Τη συμβολή του για τη μείωση των εκπομπών CO2 ανακοίνωσε το γαλλικό γκρουπ PSA, το οποίο ελέγχει τις εταιρείες Peugeot και Citroen.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Το γαλλικό γκρουπ PSA που ελέγχει τις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων Peugeot και Citroen, ανακοίνωσε ότι συμβάλει καθοριστικά στη προσπάθεια για μείωση των εκπομπών CO2.
Η PSA επανήλθε στην πρώτη θέση στην Ευρώπη, μειώνοντας τα επίπεδα εκπομπών καυσαερίων το 2014. Ο μέσος όρος εκπομπών όλων των μοντέλων της ήταν 110,3 γραμ.CO2/χλμ. ενώ της ευρωπαϊκής αγοράς έφθασε τα 123,7 γραμ/χλμ. Από το 2008, ο όμιλος βαθμιαία ελάττωσε τις εκπομπές των οχημάτων του κατά 30 περίπου γραμμάρια. Το νέο ρεκόρ αποδεικνύει τη δέσμευση της PSA στην εύρεση πρακτικών και εφαρμόσιμων λύσεων στα περιβαλλοντικά προβλήματα. Για το σκοπό αυτό δεσμεύει περισσότερο από το 50% του διαθέσιμου προϋπολογισμού του τμήματος R&D, προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογίες που βελτιστοποιούν την οικονομία καυσίμου και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μοντέλων της.
Η πρωτιά του γαλλικού ομίλου οφείλεται πρωτίστως στην πολιτική μείωσης του κυβισμού των κινητήρων (downsizing), με τη νέα γκάμα των τρικύλινδρων κινητήρων βενζίνης PureTech καθώς επίσης, και με τους νέας γενιάς οικονομικούς κινητήρες πετρελαίου BlueHDi. Ενδεικτικά, το 2014 το 30% των οχημάτων που πουλήθηκαν από τον όμιλο εκλύουν λιγότερο από 100 γραμ. CO2/χλμ.
Τα πιο δημοφιλή - σε επίπεδο πωλήσεων - μοντέλα του ομίλου, εφοδιασμένα με τους παραπάνω κινητήρες, συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση των εκπομπών. Ακολουθούν σχετικά παραδείγματα: Citroën C4 Cactus, 1.6 BlueHDi, 100 ίππων, 82γραμ.CO2/χλμ. Citroën DS 3, 1.6 BlueHDi, 100 ίππων, 79 γραμ./χλμ. Peugeot 308, PureTech 1.2, 130 ιππων, 107 γραμ./χλμ. Η συγκεκριμένη έκδοση πέτυχε ρεκόρ κατανάλωσης με 2,85 λίτρα ανά 100χλμ. διανύοντας 1.810χλμ. με τα 51 λίτρα χωρητικότητας του δοχείου καυσίμου. Τα πρόσφατα μοντέλα Peugeot 308 και Citroën C4 Picasso (βασισμένα στη νέα πλατφόρμα EMP2) καθώς και το Citroën C4 Cactus είναι σημαντικά ελαφρύτερα από τους προκατόχους τους, ζυγίζοντας αντιστοίχως 140 και 200 κιλά λιγότερο, συμβάλλοντας έτσι στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών καυσαερίων.