«Βρέχει» εκθέσεις τον Σεπτέμβριο

Μαζί με τα πρωτοβρόχια, να ‘σου σερί και τα εγκαίνια σε μουσεία και γκαλερί. Λάβετε θέσεις, σας γεμίζουμε την ατζέντα με ιντριγκαδόρικες προσκλήσεις.
«Βρέχει» εκθέσεις τον Σεπτέμβριο

της Ιωάννας Γκομούζα

Ιστορικοί μοντερνιστές αλλά και ιδιοσυγκρασιακοί καλλιτέχνες που έφυγαν πρόωρα, ηχηρές μετακλήσεις από το εξωτερικό αλλά και ματιές στις ανερχόμενες δυνάμεις της ελληνικής και διεθνούς σκηνής. Απ’ όλα έχει ο εικαστικός μπαξές στο καλημέρα της σεζόν. Με την ομοβροντία των εγκαινίων να χτυπά συντονισμένα αυτές τις ημέρες, συγκεντρώσαμε όλα τα ραντεβού που δεν πρέπει να χάσετε. Μπείτε σε πρόγραμμα για να τα προλάβετε γιατί και στους επόμενους μήνες έπεται δυναμική συνέχεια με μεγάλες αρχαιολογικές και εικαστικές εκθέσεις, από τις Οδύσσειες του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (τον Οκτώβριο) έως τα αριστουργήματα από το Ερμιτάζ που θα φωλιάσουν στις σάλες του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου (τον Νοέμβριο).

Γιώργος Λάππας στο Μουσείο Μπενάκη

Μια επιλογή από πρόσφατα και εν πολλοίς άγνωστα έργα του σπουδαίου γλύπτη που χάθηκε πρόωρα πριν από λίγους μήνες παρουσιάζει το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη. Όχι στον χώρο της Πειραιώς όπως θα περίμενε ίσως κάποιος, αλλά στο κεντρικό κτίριο του μουσείου στο Κολωνάκι. «Ζητούμενο και κίνητρο είναι η κατανόηση της καλλιτεχνικής του έρευνας, της δύναμης και της ενέργειας που είχε το έργο του, τη δεδομένη χρονική στιγμή». Παράλληλα όμως «επιχειρεί να συσχετίσει το εύρος των πολιτισμικών αναφορών του με το ιστορικό περιβάλλον του μουσείου». Ο τίτλος της έκθεσης, «Happy Birthday», προέρχεται από μια σειρά γλυπτών με τη σχετική επιγραφή. Θα έχουμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε σημαντικές εγκαταστάσεις και γλυπτά και παράλληλα, σε φρίζα με συνεχή διάταξη, περίπου 250 μικρά έργα-πειραματισμοί από αλουμίνιο τα οποία ο Λάππας διατηρούσε προσεκτικά ταξινομημένα σε κουτιά στα ράφια του εργαστηρίου του. Πρόκειται για «ένα αρχείο γλυπτών τα οποία αντιπαρατίθενται και διασταυρώνονται, αρθρώνοντας μια αφήγηση γύρω από την ανθρώπινη κατάσταση, τα αινίγματα της ύπαρξης, την ιστορία, την ατομικότητα και το πλήθος, με έντονο το παράδοξο και το ειρωνικό στοιχείο». Το αφιέρωμα επιμελούνται η σύζυγος του καλλιτέχνη, γλύπτρια Αφροδίτη Λίτη, ο συλλέκτης Δάκης Ιωάννου και οι επιμελητές Πολύνα Κοσμαδάκη και Γιώργος Τζιρτζιλάκης.

Εγκαίνια: 22/9, 8.30 μ.μ. Μέχρι 20/11. Τετ., Παρ. 9 π.μ.-5 μ.μ. Πέμ., Σάβ. 9 π.μ.-12 μεσάν. Κυρ. 9 π.μ.-3 μ.μ. Μουσείο Μπενάκη, Κουμπάρη 1, Κολωνάκι, 2103671000.

