Η επόμενη γενιά του FCV Concept της Honda στηρίζεται στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου, τα οποία έχουν μηδενικά ρύπη.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Honda έκανε ένα ακόμη βήμα για την ανάπτυξη της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου. Η επόμενη γενιά Honda FCV Concept πραγματοποίησε την πρώτη της παρουσίαση στη Β. Αμερική στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ 2015. Το Honda FCV Concept αποτυπώνει την εξωτερική και εσωτερική στυλιστική εξέλιξη του οχήματος κυψελών καυσίμου μηδενικών ρύπων της Honda που θα παρουσιαστεί στην Ιαπωνία το Μάρτιο του 2016 και στη συνέχεια σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Το νέο μοντέλο θα διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα με θέσεις για πέντε επιβάτες, αυτονομία που εκτιμάται ότι θα υπερβαίνει τα 400 χλμ. μίλια, και προβλεπόμενο χρόνο ανεφοδιασμού περίπου τρία λεπτά με πίεση 70 MPa. Η συστοιχία κυψελών καυσίμου κάτω από το καπό είναι 33% μικρότερη σε μέγεθος, ενώ προσφέρει 60% αυξημένη πυκνότητα ισχύος συγκριτικά με αυτή του απερχόμενου Honda FCX Clarity.
Αντιπροσωπεύοντας το επόμενο βήμα σχεδιαστικής εξέλιξης του δυναμικού FCV, το Honda FCV Concept διαθέτει χαμηλό, φαρδύ αεροδυναμικό αμάξωμα με καθαρές χαρακτηριστικές γραμμές. Το εσωτερικό πετυχαίνει μία αρμονία μεταξύ ανθρώπου / μηχανής αξιοποιώντας τις μελετημένες διαστάσεις του συστήματος κίνησης προς μεγαλύτερο όφελος της ευρυχωρίας των επιβατών συγκριτικά με το τετραθέσιο FCX Clarity.
Το Honda FCV Concept πραγματοποίησε πρώτη παγκόσμια εμφάνιση του στην Ιαπωνία στις 17 Νοεμβρίου 2014, και ακολούθησε ανακοίνωση στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Los Angeles ότι η Honda θα προσφέρει στην εταιρεία FirstElement Fuel στις ΗΠΑ οικονομική υποστήριξη 13,8 εκατομμυρίων δολαρίων για την ανέγερση επιπλέον σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο σε όλη την πολιτεία της California με σκοπό να υποστηρίξει τη διάδοση των οχημάτων κυψελών καυσίμου.
Με την παρουσίαση του τελευταίου Πρωτοτύπου η Honda συνεχίζει δυναμικά μία δεκαετή και πλέον πορεία στην αιχμή της τεχνολογικής εξέλιξης των οχημάτων κυψελών καυσίμου. Τον Ιούλιο του 2002, το πρώτο FCX έγινε το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου που πιστοποιήθηκε από τον Αμερικανική Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) και το Συμβούλιο Αέριων Πόρων της Καλιφόρνιας (CARB), ενώ στη συνέχεια έμελλε να γίνει το παγκοσμίως πρώτο όχημα παραγωγής του είδους όταν παρουσιάστηκε στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία το Δεκέμβριο του 2002. Το 2003, το FCX έγινε το πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου με δυνατότητα εκκίνησης και λειτουργίας σε θερμοκρασίες υπό από το μηδέν και το πρώτο FCV που δόθηκε σε ιδιώτη πελάτη μέσω προγράμματος leasing το 2005. Η δέσμευση της Honda στην εξέλιξη οχημάτων κυψελών καυσίμου φάνηκε το 2008 όταν έγινε η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία που κατασκεύασε όχημα κυψελών καυσίμου σε γραμμή παραγωγής ειδικά μελετημένη για τέτοια οχήματα και η πρώτη που δημιούργησε ένα δίκτυο εμπόρων οχημάτων ενεργειακών κυψελών καυσίμου.