Νέο Jeep Renegade 1.4 140 ίππων: Έξυπνη επιλογή

Δοκιμάζουμε την έκδοση 1.4 Multiair2 Turbo του νέου Jeep Renegade και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το μικρότερο μέχρι στιγμής μοντέλο της φίρμας.
Νέο Jeep Renegade 1.4 140 ίππων: Έξυπνη επιλογή
Test Drive του Σπύρου Ρέκκα

Το νέο Jeep Renegade ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ένδοξη ιστορία της αμερικάνικης μάρκας που δημιούργησε την κατηγορία των τετρακίνητων αυτοκινήτων ειδικών προδιαγραφών. Το μικρότερο μοντέλο που έχει δημιουργήσει ποτέ η αμερικάνικη φίρμα είναι προσαρμοσμένο στις νέες οικονομικές και περιβαλλοντικές συνθήκες. Για να ικανοποιήσει μεγαλύτερη μερίδα υποψήφιων αγοραστών παράγεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και πλήθος αξεσουάρ.

Από τη γκάμα των αυτοκινήτων που βρίσκονται στην Ελλάδα, επέλεξα την βενζινοκίνητη έκδοση 1.4 MultiAir2 Turbo 140 ίππων, με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς, γιατί εκτιμώ ότι είναι μια πρόταση που ανταποκρίνεται στις οικονομικές και φορολογικές συνθήκες που υπάρχουν αυτή τη περίοδο στη χώρα μας. Από τα επίσημα στοιχεία προκύπτει ότι εξασφαλίζει χαμηλό κόστος χρήσης και είναι μια καλή επιλογή εφόσον δεν διανύονται περισσότερα από 15.000 χλμ. το χρόνο. Αν αυξηθεί ο αριθμός των χιλιομέτρων και η χρήση είναι κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος, τότε είναι μονόδρομος το ντίζελ 1.6 120 ίππων προς 23.470 ευρώ.

Η πρώτη μου παρατήρηση από το test drive έχει να κάνει με την αλματώδη πρόοδο στην οδική συμπεριφορά. Όσοι περιμένουν να οδηγήσουν ένα ‘’σκληροτράχηλο΄΄ αυτοκίνητο με ότι συνεπάγεται αυτή η επιλογή των μηχανικών σε καταπονήσεις των επιβατών, θα απογοητευτούν. Το νέο αυτοκίνητο με τη χαρακτηριστική σχεδίαση έχει ραφιναρισμένη οδική συμπεριφορά, ανάλογη ενός SUV νέας γενιάς. Στην άσφαλτο, όπου και θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, κινείται χωρίς να προβληματίζει οδηγό και επιβάτες. Θυμίζει ακριβότερο μοντέλο, εμφανίζει ελάχιστες τάσεις πλεύσης, μικρές κλίσεις στις στροφές και προσφέρει αρίστη ορατότητα σε όλες τις κατευθύνσεις. Οι μεγάλες ρόδες του πατάνε καλά στο δρόμο, το αμάξωμα είναι καλοζυγισμένο και το τιμόνι προσφέρει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό. Δεν ένοιωσα ότι βρίσκομαι σε ένα μεγάλο και δύστροπο στη χρήση του αυτοκίνητο. Είναι ευκολοδήγητο, προσφέρει άνεση και είναι κατάλληλο και για καθημερινή χρήση.
 
Αν και δικίνητο κινήθηκε με χαρακτηριστική άνεση σε διαδρομές εκτός δρόμου στο Τατόι. Ακόμη και σε σημεία που είχε λάσπη και χιόνι δεν αντιμετώπισα πρόβλημα. Η ειδική κατασκευή του αυτοκινήτου και η απόσταση από το έδαφος είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα του στις διαδρομές εκτός δρόμου.

Ο κινητήρας είναι από τους καλυτέρους στη κατηγορία και η ισχύς του υπερκαλύπτει τις ανάγκες κίνησης του αμερικάνικου αυτοκινήτου. Από χαμηλά(1.750 σ.α.λ.) αποδίδει μεγάλη ποσότητα ισχύος και ροπής. Το εξάρι κιβώτιο είναι εύχρηστο και με μικρές διαδρομές. Η κατανάλωση στο τεστ ήταν 8 λίτρα/100χλμ, εργοστασιακή 6 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 140 γραμ./χλμ. Τέλη κυκλοφορίας: 154 ευρώ.

Ο εσωτερικός χώρος ξεφεύγει σε μεγάλο βαθμό από την αισθητική των αμερικάνικων κατασκευών. Να τονίσω την προσπάθεια για αναβάθμιση της ποιότητας των υλικών και την καλή προσαρμογή. Φιλοξενεί άνετα τέσσερις ενήλικες ενώ και ένας πέμπτος επιβάτης θα φιλοξενηθεί με κάποιες υποχωρήσεις. Αποθηκευτική ικανότητα 351 λίτρα, αυξάνεται έως 1.297 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Η τιμή της βασικής έκδοσης είναι 21.440 ευρώ.

Πλεονεκτήματα: σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, τιμή, εξοπλισμός, κόστος χρήσης.
Μειονεκτήματα: χωρητικότητα πόρτ παγκάζ, απουσία τετρακίνητης έκδοσης με κινητήρα 1.4. 140 ίππων.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v