Εικόνες από την Πινακοθήκη Τρετιακόφ στο Βυζαντινό Μουσείο

Έχει την τιμητική του φέτος στο πλαίσιο του έτους Ελλάδας-Ρωσίας. Αφού υποδέχτηκε τη συνδεόμενη με τον Αντρέι Ρουμπλιόφ εικόνα της Ανάληψης (και μαζί της και τον Βλαντιμίρ Πούτιν) και πριν φιλοξενήσει (από τις 2/11) 160 μοναδικά εκθέματα από το περίφημο Ερμιτάζ, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο μας προσφέρει μια ακόμα γεύση από τις συλλογές της μοσχοβίτικης Πινακοθήκης Τρετιακόφ. Εστιάζοντας στη «Ρωσική Ζωγραφική εικόνων μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης», το αφιέρωμα παρουσιάζει 14 φορητές εικόνες, ορισμένες εντυπωσιακού μεγέθους, δύο ξυλόγλυπτα, ένα ζεύγος βημόθυρων και μία σύνθεση τμήματος εικονοστασίου σε μικρή κλίμακα, όλα αντιπροσωπευτικά των τάσεων και των εργαστηρίων της Ρωσικής θρησκευτικής ζωγραφικής από το δεύτερο μισό του 15ου αιώνα έως τον 19ο αιώνα. Ανάμεσά τους και δημιουργίες σημαντικών ζωγράφων όπως οι Dionisy και Simon Ushakov.

Εγκαίνια: 26/9, 7.30 μ.μ. Μέχρι 25/10. Δευτ.-Κυρ. 8 π.μ.-8 μ.μ. Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο: Βασ. Σοφίας 22, 2132139572.

Χρίστος Πετρίδης στο Μπενάκη της Πειραιώς

Τρένα, αεροπλάνα, πλοία, υποβρύχια, σύννεφα, βουνά, μανιταρόσπιτα, γέφυρες, φάλαινες, δεινόσαυροι, βιομορφικά όντα: ο ιδιοσυγκρασιακός και έντονα ποιητικός κόσμος του Κύπριου ζωγράφου έρχεται να γεμίσει με χρώμα τις σάλες του μουσείου στην Πειραιώς, τρία χρόνια μετά τον απροσδόκητο θάνατό του. Έχοντας λάβει την ακαδημαϊκή του εκπαίδευση στην Ακαδημία Μινέρβα, στο Γκρόνινγκεν της Ολλανδίας, ο Πετρίδης, όπως σημειώνει ο επιμελητής Σταύρος Καβαλλάρης «δημιουργεί ένα φαντασιακό χωροχρόνο, κυρίως δισδιάστατο, ζωηρό, ενίοτε φασαριόζικο, και φαινομενικά αυθόρμητο, ο οποίος αρέσκεται στο να “εγγίζει” το ανεξέλεγκτο και το τυχαίο». Μέσα από μια γραφή με στοιχεία πουαντιγισμού και μετα-ποπ και αναφορές στο γκράφιτι, οι καμβάδες του προτείνουν μια «απόδραση στο φαντασιακό, όπου η ανθρώπινη ύπαρξη προσπαθεί να αυτο-διαχειριστεί, καθώς και να επιβληθεί στην κουλτούρα της οποίας είναι μέλος».

Εγκαίνια:21/9, 8 μ.μ. Μέχρι 13/11. Πέμ., Κυρ. 10 π.μ.-6 μ.μ. Παρ.-Σάβ. 10 π.μ.-10 μ.μ. Μουσείο Μπενάκη – κτίριο οδού Πειραιώς, Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, 2103453111.

