φανερός πράκτωρ 000 (αρχικός τίτλος: “Βοήθεια ο Βέγγος”, παραγωγής 1967)



Από τις πιο χαρακτηριστικές ταινίες του Θανάση Βέγγου και ό,τι πιο σουρεαλιστικό έχει να επιδείξει ο ασπρόμαυρος ελληνικός κινηματογράφος. Όταν ο Βέγγος σκηνοθετούσε τον Φανερό Πράκτωρ, η Μεγάλη των Μπάτσων Σχολή δεν ήταν καν ιδέα. Τι να πει κανείς γι’ αυτήν την ταινία. Ίσως η καλύτερη ελληνική ασπρόμαυρη κωμωδία. Γιατί, άλλωστε, ποιος άλλος θα σκεφτόταν να γράψει μία ταινία που θα αφορά έναν μαθητευόμενο σε σχολή μυστικών ιδιωτικών πρακτόρων;


Ο παπατρέχας (1966)



Ο Βέγγος σε ρόλο κασκαντέρ. Ήθελε ρεαλισμό και κρεμόταν από πολυκατοικίες και έσπαγε τζαμαρίες με το κεφάλι.... Ο Πολύδωρος Λαγός, ένας αεικίνητος θυρωρός τρέχει και δεν φτάνει προκειμένου να ικανοποιήσει τις ιδιοτροπίες και παράλογες απαιτήσεις των ενοίκων της πολυκατοικίας και ταυτόχρονα να παντρέψει τις έξι αδελφές του. Τη μοντέρνα Ναυσικά, τη θεούσα Μαρία, τη μαγείρισσα Τερψιθέα, την ωραία Ελένη, την ράφτρα Αλεξάνδρα, τη μελετηρή Αικατερίνη, αλλά και την γεροντοκόρη θεία του Καλλιόπη. Και όλα αυτά για να καταφέρει επιτέλους να πάρει σειρά και να νυμφευτεί την καλή του Χαρίκλεια Ανωγιαννάκη που την έχει «αστεφάνωτη» και φοβάται τους αδελφούς της από την Κρήτη.


Δεσποινίς Διευθυντής (1964)



Η Λίλα Βασιλείου (Τζένη Καρέζη), νεαρή πολιτικός μηχανικός με σπουδές στην Ιταλία και λαμπρή επαγγελματική κατάρτιση, αυστηρή και τυπική, προσλαμβάνεται ως διευθύντρια σε μεγάλο τεχνικό γραφείο. Εκεί γνωρίζει τον υπομηχανικό Αλέκο Σαμιωτάκη (Αλέκος Αλεξανδράκης). Η Λίλα, ενώ είναι άψογη στη δουλειά της , παρουσιάζεται ως εντελώς άπειρη στον έρωτα. Από την άλλη, ο Αλέκος είναι «γυναικάς», με μεγάλη επιτυχία στο άλλο φύλο. Εκείνη τον ερωτεύεται και ζητά από την ξαδέρφη της, να την βοηθήσει να «γίνει γυναίκα». Ο Αλέκος, απεναντίας, έχει γοητευτεί από το «τσαγανό» της Λίλας και προσπαθεί να γίνει καλύτερος στη δουλειά του. Ωστόσο, όπως υπαγορεύουν οι κυρίαρχες αφηγηματικές συμβάσεις της σχολής Φίνος, μετά από μια σειρά παρεξηγήσεων και απρόβλεπτων κωμικών καταστάσεων η ταινία οδηγείται στην αποκάλυψη και παραδοχή του αμοιβαίου τους έρωτα.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v