BMW Active Tourer 218dQ: Ένα προσθιοκίνητο ντίζελ

Το νέο πολυμορφικό της βαυαρέζικης φίρμας κερδίζει τις εντυπώσεις με την απόδοση του κινητήρα και την οδηγική του συμπεριφορά.
BMW Active Tourer 218dQ: Ένα προσθιοκίνητο ντίζελ
Test Drive του Σπύρου Ρέκκα

H BMW, η μάρκα που έχει δημιουργήσει μια ιδιαίτερα μεγάλη βάση δεδομένων και πληροφοριών γύρω από την πίσω κίνηση των αυτοκινήτων, αποφάσισε να φλερτάρει και με τη μπροστινή κίνηση. Όπως είναι γνωστό, το παράθυρο για να εισέλθει η βαυαρέζικη μάρκα στον κόσμο της κίνησης στον μπροστινό άξονα, άνοιξε ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που ανήκει στη κατηγορία των πολυμορφικών κατασκευών. Το πρώτο αυτοκίνητο που συνδυάζει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, είχα την ευκαιρία να το δοκιμάσω. Οδήγησα την BMW Active Tourer 218d, η οποία εξοπλίζεται με κινητήρα ντίζελ 2.000 κ.εκ. ισχύος 150 ίππων. Το γερμανικό αυτοκίνητο με την χαρακτηριστική σχεδίαση προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες και επιπλέον παρέχει 468 λίτρα αποθηκευτικό χώρο. Η μέγιστη μεταφορική ικανότητα του όταν τα καθίσματα αναδιπλωθούν φθάνει τα 1.510 λίτρα.

Στη σύγκριση όμως με αλλά αντίστοιχα πολυμορφικά μοντέλα διαπιστώνεται ότι δεν κατέχει την πρώτη θέση στον τομέα της χωρητικότητας (επιβατών και αποσκευών). Κερδίζει όμως πόντους στην εργονομία, στην ευκολία των χειρισμών και στις επιλογές εξατομίκευσης. Επίσης όλα τα επιμέρους τμήματα που θα απασχολήσουν τον οδηγό κατά τη διάρκεια της οδήγησης, είναι τακτοποιημένα σύμφωνα με τα αυστηρά στάνταρ της γερμανικής μάρκας. Να προσθέσω την απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες σχεδόν τις πλευρές και την ευχάριστη αίσθηση που αποπνέει η εσωτερική σχεδίαση. Τα πλαστικά όμως δεν με ικανοποίησαν πλήρως. Θα ήθελα ακριβότερα υλικά και πιο μοντέρνους συνδυασμούς χρωμάτων.

Στο δρόμο το νέο μοντέλο δεν κρύβει τη στενή του συγγένεια με τα οδηγοκεντρικά αδελφάκια του. Αν και στερείται της ευεργετικής επίδρασης της κίνησης στον πίσω άξονα προσφέρει υψηλά ποσοστά οδηγικής συμπεριφοράς. Η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστινό άξονα με ομαλό τρόπο και χωρίς αρνητικές παρενέργειες στη κίνηση. Οι μηχανικοί της BMW για μια ακόμη φορά εξάλειψαν τυχόν αστοχίες και απέδειξαν ότι μπορούν να δημιουργήσουν ένα άρτιο προσθιοκίνητο σύνολο με καλορυθμισμένες αναρτήσεις. Ωστόσο θα ήθελα το τιμόνι να είναι πιο στιβαρό και να είχε μικρότερο ποσοστό υποβοήθησης. Να θυμίσω ότι η BMW φημίζεται για τις ρυθμίσεις των συστημάτων διεύθυνσης που διαθέτουν τα μοντέλα της, οπότε στη περίπτωση της Active Tourer, εκτιμώ ότι απαιτείται μια νέα προσπάθεια. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και το επίπεδο θορύβου στη καμπίνα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα ακόμη και όταν ο πετρελαιοκινητήρας λειτουργεί σε υψηλά επίπεδα.

Ο κινητήρας ντίζελ εκτός από τους 150 ίππους αποδίδει και 33,6 χλγμ. ροπής. Η ευεργετική δράση της ροπής εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ. Το μίγμα είναι πολύ καλό και η θετική επίδραση του στην κίνηση γίνεται αντιληπτή από τα πρώτα χιλιόμετρα. Το γερμανικό αυτοκίνητο έχει καλές ρεπρίζ και αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες ακόμη και όταν είναι φορτωμένο. Επίσημα στοιχεία 0-100χλμ./ώρα σε 8,9΄΄ και τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα. Θετικά σχόλια για το εξάρι κιβώτιο. Είναι ακριβές και με την κατάλληλη κλιμάκωση. Το πολυμορφικό αυτοκίνητο βάρους 1375 κιλών στη δοκιμή κατανάλωσε 6,7 λίτρα/100χλμ. Η μέση τιμή κατανάλωσης του κατασκευαστή είναι 4,1 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 109 γραμ./χλμ., ετήσια τέλη κυκλοφορίας 98 ευρώ.

Η BMW Active Tourer 218d, απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες που θέλουν περισσοτέρους χώρους από εκείνους που τους προσφέρει η δημοφιλής οδηγοκεντρική σειρά 3. Ο πετρελαιοκινητήρας όμως των 2.000 κ.εκ. συνεπάγεται υψηλό ετήσιο κόστος χρήσης, λόγω της άδικης φορολογίας στην χώρα μας. Όσον αφορά την τιμή πώλησης επηρεάζεται από την υψηλή φορολογία καθώς και τις προτεραιότητες που βάζει η premium μάρκα στους τομείς της ασφάλειας και του τεχνολογικού υποβάθρου.

Η βασική έκδοση της BMW Active Tourer 218d 2.0 ντίζελ 150 ίππων κοστίζει 31.750 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης.

Πλεονεκτήματα: Χώροι, ποιότητα κύλισης, απόδοση κινητήρα, οικονομία στα καύσιμα.

Μειονεκτήματα: Υψηλός κυβισμός 2.000 κ.εκ. , τιμή, πλαστικά, κόστος χρήσης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v