Γιάννης Μόραλης – Χρήστος Καπράλος στο ΚΠΙΣΝ

«Μια φιλία ζωής και τέχνης», αυτή ανάμεσα στον καταξιωμένο ζωγράφο Γιάννη Μόραλη και τον ιστορικό γλύπτη Χρήστο Καπράλο ζωντανεύει στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.  Οι δύο καλλιτέχνες γνωρίστηκαν στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και ξαναβρέθηκαν στο προπολεμικό Παρίσι όπου παρακολούθησαν τα μοντέρνα κινήματα, παραμένοντας ωστόσο πιστοί στις κλασικές αξίες. Αναζήτησαν την προσωπική τους μοντέρνα έκφραση τη δεκαετία του ’50, ενώ, γείτονες και στην Αίγινα, δεν έπαψαν ποτέ να διαλέγονται με σύγχρονη ματιά με την ελληνική αρχαιότητα. Εκατό χρόνια από τη γέννηση του Γιάννη Μόραλη, στον εντυπωσιακό χώρο του Φάρου του ΚΠΙΣΝ παρακολουθούμε την παράλληλή τους πορεία μέσα από 18 χάλκινα έργα του Καπράλου και μια μικρή αναδρομική με 50 δημιουργίες του ζωγράφου, που προέρχονται κυρίως από τη μεγάλη δωρεά του στην Εθνική Πινακοθήκη, αλλά και από ιδιωτικές συλλογές.

Εγκαίνια: 21/9, 8 μ.μ. Μέχρι 18/12. Δευτ.-Κυρ. 9 π.μ.-10 μ.μ. Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος – Φάρος,

Σπύρος Παπαλουκάς στο Ίδρυμα Θεοχαράκη

Οκτώ χρόνια από την τελευταία παρουσίαση μέρους της συλλογής Παπαλουκά, το Ίδρυμα Θεοχαράκη καταθέτει ένα αφιέρωμα - σύνοψη της πορείας του σημαντικού καλλιτέχνη που υπήρξε από τους θεμελιωτές του μοντερνισμού στην Ελλάδα. Ενός ζωγράφου, «βαθιά ειλικρινή με τον εαυτό του, με το ελληνικό φως, την ελληνική ιστορία και παράδοση» όπως μας τον περιγράφει ο επιμελητής της έκθεσης Τάκης Μαυρωτάς, καθώς παρά το ότι «έζησε σε ταραγμένα χρόνια, ανάμεσα σε 2 πολέμους,  εστιάζει το βλέμμα του στη γαλήνια ενατένιση της ζωής, στη φύση». Εκατό και πλέον πολύτιμα, αντιπροσωπευτικά έργα, θα φιγουράρουν στις αίθουσες της έκθεσης, ανάμεσά τους: τα υπέροχα, γεμάτα χρώμα και κίνηση φυσικά τοπία του από την Αίγινα, τη Λέσβο, την Πάρο, την Αντίπαρο και το Άγιο Όρος, τα έργα από την περίφημη ιστόρηση του μητροπολιτικού ναού της Άμφισσας, σχέδια- αποτυπώσεις από τις μονές του Αγίου όρους και οι λεπτομερείς μακέτες-μελέτες του από τον Όσιο Λουκά. 

Εγκαίνια: 28/9. Μέχρι 30/10. Δευτ.-Κυρ. 10 π.μ.-6 μ.μ. Πέμ. 10 π.μ.-8 μ.μ. Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, Βασ. Σοφίας 9 & Μέρλιν, 2103611206.

