Πώς να «τουμπανιάσεις» το βιογραφικό σου

Υπάρχει τρόπος να κάνεις το βιογραφικό σου καλύτερο χωρίς να προσθέσεις κάτι καινούριο; Ναι, υπάρχει και έχουμε οκτώ συμβουλές για να τα καταφέρεις.
Πώς να «τουμπανιάσεις» το βιογραφικό σου
Προσάρμοσέ το στην κάθε περίσταση
Δώσε έμφαση στην εμπειρία και τα στοιχεία που θα μετρήσουν περισσότερο στη δουλειά για την οποία στέλνεις το βιογραφικό σου κάθε φορά.

Χρησιμοποίησε έξυπνα λέξεις-κλειδιά
Βάλε στο βιογραφικό λέξεις που θα βρεις στην ιστοσελίδα της εταιρίας για την οποία ψάχνεις δουλειά. Κάνε την έρευνά σου και άλλαξε τους όρους του βιογραφικού σου και της εμπειρίας σου με βάση τη δική τους «γλώσσα» - αν για παράδειγμα έχεις εμπειρία ως social media manager, αλλά η εταιρία στην οποία απευθύνεσαι το αποκαλεί “community management”, επίλεξε αυτό τον όρο.

Βάλε σε περίοπτη θέση τα πιο εντυπωσιακά σου επιτεύγματα
Αν έχεις βραβευθεί από κάποιο φορέα, για παράδειγμα, μπορείς να βάλεις ψηλά, κοντά στο όνομά σου, τον υπότιτλο «Βραβευμένος από τον τάδε οργανισμό για τον τάδε λόγο».

Πόνταρε σε μια καλή περιγραφή του παρελθόντος σου
Τους υποψήφιους εργοδότες δεν τους ενδιαφέρει (σε πρώτο στάδιο, τουλάχιστον) πού θέλεις να φτάσεις, αλλά από πού έρχεσαι. Φρόντισε να προσθέσεις μία μεστή περίληψη της πορείας σου μέσα από την εργασιακή και εκπαιδευτική σου εμπειρία.

Μη βάζεις σάλτσες
Έτσι δεν «τουμπανιάζεις» το βιογραφικό σου, αλλά του προσθέτεις «λίπος». Και οι εργοδότες προτιμούν ένα δυνατό… μυώδες CV από ένα μεγάλο αλλά «πλαδαρό». Η… πρωτεΐνη του βιογραφικού για παράδειγμα είναι οι αριθμοί: Πρόσθεσε ποσοστά, νούμερα επιδόσεών σου και επιτευγμάτων σου σε προηγούμενες δουλειές, που δείχνουν με άμεσο και μη φλύαρο τρόπο την ποιότητα της δουλειάς σου.

Μην «ξεπετάς» τα στοιχεία επικοινωνίας
Κάνε πιο εύκολο σε κάποιον που θα δει το βιογραφικό σου να έρθει σε επαφή μαζί σου. Κάνε ενεργή (clickable) τη διεύθυνση email σου, βάλε link προς τυχόν ιστοσελίδες και ιστολόγια που έχεις, γράψε μόνο ένα τηλέφωνο, για να μην μπερδεύεις τον «αναγνώστη» σου και μην ξεχνάς να οδηγείς στα προφίλ σου στα κοινωνικά δίκτυα.

Κάνε το βιογραφικό εύκολα «πλοηγήσιμο»
Οι περισσότεροι άνθρωποι, όταν διαβάζουν κάτι, προτιμούν να το κάνουν γρήγορα, γι’ αυτό τείνουν να διαβάζουν τις πρώτες λέξεις μιας παραγράφου, κι αν είναι μεγάλη, προχωρούν στην επόμενη. Αντί για μεγάλες παραγράφους, πόνταρε στα πολλά bullet points και σε μικρές προτάσεις 1-2 αράδων για να υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να διαβαστούν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα περιεχόμενα του βιογραφικού σου.

Προσάρμοσε το design
Αν είσαι γραφίστας, φυσικά και μπορείς (ή και επιβάλλεται) να προσέξεις περισσότερο τον σχεδιασμό του βιογραφικού και να επιδείξεις δημιουργικότητα. Αν είσαι υποψήφιος σε εταιρία λογιστών ή δικηγόρων, για παράδειγμα, θα πρέπει να κινηθείς πιο συντηρητικά. Σε κάθε περίπτωση, δες πώς μπορεί να αξιοποιήσεις χρώματα, γραμματοσειρές, γραφήματα, πίνακες ή εικονίδια, ανάλογα με την περίσταση.

Με πληροφορίες από Forbes 
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v