Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο Subaru Outback στους δρόμους της Σλοβενίας και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το premium τετρακίνητο.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Αποστολή στη Σλοβενία του Σπύρου Ρέκκα
Η πρόσκληση της ελληνικής αντιπροσωπείας Πλειάδες Motors για την πρώτη οδηγική επαφή με το ολοκαίνουργιο Subaru Outback, ήταν για μένα μια έκπληξη γιατί αυτή την εποχή τα δίλιτρα τετρακίνητα αυτοκίνητα βρίσκονται στο στόχαστρο της στρεβλής ελληνικής φορολογικής πολιτικής.
Ελπίζω η νέα κυβέρνηση να αποκαταστήσει και αυτή την αδικία. Όπως όμως διαπίστωσα στη Σλοβενία και στην Ιταλία, το καινούργιο ιαπωνικό αυτοκίνητο αξίζει τα λεφτά του και όποιος το αποκτήσει θα έχει να λέει ιστορίες για τις ικανότητες του. Είναι ένα από τα λίγα αυτοκίνητα της κατηγορίας που συνδυάζει τα premium στοιχεία με την αποτελεσματική τετρακίνηση, την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην αποφυγή ατυχημάτων σε αστικό περιβάλλον και την αξιοπιστία. Η Subaru για να εξελίξει την πέμπτη γενιά του Outback χρησιμοποίησε την εμπειρία της από την κατασκευή 14 εκατομμύριων τετρακίνητων αυτοκίνητων και 15 εκατομμύριων επίπεδων κινητήρων.
Το νέο ιαπωνικό μοντέλο στους περισσοτέρους τομείς δεν σπάει τις γέφυρες με την απερχομένη γενιά. Αξιοποιεί τις αρετές της κατασκευής που διακρίθηκε σε όλο τον κόσμο και κυρίως στην Αμερική και χρησιμοποιεί τις τελευταίες εξελίξεις για να αντιμετωπίσει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό. Η διαδρομή που επέλεξε η διοργάνωση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και δεν την έχει χρησιμοποιήσει καμία άλλη μάρκα μέχρι τώρα. Ξεκίνησα από τη Σλοβενία - που θυμίζει την Αυστρία - με την έκδοση ντίζελ 2.000 κ.εκ. και έφτασα μέχρι την Τεργέστη της Ιταλίας, περνώντας από πανέμορφα και φροντισμένα χωριουδάκια.
Με το καλημέρα, η Subaru ήθελε να δείξει ότι η τετρακίνηση είναι κύριο συστατικό και της πέμπτης γενιάς του Outback. Λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση ξεκίνησε μια διαδρομή off roadη οποία περνούσε μέσα από ένα μεγάλο πάρκο. Κινήθηκα προσεκτικά δίπλα σε μικρά ζώα και όταν συνάντησα ένα τμήμα με πολύ λάσπη δεν ανησύχησα γιατί γνωρίζω καλά τις δυνατότητες των μοντέλων της μάρκας.
Πατώντας σταθερά το γκάζι, το μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο πέρασε το δύσκολο σημείο χωρίς να ζοριστεί. Τα τρία διαφορικά καθώς και το νέο σύστημα X-Mode που μετράει παραμέτρους(στροφές του κινητήρα κ.α.) έκαναν το καθήκον τους, μετέφεραν την κίνηση στον άξονα που είχε το μικρότερο ποσοστό πρόσφυσης και φρόντισαν για την απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου. Χωρίς καμία ιδιαίτερη προσπάθεια από εμένα ολοκληρώθηκε η πρώτη δοκιμασία. Εκτιμώ ότι ανάλογη είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε χωματόδρομους αυξημένης δυσκολίας καθώς και σε χιονισμένες διαδρομές.
Στην άσφαλτο, επικρατούν τα premium στοιχεία. Η κίνηση του αυτοκινήτου ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες είναι ευχάριστη. Κάθε στιγμή το αναβαθμισμένο πλαίσιο δείχνει τις ικανότητες του. Η υψηλή ακαμψία και η αρίστη συναρμολόγηση είναι δυο στοιχεία που εκτίμησα ιδιαίτερα. Αν μάλιστα είχε πιο αποδοτική ηχομόνωση, θα έπαιρνε υψηλότερη βαθμολογία στην αξιολόγηση της ποιότητας κύλισης. Οι αναρτήσεις έχουν πλέον νέες ρυθμίσεις ενώ ο μπροστινός άξονας είναι πιο άκαμπτος κατά 16%. Κρατάνε καλά το βαρύ αυτοκίνητο στο δρόμο και στο off road αποδεικνύουν την αξία τους, περιορίζοντας τις καταπονήσεις. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης μετά τις νέες ρυθμίσεις είναι καλύτερο σε σχέση με εκείνο που διαθέτει η απερχόμενη γενιά. Έχει σωστή δόση υποβοήθησης και μεταφέρει έγκαιρα τις πληροφορίες στα χέρια του οδηγού.
Η έκδοση ντίζελ 2.000 κ.εκ. που έχει και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα προσφέρει 150 ίππους και 35,7 χλγμ. ροπής από τις 1.600 σ.α.λ. Η απόδοση του είναι καλή και κινεί εύκολα το βαρύ αμάξωμα. Στην Ελλάδα εισάγεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενων σχέσεων CTV Lineartronic, το οποίο προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης κυρίως στην πόλη. Το μοτέρ είναι δοκιμασμένο και αποτελεί ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιστορία των μονάδων Μπόξερ. Το τετρακύλινδρο σύνολο με αντικριστά σετ κυλίνδρων έχει πολλά πλεονεκτήματα: Αποδίδει από χαμηλά, παράγει μικρή ποσότητα θορύβων και κραδασμών. Κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται σε 9,9’’ και η τελική φτάνει τα 200χλμ./ώρα. Επίσης έχουν βελτιωθεί η κατανάλωση και οι ρύποι. Μέση εργοστασιακή κατανάλωση 6,1 λίτρα/100χλμ. και εκπομπές CO2 159 γραμ./χλμ.
Η Subaru έδωσε μεγάλη έμφαση και στο σύστημα ανίχνευσης του δρόμου EyeSight, το οποίο περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό της ναυαρχίδας της μάρκας. Λειτουργεί με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα και όπως διαπίστωσα λειτουργεί άψογα συμβάλλοντας στη μείωση των ατυχημάτων. Η εξελιγμένη μονάδα διαθέτει δυο κάμερες στην κορυφή του παρμπρίζ, που σαρώνουν το δρόμο σε γωνία 35 μοιρών και σε απόσταση 110 μέτρων. Οι κάμερες αντιλαμβάνονται οχήματα, πεζούς, παιδιά και ποδήλατα καθώς και αντικείμενα που δεν είναι μεταλλικά. Ενημερώνει τον οδηγό για τον κίνδυνο και αν δεν αντιδράσει άμεσα, το σύστημα αυτόματα ακινητοποιεί το αυτοκίνητο.
Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 42.700 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης. Η βασική έκδοση 2.0 ντίζελ περιλαμβάνει Lineartronic και πλούσιο εξοπλισμό.