Νίκος Αλεξίου στην Εθνική Τράπεζα και στην CAN Gallery

Από τις 23/10, το κλασικό μας πέρασμα από την Αιόλου και την πλατεία Κοτζιά θα αποκτήσει άλλη προοπτική. Γιορτάζοντας τα 175 χρόνια της, η Εθνική Τράπεζα θα προβάλλει πάνω στο κτήριό της - για πρώτη φορά πάνω σε δημόσιο κτήριο και σε τόσο μεγάλη διάσταση - το «The End», το εμβληματικό βίντεο του Νίκου Αλεξίου που είχε πρωτοπαρουσιαστεί στη Μπιενάλε Βενετίας το 2007. Χρωματικά επαναλαμβανόμενα μοτίβα σε ατέλειωτες σχεδιαστικές παραλλαγές θα «ρέουν» στην πρόσοψη, αλλάζοντας συνεχώς μορφή κι αιχμαλωτίζοντας το βλέμμα σε ένα δομημένο… χάος, που σέβεται το μέτρο, το ρυθμό, την αρμονία. Ένα έργο με αφετηρία τα υπέροχα μοτίβα του ψηφιδωτού δαπέδου της Μονής Ιβήρων, όπου ο καλλιτέχνης διέμεινε για αρκετούς μήνες. «Αυτό το σχέδιο, αυτές οι γραμμές βρίσκονται σε ένα όριο, σε ένα μεταίχμιο. Είναι ο θάνατος και η γέννηση ταυτόχρονα. Είναι το τέλος και η αρχή μαζί» είχε σχολιάσει ο ίδιος χαρακτηριστικά. Ο Αλεξίου (1960-2011) έχει την τιμητική του αυτό το διάστημα αφού και η γκαλερί CAN φιλοξενεί μια εγκατάσταση με χαρακτηριστικά του έργα (οι κατασκευές από καλάμι, οι εγκαταστάσεις με τα τραπέζια, οι καλαμωτοί σκελετοί, οι χάρτινες κουρτίνες-πλέγματα), σε διάλογο με δημιουργίες σύγχρονων καλλιτεχνών (Μαρία Οικονομοπούλου, Λευτέρης Τάπας, Δημήτρης Τάταρης, Στρατής Ταυλαρίδης, αλλά και ο πατέρας του Αλεξίου, Λευτέρης), οι οποίοι εμπνεύστηκαν από τον Ρεθυμνιώτη εικαστικό. 

Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος. Από 23/9 έως 3/10, 8.30-11.30 μ.μ. Οδός Αιόλου, πλατεία Κοτζιά.

CAN Gallery. Μέχρι 15/10. Τρ.-Παρ. 11 π.μ.-3 μ.μ.& 5-8 μ.μ. Σάβ. 11 π.μ.-4 μ.μ. Αναγνωστοπούλου 42, Κολωνάκι, 2103390833.

Mario Airò στη Bernier/Eliades

Ένα κομμάτι από ξύλο οξιάς που θυμίζει έναν λοφώδη ορίζοντα την αυγή. Ένα σχέδιο σε χαρτί φτιαγμένο με άμμο. Ένα αδρό οριζόντιο σύρμα σιδήρου σε αντιπαράθεση με μία λαμπερή κάθετη χάλκινη ράβδο. Μια εγκατάσταση με οπτικές ίνες που δημιουργήθηκε για να αλληλεπιδράσει με ένα δέντρο. Φωτογραφίες που εστιάζουν σε φυσικά τοπία. Είναι κάποια από τα έργα που φέρνει στη γνωστή γκαλερί στο Θησείο ο Ιταλός καλλιτέχνης και αρχιτέκτονας, ο οποίος χρησιμοποιεί στη δουλειά του το νέον, τις προβολές και τα γλυπτικά αντικείμενα για να δημιουργήσει περιβάλλοντα που μιμούνται το τοπίο. Ο τίτλος της έκθεσης «The gap in between» είναι εμπνευσμένος από τη διάσημη δήλωση του Robert Rauschenberg: «Η ζωγραφική αφορά την τέχνη όσο και τη ζωή. Κανένα δεν μπορεί να γίνει από μόνο του. (Προσπαθώ να δράσω στο χάσμα μεταξύ αυτών των δύο)». Κινούμενος δημιουργικά σ’ αυτό το μεταίχμιο, το σημείο εκκίνησης της έρευνάς του Airò ήταν η ιδέα του μετασχηματισμού της τέχνης, προκειμένου να μοιάζει τόσο κοντά στη ζωή έτσι ώστε να μην μπορεί κάποιος  να ξεχωρίσει πια τα σύνορα μεταξύ των δύο. 

Εγκαίνια: 22/9, 8-10 μ.μ. Μέχρι 10/11. Στη γκαλερί Bernier/Eliades (Επταχάλκου 11, Θησείο, 2103413935-7).

Zωή Γιαμπουλντάκη στην Elika

«Kαι πού πάει όλος αυτός ο ιδρώτας» διερωτάται στη δεύτερη ατομική της έκθεση στην Αθήνα η 34χρονη εικαστικός και απόφοιτος του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αντλώντας υλικό από την ανεξάντλητη δεξαμενή εικόνων και συσκευών του Διαδικτύου, εξετάζει τη σχέση πραγματικού και εικονικού θέτοντας ερωτήματα που αφορούν στην υλικότητα και το άυλο τόσο του έργου όσο και της εργασίας. Στο επίκεντρο βρίσκεται το έργο τέχνης το οποίο πλέον σε μεγάλο βαθμό βιώνεται και διακινείται ως εικόνα στο Ίντερνετ και σταδιακά λιγότερο στον φυσικό χώρο. Σημαντικό στοιχείο σ’ αυτή τη νέα σειρά έργων αποτελεί επίσης το νερό, ένα υλικό ιδιαίτερα δύσκολο να ελεγχθεί και να φωτογραφηθεί, και με όχημα το οποίο η Γιαμπουλντάκη εξερευνά τα όρια της κατασκευής και της αποτύπωσης.

Εγκαίνια: 22/9, 8 μ.μ. Μέχρι 29/10. Τρ.-Παρ. 12 μ.-8 μ.μ. Σάβ. 12 μ.-4 μ.μ.

Elika Gallery, Ομήρου 27, Κολωνάκι, 2103618045.

«Giles» στη Gagosian 

Διάσημες υπογραφές (βλ. Maurizio Cattelan, Cindy Sherman), ο Απόστολος Γεωργίου, αλλά και ανερχόμενα ονόματα (Andra Ursuta, Josh Kline, Dan Finsel, Calvin Markus κ.ά.) «συναντιούνται» στο Κολωνάκι. Πηγή έμπνευσης για την ομαδική έκθεση «Giles» την οποία επιμελείται η Άρτεμις Μπαλτογιάννη υπήρξε το κωμικό μυθιστόρημα «Giles Goat-boy» που έγραψε ο John Barth το 1966, μια οργουελική παρωδία του Ψυχρού Πολέμου που εκτυλίσσεται σε μια πανεπιστημιούπολη. Με αντίστοιχες διαθέσεις αυτοπαρατήρησης και μαύρου χιούμορ λοιπόν και τα έργα των καλλιτεχνών που συμμετέχουν, εστιάζουν στην πολύπαθη σχέση του καλλιτέχνη με τη μούσα του και «στην αιώνια διαμάχη ανάμεσα στο φυσικό ταλέντο, το πεπρωμένο και την επιλογή». Μεταξύ άλλων θα δούμε το Untitled (2009) του Maurizio Cattelan, μια… στρουθοκαμηλική απεικόνιση του καλλιτέχνη που κρύβει το πρόσωπό του μέσα σε μια μπότα από καουτσούκ, με τη χαρακτηριστική μύτη του να εξέχει. Επίσης, το Forever 27 (2013) του Josh Kline, όπου ο Kurt Cobain, ολοζώντανος και μεταμορφωμένος σε χίπστερ, μιλάει για την επερχόμενη έκθεση με έργα του.

Εγκαίνια: 22/9, 7-9 μ.μ. Μέχρι 26/11. Gagosian, Μέρλιν 3, Κολωνάκι, 2103640215.

Imago Ignota στην Έκφραση

Τι μπορεί να προκύψει όταν 15 σύγχρονοι Έλληνες καλλιτέχνες συνδημιουργούν παρεμβαίνοντας διαδοχικά (τρεις κάθε φορά) πάνω σε χαρτόνια από πολτοποιημένο χαρτί με αλλεπάλληλες προσεγγίσεις, αναιρέσεις και συμπληρώσεις; Ιδού το σκεπτικό πίσω από την εικαστική σκυταλοδρομία που ενορχηστρώνει ο Μανώλης Ζαχαριουδάκης αντλώντας έμπνευση από το παιχνίδι ζωγραφικής των σουρεαλιστών «Cadavre exquis» («εξαιρετικό πτώμα») και τα επικαλυπτόμενα γκράφιτι στους δρόμους. Συμμετέχουν οι Γιάννης Αδαμάκης, Λεωνίδας Γιαννακόπουλος, Βάσω Γκαβαϊσέ, Κορνήλιος Γραμμένος, Ειρήνη Διάδου, Μαρία Καραχρήστου, Αλεξάνδρα Κολλάρου, Ελεάνα Μαρτίνου, Λίνα Μπέμπη, Νίκος Παπαδημητρίου, Γιώργος Χαδούλης, Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος, Μανώλης Χάρος και Φλοράνς Χρηστάκη.

Εγκαίνια: 22/9, 7.30 μ.μ. Μέχρι 15/10. Έκφραση Γιάννα Γραμματοπούλου, Βαλαωρίου 9Α, 2103607598.

Substratum στη Ζουμπουλάκη 

Με δύο νέους καλλιτέχνες, τον Δημήτρη Εφέογλου (απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ) και τη Δέσποινα Φλέσσα (απόφοιτος της ΑΣΚΤ)  υποδέχεται τη νέα σεζόν η γνωστή γκαλερί. Τα έργα τους ισορροπούν ανάμεσα στη ζωγραφική και τη γλυπτική και στη δημιουργική τους διαδικασία είναι κεντρικής σημασίας η έννοια του μετασχηματισμού. Ο Εφέογλου αποδομεί τη χρωματική επιφάνεια μέσα από μικρές οπές που προκαλεί δίνοντας τη δυνατότητα στο θεατή να παρατηρήσει το αποτέλεσμα της διαδικασίας, ενώ η Φλέσσα αναπτύσσει ένα πεδίο χωρικών και διανοητικών πειραματισμών με σύνεργα την πυκνή σχεδιαστική της χειρονομία, το χαρτί, τον καπλαμά και το γραφίτη.

Εγκαίνια: 22/9,8 μ.μ. Μέχρι 15/10. Τρ., Πέμ., Παρ. 11 π.μ.-3 μ.μ. & 5-8 μ.μ. Τετ. 11 π.μ.-3 μ.μ. Σάβ. 11 π.μ.-2 μ.μ. Γκαλερί Ζουμπουλάκη, πλατεία Κολωνακίου 20, 2103608278.

Ελένη Ζευγαρίδου στη Genesis 

«Νοματαίοι» της διπλανής πόρτας μας δίνουν ραντεβού στη γκαλερί του Γιώργου Τζανέρη στην οδό Χάρητος. Η Λένα Ζευγαρίδου, στο ξεκίνημα του έργου της, καταθέτει «ένα συλλογικό αντί-μνημείο “προς τους μη αναγνωρισμένους ανθρώπους”»  πλάθοντας στον πηλό ένα πλήθος μικρής αλλά σύνθετης κλίμακας. Εύθραυστοι και μετέωροι μέσα στην καθημερινή ρουτίνα της ετερότητάς τους, τις αμήχανες σιωπές και τις βιαστικές συνομιλίες τους, οι μικροί της άνθρωποί της έρχονται να θυμίσουν στον καθένα μας κάτι από τον εαυτό του. Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει η Ίρις Κρητικού.

