Δοκιμάζουμε στον δρόμο την πεντάθυρη εκδοχή του ξεχωριστού Mini Cooper και μεταφέρουμε εντυπώσεις από την εμπειρία μας.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Test Drive του Σπύρου Ρέκκα
Το Mini είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που δεν αντιγράφεται. Δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 50 από τον Αλεκ Ισιγόνη ενώ τις τελευταίες δεκαετίες εξελίχθηκε σύμφωνα με τα υψηλά στάνταρ της BMW και κάνει ρεκόρ πωλήσεων. Η νέα προσθήκη στη γκάμα του δημοφιλούς αυτοκινήτου είναι η πεντάπορτη εκδοχή. Στόχος της νέας προσπάθειας είναι να συνδυαστούν το στυλ με την πρακτικότητα.
Δοκίμασα το πρώτο πεντάπορτο μοντέλο στην ιστορία του Mini και εκτίμησα την προσπάθεια των σχεδιαστών να δημιουργήσουν μια νέα τάση γύρω από το βραβευμένο αυτοκίνητο. Είχα στη διάθεση μου την έκδοση Cooper 5d, που κινείται με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. TwinPower Turbo. Η ισχύς του μοτέρ ανέρχεται στους 136 ίππους και η ροπή του φθάνει τα 23,4 χλγμ. Στο δρόμο διαπίστωσα ότι το μοτέρ ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου και προσδίδει καλές επιδόσεις. Τα επίσημα στοιχεία για το τεστ 0-100 χλμ./ώρα είναι 8,2’’ ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 207 χλμ./ώρα. Το εξαρι κιβώτιο με την μακριά κλιμάκωση, είναι εύχρηστο. Παρά τις προσπάθειες μου, η κατανάλωση κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα για την κατηγορία. Η μέση κατανάλωση στο τεστ ήταν 8,4 λίτρα/ 100χλμ. όταν η εργοστασιακή είναι 4,7 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 109 γραμ./χλμ. ετήσια τέλη κυκλοφορίας 98 ευρώ.
Και αυτή η έκδοση του Μini δεν αφήνει περιθώρια για κριτική στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το τιμόνι παραμένει ακριβές και στιβαρό, όπως το γνωρίσαμε στις άλλες εκδόσεις του δημοφιλούς αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις έχουν νέες ρυθμίσεις και αποσβένουν σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες των δρόμων. Το πλαίσιο έχει υψηλά ποσοστά ακαμψίας.
Όσον αφορά την χωρητικότητα έχει βελτιωθεί σημαντικά μετά την αύξηση των διαστάσεων. Τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν σχετικά άνετα. Μεγαλύτερη είναι και η αποθηκευτική ικανότητα 278 λίτρα έναντι 211 λίτρων στο τρίθυρο. Η ποιότητα των υλικών θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα ακριβό premium μοντέλο με μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία και ένδοξη ιστορία, οπότε του αξίζει το καλύτερο σε όλους τους τομείς.
Εκτιμώ ότι το πεντάθυρο Mini πέτυχε τον στόχο του, δηλαδή θα ικανοποιήσει όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με μοναδικό στυλ, το οποίο όμως δεν υστερεί σε πρακτικότητα και άνεση. Επίσης συνεχίζει την προσπάθεια της μάρκας για παροχή υψηλών ποσοστών οδηγικής απόλαυσης. Η υψηλή τιμή του δικαιολογείται σε μεγάλο βαθμό από το τεχνολογικό υπόβαθρο και τις απαιτήσεις της premium κατηγορίας.
To Mini Cooper 5d 1.5 136 ίππων έχει αρχική τιμή 19.546 ευρώ με το όφελος της απόσυρσης.
Πλεονεκτήματα: Στυλ, πέντε πόρτες, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά.