Η γερμανική μάρκα αναβαθμίζει την γκάμα της με την προσθήκη νέων μοντέλων υψηλών προδιαγραφών, καθώς και νέων μοτέρ.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Με συντονισμένες κινήσεις η Opel οργανώνει τη νέα επίθεση της στη κατηγορία των ντίζελ. Η γερμανική μάρκα που έχει ειδικευτεί στη κατασκευή μοντέλων υψηλών προδιαγραφών λανσάρει δυο νέες προτάσεις προδιαγραφών Euro 6, που απαντούν στα περισσότερα ερωτήματα των καταναλωτών. Επίσης προετοιμάζει και νέα μοτέρ τα οποία αναβαθμίζουν τη θέση της στη διεθνή αγορά. Η Opel αξιοποίησε τις γνώσεις των μηχανικών της για να δημιουργήσει δυο εκδόσεις δημοφιλών μοντέλων που συνδυάζουν την απόδοση με την οικονομία. Στη μεγάλη γκάμα της φίρμας προστέθηκαν το Mokka 1.6 CDTI 136 ίππων και το Insignia 2.0 CDTI 170 ίππων. Δυο αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών τα οποία υπόσχονται περισσότερη ισχύ και ροπή, χαμηλή κατανάλωση, αθόρυβη λειτουργία και μεγάλο αριθμό απροβλημάτιστων χιλιομέτρων.
Το Opel Mokka αυτή τη στιγμή σημειώνει την ταχύτερη αύξηση στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Οι σύγχρονες τεχνολογίες πλαισίου και κινητήρων είναι το μυστικό της επιτυχίας του μικρού SUV. Ο πιο εξελιγμένος κινητήρας της σειράς είναι ο νέος αλουμινένιος τετρακύλινδρος, που θα αντικαταστήσει τον 1.7 CDTI. Ο νέος high-tech κινητήρας αποδίδει αυξημένη ισχύ κατά 6 ίππους και ροπή αυξημένη κατά 20,2 χλγμ. από μικρότερο κυβισμό. Ο 1.6 CDTI στην έκδοση 136 ίππων φτάνει τους 85 ίππους/λίτρο - πολύ καλή απόδοση στη κατηγορία του - και αποδίδει ροπή 32,6 χλγμ. Συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο. Επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 9,9΄΄ ενώ μια ακόμη σημαντική πρόοδος είναι αυξημένη επίδοση του από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα με πέμπτη σχέση σε μόλις 9,9΄΄. Η τελική ταχύτητα είναι 191 χλμ./ώρα. Κατανάλωση μόλις 4,1λιτρα/100χλμ. στο μικτό κύκλο. Εκπομπές CO2 109γραμ./χλμ. Η βασική έκδοση του Mokka 1.6 CDTI στην έκδοση 136 ίππων με πλούσιο εξοπλισμό και το όφελος της απόσυρσης διαμορφώθηκε στα 19.240 ευρώ.
Το δημοφιλές σεντάν μοντέλο Insignia 2.0 CDTI 170 ίππων έχει πολύ καλή σχέση απόδοσης αφού προσφέρει 87 ίππους/ λίτρο. Η ποσότητα της ροπής φτάνει την εντυπωσιακή τιμή των 40,6 χλγμ. και είναι διαθέσιμη από τις 1.750 – 2.500 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ισχύς των 170 ίππων επιτυγχάνεται στις 3.750 σ.α.λ. Τελική 225 χλμ./ώρα και 0-100χλμ./ώρα σε 9’’. Το Opel Insignia 2.0 CDTI 170 ίππων κοστίζει 20.840 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης.
Μεγάλη πρόοδος έχει γίνει και στον τομέα των εκπομπών οξειδίων του αζώτου(NOx). Ο 1.6 CDTI στο Mokka χρησιμοποιεί Lean NOx Trap (LNT), ένα σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων πριν το φίλτρο σωματιδίων ντίζελ που συγκρατεί και μειώνει τα οξείδια του αζώτου από τα καυσαέρια χωρίς τη χρήση πρόσθετων. Tο Insignia συνοδεύεται από σύστημα επιλεκτικής αναγωγής καυσαερίων (SCR), που αφαιρεί τα οξείδια του αζώτου από τα καυσαέρια του κινητήρα. Μικρές ποσότητες AdBlue, ένα αβλαβές υγρό που αποτελείται από ουρία και νερό, ψεκάζονται στη ροή των καυσαερίων πριν από τον καταλύτη SCR και μετά από το φίλτρο μικροσωματιδίων. Το διάλυμα διασπάται άμεσα σε αμμωνία (NH3), που απορροφάτε από τον καταλύτη. Στη συνέχεια, τα οξείδια του αζώτου των καυσαερίων μετατρέπονται σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς μέσω της χημικής αντίδρασης με την αμμωνία.