Εγκαίνια: 22/9, 8.30 μ.μ. Μέχρι 15/10. Τρ., Πέμ.-Παρ. 11.30 π.μ.-9.30 μ.μ. Τετ., Σάβ. 11.30 π.μ.-3.30 μ.μ. Genesis, Χάρητος 35, Κολωνάκι, 2117100566.

Μόλις άνοιξαν, βάλτε στα πλάνα σας:

·         Το αφιέρωμα (Out)topias, με έργα που πήραν μέρος με την Ελληνική Εθνική Συμμετοχή στη 13η Διεθνή Έκθεση Prague Quadrennial of Performance Design and Space 2015 της Πράγας αλλά και παράλληλες, ζωντανές δράσεις. Θέατρο, χορός, περφόρμανς, παρεμβάσεις, εγκαταστάσεις, μακέτες συνυπάρχουν σε μια έκθεση που επιχειρεί μια προσέγγιση του υπαίθριου, δημόσιου χώρου, έχοντας ως επίκεντρο την αντίληψη ότι κάθε χώρος είναι δυνητικά παραστασιακός. Μέχρι 20/11. Πέμ., Κυρ. 10 π.μ.-6 μ.μ. Παρ.-Σάβ. 10 π.μ.-10 μ.μ. Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς, Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, 2103453111.

·         Την ατομική της Ειρήνης Ευσταθίου με τίτλο «Ζωγραφίζω. Μαθαίνω την Ελλάδα» στην Ελένη Κορωναίου Gallery. Χρησιμοποιώντας αρχειακό υλικό από τα Δεκεμβριανά του 1944, από τα Ιουλιανά του ’65, αλλά και από τα γεγονότα που ακολούθησαν τη δολοφονία Γρηγορόπουλου το 2008, η καλλιτέχνιδα διαπραγματεύεται «μια ιστορία των ηττημένων και εξετάζει τι είναι αποδεκτό ως ιστορία και ως ιστορικό τεκμήριο». Μέχρι 22/10, Τρ.-Παρ. 12 μ.-6μ.μ. Σάβ. 12 μ.-4 μ.μ. Δημοφώντος 30 & Θορικίων 7, 2103411748.

·         Τη νέα δουλειά του πολυπράγμονα Βασίλη Μπαλάσκα στην Kalfayan, ο οποίος με την παιγνιώδη εικαστική του γλώσσα διερωτάται τι μπορεί να συνιστά «ευτυχία» στην παρούσα ιστορική συγκυρία της κρίσης. Μέχρι 15/10. Δευτ., Σάβ. 11 π.μ.-3 μ.μ. Τρ.-Παρ. 11 π.μ.-7 μ.μ. Χάριτος 11, Κολωνάκι, 2107217679.

·         Το «Ελληνικό σύννεφο» του Πάρι Πετρίδη που ήρθε και «κάθισε» στην γκαλερί ΑΔ για να αναδείξει μέσα από μια σειρά φωτογραφιών τα αντιφατικά θραύσματα διαφορετικών πραγματικοτήτων που συνθέτουν την σύγχρονη ταυτότητα του τόπου. Μέχρι 29/10. Τρ.-Παρ. 12 μ.-9 μ.μ. Σαβ. 12 μ.-4 μ.μ. Παλλάδος 3, Ψυρρή, 2103228785.

·         Το αφιέρωμα-φόρος τιμής σε 29 «Απόντες» καλλιτέχνες, οι οποίοι δε βρίσκονται πια στη ζωή, από τη συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα. Ανάμεσά τους έργα των Leonardo Cremonini, R.Β. Kitaj, Jean Rustin, Bάσως Κατράκη, Νίκου Κεσσανλή, Χρύσας Ρωμανού, Νίκου Χουλιαρά κ.ά. Μέχρι 31/12. Τετ.-Παρ. 10 π.μ.-5 μ.μ. Σάβ.-Κυρ. 11 π.μ.-5 μ.μ. Μονής Αστερίου 3, Πλάκα, 2103316027.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v